Uchylenie stałego - zmiana miejsca zamieszkania

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]

Moderator: heiland

Napisano: 26 mar 2014, 11:51

Witajcie w tym pięknym dniu :)

Mam prośbę, czy może ktoś wkleić uzasadnienie decyzji uchylającej na stały, z uwagi na przeprowadzkę do innej gminy?

Z góry dziękuję
~DORIS


Napisano: 26 mar 2014, 11:56


Z notatki służbowej sporządzonej przez pracownika socjalnego w dniu 12 października 2012 r. wynika,iż Pan zam. zmienił miejsce zamieszkania - wyprowadził się do ... ul.. Zgodnie z art.101 ust.1 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r.(j.t.Dz.U.z 2013 r.,poz.182 ze zm.) właściwość miejscową gminy ustala się według miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie. Tak w przypadku Pana jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w .......... Ostatnie świadczenie (zasiłek stały) wypłacono Panu za miesiąc wrzesień 2013r.
W tej sytuacji należało uchylić poprzednią decyzję, odmówić wypłaty zasiłku stałego.
Jednocześnie wraz z ustaniem wypłaty świadczenia (zasiłek stały) zaprzestaje się odprowadzania składek na ubezpieczenie zdrowotne.
Rygor natychmiastowej wykonalności decyzji nadano w oparciu o art. 108 k.p.a. ze względu na wyjątkowo ważny interes strony.

~ewa

Napisano: 26 mar 2014, 12:16

Dzięki
~DORIS

Napisano: 26 mar 2014, 12:50

a czy zmiana miejsca zamieszkania jest podstawa do uchylenia decyzji?
~Łukasz

Napisano: 26 mar 2014, 14:48



Właśnie mam pewien dylemat w tej kwestii. A wy jak robicie?
~DORIS

Napisano: 26 mar 2014, 14:50

art 106 ust 5 zmiana sytuacji osobistej strony
~Wredna

Napisano: 26 mar 2014, 15:40

Witam,
jeśli uchylam decyzję, czy odnoszę się tylko do pierwszej przyznającej? Czy uchylam również wydane później zmieniające pierwszą w części dotyczącej wysokości zasiłku stałego?
~oli

Napisano: 20 maja 2014, 8:49

a jeśli podczas przeprowadzania wywiadu okazało się że osoba już tutaj nie mieszka, nie wiemy gdzie się wyprowadziła to co z tym stalym wstrzymujemy?i komu decyzję jak go nie ma?
gops123

Napisano: 20 maja 2014, 12:39

w tym przypadku wstrzymaj mu wypłatę,nie nanoś na listę a zobaczysz jak się u ciebie zjawi
bartek

Napisano: 10 paź 2017, 14:53

popieram sposób przedmówcy, wstrzymać, ale również trzeba zawiadomić o wszczęciu postępowania w sprawie wyjaśnienia przyczyn nieodbierania świadczenia - art. 106a ust. 1 o pomocy społecznej. Pytanie gdzie doręczyć zawiadomienie? Na taki adres, którym dysponuje MOPS/MOPR lub który może ustalić na podstawie danych posiadanych przez siebie. Tak należy rozumieć w pewnym sensie obowiązek badania z urzędu swojej właściwości - stwierdzę, że zbadałem wówczas, gdy ustalę adres, względnie wszystkie moje próby jego ustalenia spełzły na niczym. Zatem art. 19 KPA to podstawa działania, ale wydaje się, że posiłkowo znajdą tu odpowiednie zastosowanie art. 64 par. 1 w części dotyczącej braku możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych i przepisy o doręczeniach np. do miejsca pracy - art. 42 par. 1 KPA. Możliwości ustalenia adresu jest wiele - np. notatka o próbie kontaktu telefonicznego z której to próby nic nie wynikło. Coś w aktach sprawy powinno być.
karol12
Praktykant
Posty: 3
Od: 22 wrz 2017, 8:51

Następna

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]