terminale mobilne - przypomnienie

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 17 ]

Moderator: heiland

Napisano: 23 mar 2015, 11:02

W związku z tym że coraz więcej ośrodków testuje terminale, o czym świadczy coraz większa liczba zgłoszeń z pytaniami, jakie do nas docierają w ostatnich dniach, przypominamy to co jest najważniejsze aby sensownie używać tego i mieć z tego faktycznie jakiś zysk, a nie przepisywać informacji po wczytaniu z czterech informacji opisowych do szczegółowych danych niezbędnych w Pomoście:

Przytoczony fragment pochodzi z o dokumentu
http://public.sygnity.pl/sites/default/ ... emptia.pdf
, będącego załącznikiem do informacji o wersji 3-0.0 systemu POMOST Std – pierwszej wersji posiadającej świadectwo zgodności Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z nową wersją Opisu systemu dla pomocy społecznej.

Zlecenie przeprowadzenia aktualizacji wywiadu na formularzu IV części wywiadu spowoduje, że zmiana sytuacji rodzinnej, mieszkaniowej, zawodowej, zdrowotnej i pozostałej będzie mogła być wypełniona na terminalu mobilnym jedynie w postaci opisowej, bez możliwości wprowadzenia informacji niezbędnych dla działania systemu POMOST Std i dla zbioru centralnego, takich jak: stopni pokrewieństwa, stanów cywilnych, wykształcenia, pozycji na rynku pracy, stanów zdrowia, czy źródeł dochodu poszczególnych członków rodziny, które zmieniły się w stosunku do poprzedniego wywiadu przeprowadzonego z tą samą rodziną. W takim przypadku, informacje te trzeba będzie uzupełnić ręcznie podczas wczytywania wywiadu do systemu POMOST. Także informacja o pojawieniu się w rodzinie nowych osób lub o opuszczeniu przez nich rodziny, będzie mogła być wypełniona na terminalu mobilnym jedynie w postaci opisowej i w konsekwencji trzeba będzie dokonać zmian w składzie rodziny (dodanie lub wyrejestrowanie poszczególnych osób z rodziny) ręcznie.

Zlecenie przeprowadzenia aktualizacji wywiadu na formularzu I części wywiadu, rozwiązuje opisane powyżej trudności, ponieważ osoba przeprowadzająca aktualizację wywiadu, będzie mogła wypełnić od razu na terminalu mobilnym wszystkie informacje potrzebne do działania systemu POMOST Std i dla zbioru centralnego. Dodatkowo, formularz jaki otrzyma wraz ze zleceniem wywiadu, będzie zawierał wypełnione te informacje, które pochodzą z poprzedniego wywiadu przeprowadzonego z tą samą rodziną, zatem wystarczy, że wypełni jedynie same zmiany. Przeprowadzony w ten sposób wywiad, wczyta się do systemu POMOST jako aktualizacja wywiadu, mimo, że do jego wypełnienia na terminalu mobilnym użyto formularza pełnego wywiadu.

Ze względu na przedstawione wyżej korzyści, rekomendujemy używanie drugiego sposobu zlecania przeprowadzenia aktualizacji wywiadu przy pomocy terminalu mobilnego, tj. na formularzu I części wywiadu, jednak pozostawiamy w tej sprawie dowolność wyboru.

Administrator systemu POMOST Std, może ustawić parametr "Zlecenie wywiadu cz. 4 na terminal", na jedną z wartości: 1 - zlecenie przeprowadzenia tego wywiadu będzie wysyłane zawsze na formularzu cz. IV, 2 - zlecenie przeprowadzenia tego wywiadu będzie wysyłane zawsze na formularzu cz. I, albo 3 - Użytkownik zlecający wywiad może zdecydować na jakim formularzu ma być on przeprowadzony. Domyślną wartością jest wartość 3, ale z uwagi na przedstawione wyżej korzyści, warto rozważyć ustawienie wartości 2, aby zapewnić jednolity sposób obsługi aktualizacji wywiadów przy pomocy terminali mobilnych przez wszystkich Użytkowników.


pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska


Napisano: 12 kwie 2015, 1:21

Witam
Czy korzystanie z terminali mobilnych do sporządzania wywiadów jest w jakiś sposób usankcjonowane prawnie. Wiem że wywiad można zrobić na takim terminalu bo nie ma zakazu ale czy jest np. wzór tego dokumentu co się sumę kontrolną wklepuje (zaklepany ustawowo). Po prostu czy ministerstwo dało zielone światło do ich używania czy tylko fascynaci się za to zabrali?

pozdrawiam
Goldenfm

Napisano: 12 kwie 2015, 18:13

czyli co?
jak chcę zacząć używać terminala to trzeba robić "duże" wywiady?
zajefajnie :(
iuyht

Napisano: 13 kwie 2015, 9:06

iuyht pisze:czyli co?
jak chcę zacząć używać terminala to trzeba robić "duże" wywiady?
zajefajnie :(


nie trzeba, przeczytaj dokładnie o co chodzi. Duży robisz wtedy kiedy robiłeś i do tej pory, a potem wprowadzasz w aktualizacjach tylko same zmiany, wpisując je w odpowiednie miejsce pełnego formularza, o ile będziesz postępował tak jak to napisałem.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 30 kwie 2015, 11:24

A właściwie wolno używać tych terminali? czy może trzeba, bo ja już nic nie wiem.
Polusia

Napisano: 30 kwie 2015, 11:28

Ustawa dopuszczająca jest w fazie projektu.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 30 kwie 2015, 14:30

Teraz są ważniejsze sprawy niż Emp@tia - wybory parlamentarne. Po wyborach nowa ekipa zmieni założenia programu, trzeba będzie zmienić oprogramowanie, terminale się zestarzeją więc ministerstwo zafunduje nowe. Firmy informatyczne już zacierają ręce - kasa popłynie szerokim strumieniem, jak przy informatyzacji ZUS (oficjalnie 3 mld PLN). Oczywiście znów ministerstwo nie wykupi kodów źródłowych oprogramowania, więc w przyszłości żadna inna firma nie wprowadzi zmian do oprogramowania. Ergo - Sygnity ustawiło się z emp@tią do końca życia (firmy lub państwa) podobnie jak Prokom z Płatnikiem. Jak robić biznes to tylko z polskim państwem.
"Oko za oko, ząb za ząb, złotówka za złotówkę."
Kodeks Hammurabiego
ludek
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 969
Od: 23 cze 2006, 14:51
Dolny Śląsk, Polska

Napisano: 30 kwie 2015, 14:40

ludek pisze:Ergo - Sygnity ustawiło się z emp@tią .


Firma Sygnity nie jest wykonawcą Emp@tii. Jest nim inna firma.

Firma Sygnity jedynie dostosowała swoje oprogramowanie (np. POMOST Std) do współpracy z Emp@tią, do czego została zobligowana wymaganiami homologacyjnymi MPiPS i w związku z tym nie otrzymała z tego tytułu żadnego dodatkowego wynagrodzenia, gdyż zakres zdefiniowany wymaganiami homologacyjnymi stanowi obligatoryjną funkcjonalność konieczną do spełnienia przez dostawców homologowanego oprogramowania.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 30 kwie 2015, 15:11

Dlaczego więc przy problemach z uruchomieniem terminalu (konieczność zmiany hasła) osoba odpowiedzialna w urzędzie wojewódzkim skierowała mnie do help desku Sygnity i tam problem rozwiązano? W naszym ośrodku nie użytkujemy żadnego z programów Sygnity.
"Oko za oko, ząb za ząb, złotówka za złotówkę."
Kodeks Hammurabiego
ludek
Awatar użytkownika
Starszy referent
Posty: 969
Od: 23 cze 2006, 14:51
Dolny Śląsk, Polska

Napisano: 30 kwie 2015, 15:25

ludek pisze:Dlaczego więc przy problemach z uruchomieniem terminalu (konieczność zmiany hasła) osoba odpowiedzialna w urzędzie wojewódzkim skierowała mnie do help desku Sygnity i tam problem rozwiązano? W naszym ośrodku nie użytkujemy żadnego z programów Sygnity.


Ponieważ my stosujemy u siebie zasadę tzw. "jednego okienka", która z grubsza polega na tym, że nawet jak zgłoszenie jest skierowane do nas, a powinno być do Wykonawcy Emp@tii, to kontaktujemy się z ich serwisem i jak się da to przy tej pomocy rozwiązujemy zgłoszenie, żeby nie odsyłać Was od firmy do firmy. Dopiero jak się to nie uda, to odpisujemy że konieczne jest zwrócenie się do serwisu Wykonawcy Emp@tii. A że naszego Pomostu używa ok 2000 Ośrodków Pomocy Społecznej, to mamy już "rozczajone" typowe problemy z podłączeniem terminali, więc zwykle pomagamy sami.

A jeśli faktycznie w Twoim przypadku rozwiązaliśmy problem mimo że "nie użytkujecie żadnego z programów Sygnity" to jest nam niezmiernie miło że mogliśmy Wam pomóc.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Następna

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 17 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]