Weryfikacja w systemie pomost

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Moderator: heiland

Napisano: 08 lip 2015, 9:13

Hej
Mamy już możliwość weryfikowania osoby czy figuruje w PUP z poziomu pomostu. Moje pytanie brzmi czy osoba w dalszym ciągu musi mi oświadczać, że jest zarejestrowana czy wystarczy, że taką weryfikację przeprowadzę w systemie?
Jkob


Napisano: 08 lip 2015, 9:53

Co do zasady weryfikujesz oświadczenie Klienta. Powinieneś mieć najpierw jego oświadczenie że jest zarejestrowany w PUP i potem możesz zweryfikować przy pomocy usługi udostępnianej Pomostowi przez Emp@tię. Pamiętaj, że każde użycie usługi jest zapisywane na serwerze Emp@tii wraz z danymi Jednostki pytającej i numeru sprawy w ramach której pytasz, więc prośba o weryfikację powinna być umotywowana np. właśnie oświadczeniem Klienta.

pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5039
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 08 lip 2015, 9:56

Wszystko jest ok, weryfikujemy do konkretnej sprawy. Szkoda, że w niczym nam to nie umniejsza roboty.
Jkob

Napisano: 08 lip 2015, 9:59

Jkob pisze:Szkoda, że w niczym nam to nie umniejsza roboty.


No a jak to robiliście do tej pory? Dzwoniliście / pisaliście do PUP, bądź też prosiliście Klienta aby Wam doniósł zaświadczenie z odpowiedniej instytucji o bezrobociu, o rencie, emeryturze, o niepełnosprawności, o dochodach itp. Teraz możecie skorzystać z weryfikacji w AC / ZUS / Eksmoon itd. nie odchodząc od komputera. W założeniu więc powinno to "umniejszyć robotę".

pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5039
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 08 lip 2015, 10:05

Nie mieliśmy obowiązku weryfikowania. Osoba składała oświadczenie i brała za to odpowiedzialność. W niejasnych przypadkach pokątnie weryfikowaliśmy telefonicznie.
Kolejna sprawa Panie Tomku. Weryfikuję sobie osobę w zus celem ustalenia wysokości wypłaconego zasiłku przedemerytalnego i uzyskuję odpowiedź "pobranie wyników będzie możliwe najwcześniej..." i we wskazanym okresie staram sie odczytac dane i mi wyskoakuje "Odnaleziono osobę w systemie ZUS, jednak brak jest dostępnych danych dotyczących składek." Czy to już działa poprawnie?
Jkob

Napisano: 08 lip 2015, 10:17

Od dnia, w którym MPiPS uruchomiło te dwie z trzech usług ZUS, mieliśmy sporo sygnałów o takiej treści komunikatu. Pisaliśmy w tej sprawie do Wykonawcy CSIZS Emp@tia i on sprawdził u siebie, że po prostu taki komunikat zwraca ZUS. Ani my w Pomoście ani Wykonawca Emp@tii niestety nie ma na to wpływu, taką zwrotkę zwraca ZUS. Trudno mi powiedzieć czemu tak jest, bo w wielu przypadkach Użytkownicy Pomostu, którzy to zgłaszają, twierdzą że osoba ta na 100% powinna mieć świadczenia w tym okresie w ZUS, a tu pisze że brak.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5039
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 08 lip 2015, 10:23

Czyli odpowiedź jest prosta - ZUS-owi się nie chce, lub mają taki zapi....l, że nie mają czasu. Skoro wolą wystawiać papierowe zaświadczenia to proszę bardzo ale w niektórych przypadkach bardzo zależy nam na czasie. Akurat ta funkcja bardzo ułatwiłaby nam życie. Widzę światełko w tunelu, daleko ale jednak...
Jkob

Napisano: 08 lip 2015, 10:28

Trudno mi to komentować. Od strony Pomostu zrobiliśmy wszystko co mogliśmy żeby to Wam udostępnić. Reszta niestety nie zależy od nas.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5039
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 09 lip 2015, 12:36

Odświeżam temat.
Dziś nastąpił sukces i otrzymałem info z ZUS o wysokości wypłaconego zasiłku chorobowego osoby. Pytanie moje brzmi czy kwota, którą przekazuje ZUS jest netto czy brutto?
Jkob

Napisano: 09 lip 2015, 15:16

Według nas wychodzi że brutto,dobrze że mieliśmy decyzję ZUS to mogliśmy sobie porównać. Tak samo urzędy pracy podają brutto wysokość zasiłku dla bezrobotnych co w niczym nam nie bardzo pomaga bo i tak musimy wystąpić do np. SEPI.Szkoda,że ktoś o tym nie pomyślał wprowadzając weryfikację.
sewer


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]