Dostaliśmy zgłoszenie z niebieskiej linii, co mamy robić?

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Moderator: heiland

Napisano: 31 paź 2016, 9:12

otrzymaliśmy pierwszy raz informację z NIEBIESKIEJ LINII że klient doznaje przemocy ze strony ojca, wujka, cioci/przemoc fizyczna, psychiczna/
Jakie działania teraz podejmujemy jako OPS?
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 8:41 przez heiland, łącznie zmieniany 2 razy
Powód: Poprawiłem nazwę tematu na taką która bardziej świadczy o treści postu. NA przysżłość proszę się stosować do tego ponieważ tak nazwany temat automatycznie może zostać usuwany.
pracownik w GOPS


Napisano: 31 paź 2016, 12:45

Ja bym się skłaniał w kierunku procedury "Niebieskiej katy".
Po takiej informacji raczej można uznać, iż zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w rodzinie może dochodzić do aktów przemocy.
grand

Napisano: 31 paź 2016, 15:57

Działania jak przy podejrzeniu przemocy w rodzinie - sprawdzić to. W rzeczywistości może nie dochodzić do przemocy, a pracownicy NL dostając zgłoszenie muszą powiadomić ops, dzielnicowego. Jeśli przemoc jest - to działania pomocowe - niebieska karta itp.
Go1234

Napisano: 31 paź 2016, 18:00

jaka rola jest w tej chwili pomocy społecznej? kto powinien /jeśli faktycznie istnieje przemoc/założyć NIebieską kartę,a Policja?
123 xx

Napisano: 01 lis 2016, 11:32

Rozeznać jak przy każdym zgłoszeniu i podjąć odpowiednie kroki ( NK jeżeli jest potrzebna, monitorowanie, zgłoszenie do sądu, MKRPA..., w zależności co stwierdzicie). A może się okazać, że nic nie będzie trzeba. Przecież poinformować niebieska linie może każdy ( bo sąsiad sąsiada nie lubi, bo coś tam, coś tam).
Ja zawsze ze spokojem podchodzę do różnych " zgłoszeń ".
Na każdego z nas każdy może coś zgłosić.
Najważniejsze - rozeznać najpierw.
Ona ona


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]