sprawozdanie a usługi

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 13 ]

Moderator: heiland

Napisano: 05 sty 2017, 13:46

Zgodnie z objaśnieniami do sprawozdania MPiPS-03 - ilość i wartość usług opiekuńczych liczona jest na podstawie decyzji i nie jest korygowana faktycznymi wydatkami ośrodka na te świadczenia. Jest natomiast pomniejszana o obowiązkową odpłatność klienta, jeśli taka odpłatność jest określona w decyzji. Za świadczenie przyjmujemy 1 godzinę usługi.
Ok... tylko jak ma się to z kolei do zbiorów centralnych gdzie wydatki mają zgadzać się ze sprawozdaniem Rb- 28s?
aja


Napisano: 05 sty 2017, 13:49

Nijak. Zbiory to co innego, sprawozdania to co innego. Służą do innych celów.
pozdrawiam
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 05 sty 2017, 13:57

tyle wiem... tylko, że może okazać się, że procent zgodności będzie poniżej akceptowalnego i co wtedy?
aja

Napisano: 05 sty 2017, 13:58

bo licząc usługi po przyjętym koszcie 1 godziny da to znacznie mniejszą kwotę niż faktycznie poniesiona na usługi wykazana w Rb - 28s...
aja

Napisano: 05 sty 2017, 14:14

Procent zgodności jest między zbiorem centralnym, a Rb-28S więc jedno będzie zgodne z drugim (o ile oczywiście wszystko jest dobrze prowadzone w Pomoście).
Sprawozdania nie wchodzą do procentu zgodności.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 05 sty 2017, 14:24

ok... ale chyba nadal czegoś nie rozumiem... procent zgodności zdecydowanie jest między ZC a Rb ale do ZC wchodzi to co wprowadzimy do pomostu... do pomostu wprowadzimy usługi zgodnie z kosztem godziny a to bedzie zdecydowanie mniej niż faktyczny wydatek... a do rb wpisuje się faktyczny wydatek... ta różnica zaniży procent zgodności... czyli reasumujac w ZC bedzie mniej niż w Rb
aja

Napisano: 05 sty 2017, 15:24

Do aja. Co prawda nie pracuję w Pomoście, ale programy chyba działają podobnie. Ja od księgowej biorę do ZC z RB28S wszystkie wydatki (te pomocowe) oprócz usług opiekuńczych. Kwotę usług doliczam taką jaka TO MI wychodzi w programie i wtedy jest git. Przecież księgowość ma zupełnie inne wydatki jeśli chodzi o usługi, niż to co my wprowadzamy do systemu zgodnie z objaśnieniami Ministerstwa. Chyba jakiś cud się wydarza jeśli komuś się to zgodzi. Pozdrawiam!
panna migotka
Stażysta
Posty: 74
Od: 04 sty 2017, 12:55

Napisano: 05 sty 2017, 15:28

panna migotka... własnie o tym mówię... księgowość ma inne wydatki i nie zgodzi się to za żadne skarby świata z kwotą godz. usługi... ale do zbiorów powinno brać się to co z programu w stosunku do wydatków w rb w zaden sposób nie pomniejszanych a rzeczywiscie wykazanych w nim
Gość

Napisano: 05 sty 2017, 15:35

Ty wpisujesz kwotę "ręcznie" do Pomostu, więc jeśli tylko jesteś w stanie z tego co poda księgowa wziąć tylko te wydatki, które faktycznie dotyczą stawek za usługi to je wpisujesz, nie doliczając pozostałych kosztów, nie ewidencjonowanych.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska

Napisano: 05 sty 2017, 15:40

jestem... ale te pozostałe koszty są bezpośrednio związane z usługami bo są to np. ryczałty za dojazdy, "13", wynagrodzenia opiekunek zatrudnionych w ops itp (usługi nie są zlecane) nie ma tam wydatków typu korespondencja, art. biurowe czy inne
aja

Następna

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 13 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]