Nieodebrany zasiłek - zgon petenta.

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Moderator: heiland

Napisano: 02 lut 2017, 14:57

Witam.
W styczniu jeden z moich podopiecznych otrzymał zasiłek okresowy (przyznany na miesiąc) płatny 19 stycznia. W/w odebrał decyzję, jednak nie stawił się w tym dniu w banku po odbiór należności. W dniu 21 stycznia zmarł. Co zrobić w przypadku kiedy w banku znajduje się niepobrany zasiłek (który i tak trafi na konto MOPS) - czy stworzyć dla Księgowości notę służbową z całej sprawy? Tylko co w niej ująć aby grało to też w sprawozdawczości? Decyzja wygasła z dniem 1 lutego, więc nie mogę nic z nią zrobić - ale zasiłek nadal nie jest pobrany. Na jakiej zasadzie ma być dokonany zwrot? Proszę o pomoc.
socjalny89
Praktykant
Posty: 34
Od: 27 maja 2015, 9:50


Napisano: 02 lut 2017, 15:02

W tym przypadku my dopinamy akt zgonu do sprawy oraz dajemy pismo i akt zgonu do księgowości.
Bank i tak zwraca kasę chyba po 5 dniach jako nie odebrany zasiłek więc pieniądze przechodzą nadal do budżetu na ten rok. Żadnych decyzji nie wydasz bo nie ma komu doręczyć.
ewka 7777

Napisano: 02 lut 2017, 15:19

A w tym piśmie wystarczy opisać, że powodem nieodebrania zasiłku w terminie był zgon petenta, tak?
socjalny89
Praktykant
Posty: 34
Od: 27 maja 2015, 9:50

Napisano: 02 lut 2017, 15:21

Tak, w pomoście najwyżej uchyl tylko , żeby do sprawozdań ci dobrze liczyło .
ewka 7777

Napisano: 02 lut 2017, 15:23

W Pomoście można uchylić świadczenie zarówno decyzją, jak i bez decyzji (z listy świadczeń) - w zależności od tego czy wydajecie decyzję czy nie przy uchyleniu z powodu zgonu Osoby.
Tomek
SYGNITY
Starszy inspektor
Posty: 5079
Od: 04 kwie 2007, 11:01
Kraków, Polska


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]