Karta aktywności zawodowej klientów ops

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]

Moderator: heiland

Napisano: 09 lut 2017, 18:15

Czy w waszych ops-ach prowadzicie coś w stylu takiej karty tzn.rejestrujecie aktywność zawodową klientów, czy to nadużycie i przekroczenie kompetencji pracowników socjalnych? Podrzućcie jak jest u Was, ponieważ u nas opinie sa podzielone✌
Jakto


Napisano: 10 lut 2017, 8:40

Nadużycie to pewnie nie jest bo zawsze można to podpiąć pod aktywizowanie klientów.
Chociaż jak taka karta ma wspierać aktywizację zawodową?
Moim zdaniem - sztuczny wytwór niemający oparcia w przepisach, typowe mnożenie biurokracji, ktoś to wymyślił, nadał poważną nazwę i teraz "moda" się rozprzestrzenia : )
Jak zrobicie klientom takie karty to zrobicie i pewnie nikt Wam nie zabroni... ani nie pochwali. Przypominam jednak, że istnieją Urzędy Pracy i tam klienci mają swoje prawdziwe teczki związane z aktywnością zawodową - a Wy macie dostęp do ich historii aktywizacji przez SEPI. Nie musicie ze swojego Ośrodka robić mini Urzędu Pracy.
Pracy w pomocy społecznej jest sporo i biurokracji też więc zawsze dziwią mnie i odradzam upór we wkraczaniu w kompetencje innych instytucji - PUP lub np. służby zdrowia (też często na forum są takie wątki) W tych branżach też są specjaliści i robią swoje mając do tego odpowiednie narzędzia i przepisy.
Xman

Napisano: 10 lut 2017, 9:42

Formalnie - bezprawie, praktycznie - w niektórych przypadkach można to podciągnąć pod monitoring kontraktu socjalnego, jeśli klient zobowiązał się do aktywnego poszukiwania pracy i zgodził się na dokumentowanie swoich wysiłków w takiej formie. Na pewno nie da się nikogo do tego zmusić i wyciągać konsekwencji np. z braku współpracy, czy bierności w rozwiązywaniu swojej trudnej sytuacji, jeśli nie jest to element kontraktu.
jakobos
Stażysta
Posty: 96
Od: 30 maja 2007, 17:28
zamieszkuję bez zamiaru pobytu :), Polska

Napisano: 10 lut 2017, 10:24

Jakto pisze:Czy w waszych ops-ach prowadzicie coś w stylu takiej karty tzn.rejestrujecie aktywność zawodową klientów, czy to nadużycie i przekroczenie kompetencji pracowników socjalnych? Podrzućcie jak jest u Was, ponieważ u nas opinie sa podzielone✌

Pamiętam, że kilka lat temu funkcjonowało u nas coś takiego. Moim zdaniem był to sztuczny twór, który nic nie wnosił. Klienci "zbierali pieczątki" wracając z Ośrodka, albo idąc do niego. Pamiętam przypadki (a było tego dość dużo) kiedy miałem na karcie pieczątki wszystkich sklepów, które były po jednej stronie ulicy, którą klient szedł z lub do Ośrodka (zależy czy uzupełniał "kolekcje" wracając do domu, czy tuż przed wizytą w OPS). Poza tym nie pytali oni o pracę tylko prosili o pieczątkę dla OPS.
grand


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 4 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]