Brak mozliości przeprowadzenia wywiadu

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]

Moderator: heiland

Napisano: 27 wrz 2017, 11:23

Witam. Mam pytanie-czy w przypadku braku możliwości przeprowadzenia wywiadu z osobą ktora złozyla podanie o pomoc finansową, ponieważ nie można jej zastać w domu i nie zgłosiła sie tez w wyznaczonym terminie, powinniśmy wydać odmową decyzję? bez żadnego zawiadomienia? Czy może coś innego?
Przy czym kończy nam sie juz termin na wydanie decyzji i zastanawiamy sie czy jest sens przedłużac skoro z osoba nie ma kontaktu. z gory dzięki za odpowiedź.
mariaoxx
Praktykant
Posty: 6
Od: 01 mar 2017, 10:24


Napisano: 27 wrz 2017, 12:01

mariaoxx pisze:...nie zgłosiła sie tez w wyznaczonym terminie...

Czy pismo zawierało zapis "Nie stawienie się w powyższym terminie spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia"? My po wysłaniu pisma z takim zapisem, gdy osoba mimo skutecznego doręczenia pisma nie stawia się w wyznaczonym terminie piszemy pismo o treści mniej więcej takiej "Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że Pana wniosek z dn. o udzielenie pomocy finansowej pozostawia się bez rozpatrzenia na podstawie art. 64 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. ...). Powodem jest nie stawienie się w wyznaczonym terminie określonym pismem nr z dn. którego odbiór potwierdził Pan w dniu".
piterrr
Stażysta
Posty: 56
Od: 16 gru 2014, 15:08

Napisano: 27 wrz 2017, 12:06

My w piśmie zacytowaliśmy art. 107 ust 4a. w pismo to w dodatku nie zostało odebrane i prawdopodobnie do nas wróci.
mariaoxx
Praktykant
Posty: 6
Od: 01 mar 2017, 10:24

Napisano: 29 wrz 2017, 17:13

Nie można wydać decyzji odmownej jedynie na podstawie niemożliwości zastania klienta w m-cu zamieszkania. Należy wysłać wezwanie z prośbą o stawienie się w celu umówienia terminu wywiadu wraz z pouczeniem, że brak wywiadu skutkuje odmową przyznania świadczenia.

Brak odbioru pisma przez klienta jeszcze nie jest podstawą do wydania decyzji odmownej. Zgodnie ze zmianami w kpa, klient musi być poinformowany pisemnie, że zostanie wydana decyzja odmowna. W piśmie tym MUSI być informacja, co może uczynić klient, aby decyzja była pozytywna.

Mówi o tym Kodeks postępowania administracyjnego:
Art. 79a. § 1. W postępowaniu wszczętym na żądanie strony, informując o
możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz
zgłoszonych żądań, organ administracji publicznej jest obowiązany do wskazania
przesłanek zależnych od strony, które nie zostały na dzień wysłania informacji
spełnione lub wykazane, co może skutkować wydaniem decyzji niezgodnej z
żądaniem strony.

http://www.panisocjalna.blogspot.com
Pani socjalna
Praktykant
Posty: 21
Od: 31 sie 2017, 17:30

Napisano: 02 paź 2017, 13:33

Dzięki. Juz wystosowaliśmy takie pismo :]
mariaoxx
Praktykant
Posty: 6
Od: 01 mar 2017, 10:24


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 5 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]