Pierwszy raz taka sytuacja

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 11 sty 2017, 14:16

Witam, proszę was o pomoc, jesteśmy niewielką gminą i pierwszy raz mam taką sytuację. Do tej pory miałam tylko styczność z właścicielami mieszkań lub najemcami (ale takimi którzy wynajmują mieszkanie od Gminy). W skład jednostek gminy wchodzi Zakład Usług Komunalnych, to do niego z formalnego polecenia Gminy najemcy wynajmujacy mieszkanie z zasobu gdzminy wpłacają czynsz, opłaty za wodę itd. Każdy w naszej gminie, nie ważne czy najemca czy właściciel opłaca rachunki za wodę do Zakładu Usług Komunalnych.

Teraz mam styczność z wnioskiem tzn. najemcą, który wynajmuje mieszkanie ale uwaga nie od Gminy, tylko od jakieś prywatnej osoby będącej właścicielem. Z infromacji jakie uzyskałam to faktura za energię jest na tego właściciela mieszkania, ale właściciel ją oddał najemcy i kazał samemu opłacać, tak samo z wydatkami do ZUKU za wodę - też kazał samemu opłacać. Inny to wydatki za śmieci płatne do gminy, rachunek za śmieci figuruje na właściciela a Pan ma tylko chodzic do kasyz rachunkiem i go opłacać. Jedyny wydatek który fizycznie płacić do rąk właściciela to czynsz. We wniosku jest miejsce na podpisanie wydatków przez Zarządce, więc kto to ma podpisać?? Nie ma tam przecież żadnego zarządcy.

Zuk jest traktowany jako zarządca ale z pewnością dla mieszkań z zasoby gminy czyli tych 2 najemców.

Czy Zuk może podpisać wydatki związane z wodą na wniosku?
A czy właściciel powinien w takim wypadku wystawić Panu zaświadczenie:
że opłacicł : czynsz w wysokości..... i że poniósł wydatki na śmieci w wysokości ...??? (data i podpis właściciela)

Jak ma się odnieść do pytania czy całość dodatku przekazać do zarządcy?
Jeśli Pan nie wyrazi zgody to przecież dodatek dzieli sie na dopłatę do zarządcy którą taki zarządca powinien otrzymać a druga to ryczałt którą ewentulnie może dostać ten najemca. Gdzie faktycznie powinny pójść te pieniądze?


Do tej pory jak miałam najemców podpisujących umowę z gminą gdy podejmowali decyzję odnośnie wypłaty pieniędzy to szły właśnie one do Zakładu Usług Komunalnych bo to on formalnie zajmował się mieszkaniami z zasobu gminy.

Proszę was o pomoc.
Zakłopotana


Napisano: 11 sty 2017, 14:49

pytanie zasadnicze a to wynajmowane mieszkanie to co ? lokal w bloku czy dom jednorodzinny ? jeśli blok to ilu rodzinny (w takim wypadku potwierdza to wspólnota jako zarządca domu)
co do rachunków nie muszą być na nazwisko wynajmującego lecz powinny zawierać adres wynajętego lokalu i wystarczy że dana osoba okaże się takimi kwitami
a co do wyrażania zgody to ryczałt jest w gestii wnioskodawcy może być skierowany na jego wniosek do zarządcy lub mu wypłacony
małe ww
Podinspektor
Posty: 1109
Od: 11 kwie 2014, 9:44

Napisano: 11 sty 2017, 15:53

To wynajmowane mieszkanie to lokal w bloku, mieszka w nim 6 rodzin. Ale wygląda to w ten sposób, ze każdy ma założony swój własny licznik i sam się rozlicza, ponosi własne wydatki. Nikt nie ingeruje w sprawy mieszkańców jedynie część wspólna to podwórko.

Pan sobie zastrzegł, że będzie chciał mieć ryczałt dla siebie by móc płacić właścicielowi. Ale co w takim wypadku z częścią tj. "dopłatą dla zarządcy"? Czy w takim wypadku jeżeli Pan opłaca za właściciela wodę w tym zakładzie komunalnym tzn. ze jako zarządce mam właśnie traktować ten zakład?
Zakłopotana

Napisano: 11 sty 2017, 16:25

czyli mała wspólnota i nie musi mieć zarządcy w więc spoko
masz dwie możliwości dodatek przelewasz na konto właściciela a ryczałt wnioskodawcy lub potraktować to jak dom jednorodzinny i wszystko przekazywać wnioskodawcy
małe ww
Podinspektor
Posty: 1109
Od: 11 kwie 2014, 9:44

Napisano: 11 sty 2017, 16:40

To jeszcze sie w takim razie zastanawiam tylko nad jednym we wniosku jest zapis, że pkt 2-5 tj.:

2- adres zamieszkania
3- nazwa i siedziba zarządcy domu
4- tytuł prawny do zajmowanego lokalu
5- powierzchnia użytkowa lokalu

i pkt. 7-9:
7 - sposób ogrzewania lokalu
8- sposób ogrzewania wody
9 - instalacja gazu przewodowego

i pkt 12
12 - łączna kwota wydatków za mieszkanie za ostatni miesiąc


te punkty potwierdza zarządca domu, a skoro jego nie ma a to jest najemca, to w takim razie mogę przyjąć wniosek bez żadnego podpisu osób trzecich?

Kto wtedy ma potwierdzić pozostałe punkty, czy miałoby to wyglądać w ten sposób, że wnioskodawca dołącza mi dokument powtwierdzony przez właściciela, że:
-opłacił tyle i tyle za czynsz, wodę, śmieci i łączne wydatki wyniosły tyle..
- że mieszkanie nie posiada centralnego ogrzewania, centralnej ciepłej wody i gazu?


Dziękuje Ci bardzo małe ww za pomoc :)
Zakłopotana

Napisano: 11 sty 2017, 19:10

właściciel lokalu podpisuje się podaje i nr konta
a Ty sprawdzasz kwity i umowę najmu a tytuł prawny to najem oczywiście ;)
małe ww
Podinspektor
Posty: 1109
Od: 11 kwie 2014, 9:44

Napisano: 11 sty 2017, 22:03

Wesprę Was, a może ktoś wesprze równoczesny wątek o ryczałcie i uchyleniu decyzji. :(

Tak więc małe ww w sumie dobrze radzi. Wniosek powinien potwierdzić właściciel mieszkania, on też powinien ustalić łączna kwotę wydatków, dostać kwotę dodatku (bez ryczałtu), pilnować wpłat, itd. Jeśli przelewane kwoty przekroczą uzgodniony czynsz, to powinien zadysponować losem nadwyżki.
Przy ustalaniu wydatków pomoc urzędnika gminy powinna być mile widziana. W przeciwnym wypadku urzędnik powinien ją sprawdzić. W obu przypadkach kwity pożądane.
Dysponowanie zaś ryczałtem na opał to wyłączna kompetencja wnioskodawcy.
PCW
Inspektor
Posty: 2471
Od: 14 kwie 2014, 7:31

Napisano: 12 sty 2017, 9:01

Dziękuję bardzo za wyjaśnienia w tej sprawie.
Pozdrawiam:)
Zakłopotana


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 8 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron