świadczenia nienależnie wypłacone z winy pracownika

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Moderator: de Charette

Napisano: 23 lut 2018, 19:47

Dobry wieczór!
Starałam się przejrzeć forum,ale nie napotkałam czegoś,co by mnie pocieszyło. Dziś okazało się, że powinnam Pani doliczyć dochód uzyskany za listopad i w grudniu zmienić decyzję na zł za zł lub całkiem wstrzymać świadczenia. jest luty-szczęscie,że przed wypłatą świadczeń... Co robić??? mam dwa miesiace nienależnie wypłaconych (bo to moja wina).od czego zacząć, czym się podpierać? Pani w bardzo ciężkiej sytuacji, zwrócę pieniążki (choć to dla mnie też spora kwota),ale jak to zrobić w sygnity? jak postępowanie robić? Jeśli ma ktos wiedzę na ten temat -bardzo proszę o pomoc.
celestynka
Stażysta
Posty: 80
Od: 15 kwie 2014, 8:06


Napisano: 23 lut 2018, 22:58

chcesz zwrócić pieniądze - to szlachetnie z Twojej strony (pewnie każdy z nas by postąpił podobnie) ale pytanie jest takie? czy można zwrócić pieniądze za kogoś?
Może się wypowie ktoś kto przerabiał podobną historię i jest przekonany że zrobił dobrze zwracając kasę w związku ze swoją winą świadczenie które zostało niepotrzebnie wypłacone świadczeniobiorcy mimo iż świadczeniobiorca w sprawie nie zawinił :|
"W życiu zwycięża tylko głupi; mądry widzi przed sobą zbyt wiele trudności i traci pewność siebie zanim zacznie działać."
Erich Maria Remarque
Stańczyk
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 190
Od: 20 mar 2016, 16:47

Napisano: 25 lut 2018, 12:20

Wszystko się zgadza, sama nie mogę od siebie ich zwrócić.Zrobię to z pewnością po konsultacji z Panią, której sprawa dotyczy.nie mogę i nie chcę Jej tym obciążać. Nie miałam takiej sytuacji ,doświadczenia w świadczeniach mam też mało,aby jakoś to sprawnie i prawidłowo przeprowadzić .Mam nadzieję,że jutro znajdzie się osoba,która mi coś doradzi.
celestynka
Stażysta
Posty: 80
Od: 15 kwie 2014, 8:06

Napisano: 25 lut 2018, 21:29

Postępowanie robisz standardowe.
Wszczęcie postępowania. Decyzja ustalająca nienależnie pobrane i decyzja żądająca zwrot nienależnie pobranych. Jak to technicznie w programie zrobić to zależy od tego jaki masz program.
Jeżeli poinformujesz Panią że są nn., to po prostu po wszystkiemu wpłacisz wszytko na konto OPS., albo ona wpłaci. Kwestia do ustalenia.
pola1985
Praktykant
Posty: 14
Od: 08 maja 2017, 22:04

Napisano: 26 lut 2018, 8:08

To są normalne NP. Decyzja do unieważnienia do SKO, potem robisz odmowę, potem NP - bez odsetek. Zwraca to strona, bo to strona dostała coś czego nie powinna dostawać. Jak jest w ciężkiej sytuacji to zrób jej raty po 50zł. Sorry, ale pensji by nam nie starczyło jakbyśmy wszystkie NP mieli z własnej kieszeni zwracać.
Walka z wiatrakami since 1998.
Iks
Awatar użytkownika
Starszy inspektor
Posty: 5234
Od: 27 lut 2014, 20:32
Polska C

Napisano: 26 lut 2018, 8:56

Pola1985 -pracuję na Sygnity, muszę jeszcze zrobić Pani Zł za zł, bo najprawdopodobniej będzie przysługiwało.
celestynka
Stażysta
Posty: 80
Od: 15 kwie 2014, 8:06

Napisano: 26 lut 2018, 9:05

lks- nie zrobię Pani nawet rat, bo to moje zaniechanie. Nie wysłałam zawiadomienia o przekroczeniu dochodu, powinna być zł za zł od grudnia. I teraz co robić? zawiadomienie o wszczęciu , decyzja zmieniająca na zł za zł i potem NP bez odsetek? no narobiłam bigosu....
celestynka
Stażysta
Posty: 80
Od: 15 kwie 2014, 8:06

Napisano: 26 lut 2018, 9:25

przecież ci Iks napisał. Wysyłasz do unieważnienie do SKO z jednoczesnym pismem o wydanie postanowienia w sprawie wstrzymania wypłaty.
Jak SKO unieważni ci decyzje, to zaczynasz wszystko od początku, tylko, żę prawidłowo:
1. zawiadomienie o przekroczeniu;
2. decyzja;
3. wszczęcie do NP;
decyzja o NP i zwrocie bez odsetek.
Kawa, ciastko, setka na nerwy
Dixisse me aliquando placuit, tacuisse numquam - Bywało niekiedy, że żałowałem tego, co powiedziałem, nigdy jednak tego, że milczałem
Jedna jest tylko droga, aby pokazać głupcom i durniom własny rozum, a polega ona na tym, by z nimi nie mówić.
de Charette
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 17450
Od: 07 maja 2014, 7:21

Napisano: 26 lut 2018, 15:13

Moim zdaniem, jedyna opcja żeby za petenta zwrócić świadczenie to wyciągnąć kasę z własnego portfela i posłać kobietę żeby wpłaciła na konto ops. Czyli bardzo śliska sprawa i możesz sobie niemałych kłopotów narobić, bo może to zostać odebrane w ten sposób, że płacisz klientowi, żeby jak najszybciej rozwiązać sprawę i żeby nie było problemów wynikających z twojego błędu. Rozumiem, że czujesz się winna, ale ogólnie dochodzenie nienależnie pobranych świadczeń to mało przyjemna sprawa i raczej nikt tego nie lubi.
Może lepszym wyjściem by było, żeby po decyzji ustalającej nienależnie pobrane świadczenie, klientka napisała prośbę o umorzenie należności. Skoro faktycznie ma trudną sytuację, to może nadawałoby się to do umorzenia.
Nessa
Praktykant
Posty: 9
Od: 06 lip 2017, 17:02

Napisano: 26 lut 2018, 15:22

Umorzenie jest jednak trochę "śliskie". Jak coś, można odroczyć termin płatności na parę miesięcy i dać małe raty. To i tak będzie bez odsetek więc nikt nie powinien marudzić.
Walka z wiatrakami since 1998.
Iks
Awatar użytkownika
Starszy inspektor
Posty: 5234
Od: 27 lut 2014, 20:32
Polska C


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]