art.17 ust 1b - utrata mocy w zakresie - Świadczenia rodzinne

  
Strona 4 z 12    [ Posty: 114 ]

Napisano: 26 sie 2015, 11:16

Iks pisze:Czekałem na tą falę, bo po kilku orzeczeniach mojego SKO sam bym to przyznawał (tak jak np. małżonkom), ale nikt nie złożył wniosku.
Poczekaj, jak zrobi o tym program UWAGA, albo FAKT lub WYBORCZA zrobi materiał o złych urzędnikach i dobrych sądach.
"Kiedy człowiek zstępuje w przepaść, jego życie zawsze zyskuje jasno określony kierunek."
Terry Pratchett
kronos79
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 3317
Od: 19 lut 2014, 10:39
Zajmuję się:
Lokalizacja: z OPS


Napisano: 26 sie 2015, 11:20

kronos79 pisze:ustawodawca chciał przy okazji upiec swoją pieczeń wprowadzając kryterium dochodowe.
Kryterium dochodowe na odpowiednio wysokim poziomie ma nawet jakiś sens. Czy poziom 1000zł jest odpowiedni to już inna kwestia.
kronos79 pisze:materiał o złych urzędnikach i dobrych sądach.
Standard. Przed chwilą pan wyszedł oburzony, że "tyle papierów do becikowego trzeba składać". Oczywiście ja jestem winny.
Walka z wiatrakami since 1998.
Iks
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 5941
Od: 27 lut 2014, 20:32
Zajmuję się:
Lokalizacja: Polska C

Napisano: 21 wrz 2015, 18:58

w ustawie o świadczeniach rodzinnych jest kilka artykułów, które po wyrokach TK "utraciły moc w zakresie"
jestem bardzo ciekawy :mrgreen: czy i jak stosujecie te obowiązujące od kilku lat przepisy, oczywiście w kontekście utraty mocy w zakresie . . . przez art. 17 ust 1b

np.
Art. 24. 1. Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się na okres zasiłkowy, z wyjątkiem świadczeń, o których mowa w art. 9, art. 14–16 i art. 17.
2.34) Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się, począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, do końca okresu zasiłkowego.
34) - Utracił moc z dniem 30 października 2007 r. w zakresie, w jakim stanowi, że w wypadku wniosku o przyznanie zasiłku pielęgnacyjnego osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 lat, legitymującej się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności uzyskanym w wyniku rozpoznania przez wojewódzki zespół do spraw orzekania o niepełnosprawności jej odwołania od orzeczenia powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, prawo do świadczeń rodzinnych ustala się, począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek, na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 23 października 2007 r. sygn. akt P 28/07 (Dz. U. Nr 200, poz. 1446).

Art. 58. 1.39) Osoba otrzymująca zasiłek stały na podstawie przepisów o pomocy społecznej do dnia wejścia w życie ustawy w związku z pielęgnacją dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami, o których mowa w art. 6b ust. 3 pkt 7 i 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.40)), nabywa prawo do świadczenia pielęgnacyjnego, o którym mowa w art. 17, do dnia 31 sierpnia 2005 r., jeżeli spełnia warunki określone w dotychczasowych przepisach.
39) - Utracił moc z dniem 31 lipca 2008 r. w zakresie, w jakim nie przyznaje prawa do świadczenia pielęgnacyjnego po dniu 31 sierpnia 2005 r. osobie ustanowionej rodziną zastępczą spokrewnioną i otrzymującą do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych zasiłek stały, na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 22 lipca 2008 r. sygn. akt P 41/07 (Dz. U. Nr 138, poz. 875).
ciekawy

Napisano: 22 wrz 2015, 8:41

ciekawy pisze: Art. 24. 1. Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się na okres zasiłkowy, z wyjątkiem świadczeń, o których mowa w art. 9, art. 14–16 i art. 17.
2.34) Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się, począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, do końca okresu zasiłkowego.
34) - Utracił moc z dniem 30 października 2007 r. w zakresie, w jakim stanowi, że ...


"To już dawno nieaktualne od wczoraj"...
Ten artykuł ma dalszy ciąg, w którym sprawy świadczeń uzależnionych od niepełnosprawności są bardzo ładnie uregulowane. Szukasz dziury w całym.
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Zofia
Podinspektor
Posty: 1265
Od: 19 lut 2015, 12:39
Zajmuję się: ŚR

Napisano: 22 wrz 2015, 8:43

Zofia pisze:Szukasz dziury w całym.
Trolle tak mają.
Walka z wiatrakami since 1998.
Iks
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 5941
Od: 27 lut 2014, 20:32
Zajmuję się:
Lokalizacja: Polska C

Napisano: 22 wrz 2015, 10:49

Iks pisze: Trolle tak mają.
już kiedyś Ci mówiłem, żebyś wykazywał więcej szacunku dla drugiej osoby, ale widzę, że uparty Iks z Ciebie
napisałem, że w obowiązującej aktualnie ustawie są podobne zapisy (o utracie mocy w zakresie) przy niektórych artykułach
art. są w ustawie z odpowiednią adnotacją
z tych art nadal korzystacie, ale nie z ich części która utraciła moc - prawda ?

Pani Zofio chodzi o fakt = obowiązuje przepis z zakresem, który jest niekonstytucyjny i utracił moc czy nie ?
co niektórzy z Was twierdzą, że jak nie ma wyraźnie napisane w ustawie "uchylony" to inne zapisy (np. utrata mocy w zakresie) jego nie obowiązują

jest przepis jest adnotacja do niego w ustawie, więc obowiązkiem urzędnika jest zastosować się do tego i kropka
a Wy stosujecie przepis jakby w nim się nic nie zmieniło, albo wyszukujecie inny przepis, który bezkarnie pozwala na odstawienie sprawy na boczny tor

dziękuję za uwagę
ciekawy

Napisano: 22 wrz 2015, 11:27

Ale ty chyba nie zrozumiałeś, wprowadzono nowy przepis, który reguluje sprawę świadczeń uzależnionych od niepełnosprawności właśnie w ten sposób, że przyznajemy świadczenia od miesiąca złożenia wniosku na komisję d/s orzekania o niepełnosprawności. Niezależnie od tego, ile będzie trwało postępowanie w sprawie wydania orzeczenia (łącznie z ewentualnymi odwołaniami od niego) - przyznajemy z wyrównaniem. Osoba musi tylko złożyć wniosek 3 miesiące od otrzymania orzeczenia. To jest na korzyść wnioskodawców i prawdopodobnie zmiana powstała po właśnie takich wyrokach i orzeczeniu trybunału, które "nie karały" ludzi za rozciągnięcie postępowania administracyjnego w sprawie wydania orzeczenia o niepełnosprawności.
Nie stosujemy tej "utraty mocy w zakresie" bo ustawodawca już to uregulował.
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Zofia
Podinspektor
Posty: 1265
Od: 19 lut 2015, 12:39
Zajmuję się: ŚR

Napisano: 13 paź 2015, 11:12

UWAGA PRACOWNICY OPSów - przypominam bardzo ważne informacje (których, z wiadomych względów nie znajdziecie w komunikatach na stronie MPiPS)
Proszę sobie wydrukować, zalaminować, oprawić w ramkę, postawić na biureczku i najważniejsze korzystać z tych informacji

Z orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego wynika, że moc powszechnie obowiązująca orzeczeń TK oznacza, że orzeczenia te wiążą wszystkie podmioty prawa, w tym organy władzy publicznej
Wykonywanie orzeczeń TK jest obowiązkiem zarówno prawodawcy, jak i organów stosujących prawo, w szczególności sądów.
Akt normatywny lub jego część (konkretnie oznaczone przepisy) uznane przez TK za niezgodne z Konstytucją zostają usunięte z systemu prawa, przestają być jego elementem. Skutek ten następuje niezależnie od działań innych organów państwa.
Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem TK, utrata mocy obowiązującej przepisu w następstwie ogłoszenia orzeczenia TK o jego niekonstytucyjności we właściwym dzienniku urzędowym powoduje, że przepis ten nie może być stosowany do oceny jakichkolwiek stanów faktycznych.

źródło: Podstawowe problemy związane z wykonywaniem orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego przez prawodawcę – tezy wykładu - dr Witold Płowiec



Wyrok K 38/13 został ogłoszony w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 23 października 2014 r. pod poz. 1443 i z tym dniem orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego weszło w życie. Oznacza to, że bezpośrednim skutkiem ww. orzeczenia jest stwierdzenie niekonstytucyjności art. 17 ust. 1b cyt. ustawy (w zakresie, w jakim różnicuje prawo do świadczenia pielęgnacyjnego osób sprawujących opiekę nad osobą niepełnosprawną po ukończeniu przez nią wieku określonego w tym przepisie ze względu na moment powstania niepełnosprawności) począwszy od dnia jego ogłoszenia tj. od dnia 23 października 2014 r.

Stwierdzenie niekonstytucyjności tworzy nowy stan prawny od chwili wejścia wyroku w życie.

Organy rozpoznając wniosek o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego złożony przez opiekuna dorosłej osoby niepełnosprawnej, w obecnym stanie prawnym, (tj. dopóki w tej materii nie zostaną wprowadzone nowe rozwiązania ustawowe) mają obowiązek zbadać, czy wnioskodawca spełnia warunki do przyznania tego świadczenia określone w art. 17 ustawy o świadczeniach rodzinnych, tj. z wyłączeniem tej części tego przepisu, która z dniem 23 października 2014 r. została ostatecznie uznana za niekonstytucyjną.

Wyroki Trybunału Konstytucyjnego są wiążące, co do swojej sentencji

źródełko: https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/8952D124DB

i na zakończenie

Kodeks Postępowania Administracyjnego
Art. 6. Organy administracji publicznej działają na podstawie przepisów prawa.
Art. 7. W toku postępowania organy administracji publicznej stoją na straży praworządności, z urzędu lub na wniosek stron podejmują wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.
Art. 8. Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej.

Działajcie zgodnie z obowiązującym prawem.
ciekawy

Napisano: 13 paź 2015, 11:25

Nie strasz ludzi, nie gadaj bzdur, nie jesteś pracownikiem, prawnikiem, nie masz o tym pojęcia. Jesteś zwykłym trollem.

Trybunał Konstytucyjny orzekł o częściowej niekonstytucyjności wprowadzenia do ustawy o świadczeniach rodzinnych kryterium wieku powstania niepełnosprawności, jako przesłanki uzależniającej uzyskanie świadczenia pielęgnacyjnego. Wyrok Trybunału nie oznacza zatem usunięcia tego kryterium z ustawy. Nie stanowi również podstawy do uchylenia decyzji, które już przyznały prawo do świadczenia pielęgnacyjnego. Nie kreuje także nowego prawa do żądania świadczenia przez opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych, jeżeli niepełnosprawność ich podopiecznych powstała już po okresie dzieciństwa.

źródło:

https://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunik ... nacyjnego/
Walka z wiatrakami since 1998.
Iks
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 5941
Od: 27 lut 2014, 20:32
Zajmuję się:
Lokalizacja: Polska C

Napisano: 13 paź 2015, 11:44

to co wyżej napisałeś świadczy o Twoim miernym profesjonalizmie
żal mi takich ludzi (może lepiej wyjedź do Kanady)

powtarzam

UWAGA PRACOWNICY OPSów - przypominam bardzo ważne informacje (których, z wiadomych względów nie znajdziecie w komunikatach na stronie MPiPS)
Proszę sobie wydrukować, zalaminować, oprawić w ramkę, postawić na biureczku i najważniejsze korzystać z tych informacji

Z orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego wynika, że moc powszechnie obowiązująca orzeczeń TK oznacza, że orzeczenia te wiążą wszystkie podmioty prawa, w tym organy władzy publicznej
Wykonywanie orzeczeń TK jest obowiązkiem zarówno prawodawcy, jak i organów stosujących prawo, w szczególności sądów.
Akt normatywny lub jego część (konkretnie oznaczone przepisy) uznane przez TK za niezgodne z Konstytucją zostają usunięte z systemu prawa, przestają być jego elementem. Skutek ten następuje niezależnie od działań innych organów państwa.
Zgodnie z utrwalonym orzecznictwem TK, utrata mocy obowiązującej przepisu w następstwie ogłoszenia orzeczenia TK o jego niekonstytucyjności we właściwym dzienniku urzędowym powoduje, że przepis ten nie może być stosowany do oceny jakichkolwiek stanów faktycznych.

źródło: Podstawowe problemy związane z wykonywaniem orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego przez prawodawcę – tezy wykładu - dr Witold Płowiec



Wyrok K 38/13 został ogłoszony w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 23 października 2014 r. pod poz. 1443 i z tym dniem orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego weszło w życie. Oznacza to, że bezpośrednim skutkiem ww. orzeczenia jest stwierdzenie niekonstytucyjności art. 17 ust. 1b cyt. ustawy (w zakresie, w jakim różnicuje prawo do świadczenia pielęgnacyjnego osób sprawujących opiekę nad osobą niepełnosprawną po ukończeniu przez nią wieku określonego w tym przepisie ze względu na moment powstania niepełnosprawności) począwszy od dnia jego ogłoszenia tj. od dnia 23 października 2014 r.

Stwierdzenie niekonstytucyjności tworzy nowy stan prawny od chwili wejścia wyroku w życie.

Organy rozpoznając wniosek o przyznanie świadczenia pielęgnacyjnego złożony przez opiekuna dorosłej osoby niepełnosprawnej, w obecnym stanie prawnym, (tj. dopóki w tej materii nie zostaną wprowadzone nowe rozwiązania ustawowe) mają obowiązek zbadać, czy wnioskodawca spełnia warunki do przyznania tego świadczenia określone w art. 17 ustawy o świadczeniach rodzinnych, tj. z wyłączeniem tej części tego przepisu, która z dniem 23 października 2014 r. została ostatecznie uznana za niekonstytucyjną.

Wyroki Trybunału Konstytucyjnego są wiążące, co do swojej sentencji

źródełko: https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/8952D124DB

i na zakończenie

Kodeks Postępowania Administracyjnego
Art. 6. Organy administracji publicznej działają na podstawie przepisów prawa.
Art. 7. W toku postępowania organy administracji publicznej stoją na straży praworządności, z urzędu lub na wniosek stron podejmują wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.
Art. 8. Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej.

Działajcie zgodnie z obowiązującym prawem.
ciekawy



  
Strona 4 z 12    [ Posty: 114 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x