A co za róznica skoro chodzi o technikę? Poza tym, podobny wyrok dotyczył zaliczki alimentacyjnej, ale zaliczka rozumiem, ze tez juz jest be bo dawno i nieprawda?
zarówno jedna jak i druga ustawa nie wskazują nam konkretnej drogi. Nie od dziś wiadomo, że każdy osrodek tapla się we własnym bagienku, a to przez nieścisłości ze strony ustawodawcy. Ja przedstawiłam drogę wypracowaną przez nasz osrodek przy wielokrotnym mieleniu spraw w SKO. Tak wypracowana metoda działa i jakos sie sprawdza, ale oczywiscie nie powiem, ze jest idealna, bo idealnie by było jakby ustawodawca skonkretyzował sposób postepowania w takich przypadkach. Autorce postu proponuję rzucić monetą:)
"brak jest podstaw, by uchylać lub zmieniać decyzję przyznającą prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego ex tunc tj. wstecz, np. z chwilą nienależnie pobranych świadczeń. Skutki uchylenia decyzji administracyjnej ex tunc wiązać należy tylko i wyłącznie z decyzjami deklaratoryjnymi tj. takimi, które potwierdzają pewien zaistniały już stan rzeczy. Tymczasem decyzja uchylająca ostateczną decyzję ma charakter konstytutywny, może ona wywierać wyłącznie skutki ex nunc, tj. na przyszłość, od daty wydania decyzji".
Wyrok w trochę innej sprawie, ale w sumie również ciekawy
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Tak na marginesie-wyrok dotyczy decyzji już wykonanej. W tej sytuacji znajduje zastosowanie jedynie instytucja nienależnie pobranych świadczeń. Autorka postu pyta co zrobić z decyzją trwającą.
W decyzjach zakończonych znajduje zastosowanie tylko i wyłącznie instytucja nienależnie pobranych świadczeń (pomijam tryb wznowienia postepowania). Koniec kropka. Dla decyzji trwającej jest inaczej, nie bede cytować moich decyzji SKO, bo dla innych użytkowników moje SKO ma znaczenie takie jak ich SKO dla mnie- żadne.