DM podstawowe pytania - Dodatki mieszkaniowe

Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Napisano: 09 sty 2014, 1:05

Jestem nowy w temacie więc proszę o wyrozumiałość
1. Czy w przypadku emerytur i rent zawsze bierzecie 3 ostatnie odcinki, czy wystarcza sama decyzja?
Ewentualnie gdy starsza pani przyniesie Wam tylko ostatni odcinek to gonicie ją żeby dostarczyła wszystkie?
2. Czy w przypadku gdy ktoś na początku stycznia złożył wniosek o dodatek mieszkaniowy, a dotychczasowa decyzja jest obowiązująca aż do końca lutego wydajecie decyzję w styczniu i przyznajecie dodatek od marca, czy wydajecie decyzję odmowną?

Na początek to tyle, ale na pewno będę pytał o więcej :)
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
~Mały dodatek duży problem

Napisano: 09 sty 2014, 10:04

bidulo jedna ..... nie nie musisz babci ganiać po 3 ostatnie odcinki chyba że składa w kwietniu i musi mieć wtedy starą i nową wysokość . Ale pamientaj że na odcinku nie widzisz wszystkich składników świadczenia (pewne świadczenia nie są brane do dochodu) a więc bezpieczniej posugiwać się decyzją
Oczywiście nie musisz chomikować dokumentów potwierdzających wysokość dochodu to należy do wnioskodawcy ja jedynie zabieram różnej maści oświadczenia zaświadczenia decyzje odcinki zaś trzyma wnioskodawca.
~małe ww

Napisano: 09 sty 2014, 10:05

1. Lepiej brać decyzje. Problem pojawia się na wiosnę kiedy jest waloryzacja bo potem trzeba brać dwie. Jeśli klient przynosi odcinki to raczej powinien przynieść trzy ale jakby co może napisać oświadczenie.

2. Nowy dodatek przyznaje się w ostatnim miesiącu. Ktoś ma do lutego to składa nowy wniosek w lutym i decyzja od marca. Nie wiem jak u ciebie ale mnie inaczej nawet program nie puści.
~MZ

Napisano: 09 sty 2014, 10:21