Do kiedy świadczenie?
-
- Referent
- Zajmuję się: św
- Kontakt:
Do kiedy świadczenie?
proszę o podpowiedź do kiedy wypłacamy rodzinie zastępczej świadczenie na pełnoletniego wychowanka który ukończył szkołę. świadectwo szkolne wydane w czerwcu. dodam że dalej nie będzie podejmował nauki. Płacicie do końca sierpnia czyli jak kończy się rok szkolny czy do dnia wydania świadectwa. Jestem nowa w temacie i podczytywałam stare tematy i są zdania podzielone. Może ktoś z doświadczonych pracowników przybliży mi temat. Bardzo proszę o pomoc.
-
- Praktykant
- Zajmuję się: świadczenia
- Kontakt:
Re: Do kiedy świadczenie?
Wg Ustawy o pieczy art. 82 ust. 1a "świadczenia oraz dodatki przysługują w czasie trwania odpowiednio roku szkolnego" czyli do 1 września do 31 sierpnia kolejnego roku.
Zgodnie z art. 63 ustawy o systemie oświaty rok szkolny we wszystkich szkołach i placówkach rozpoczyna się z 1 września każdego roku, a kończy - 31 sierpnia następnego roku. Ustawa nie zawiera żadnych wyjątków, więc absolwent, który odebrał świadectwo przed 31 sierpnia - ma status ucznia aż do 31 sierpnia.
Zgodnie z art. 63 ustawy o systemie oświaty rok szkolny we wszystkich szkołach i placówkach rozpoczyna się z 1 września każdego roku, a kończy - 31 sierpnia następnego roku. Ustawa nie zawiera żadnych wyjątków, więc absolwent, który odebrał świadectwo przed 31 sierpnia - ma status ucznia aż do 31 sierpnia.
-
- Referent
- Zajmuję się: św
- Kontakt:
Re: Do kiedy świadczenie?
Dziękuje bardzo za podpowiedź. Ale powiem szczerze, że spotkałam się z opiniami że była kiedyś jakaś interpretacja ministerstwa, że w takich przypadkach przyznawać do czerwca. Jednak wole zasięgnąć informacji od was "fachowców" pracujących lata w tej branży. Pozdrawiam
Oprócz Do kiedy świadczenie? - Piecza Zastępcza przeczytaj również:
zwrot kosztów zakupu opału a "dodatek węglowy"
Osoba pełnoletnia w pieczy zastępczej.
Solidarna opłata rodziców biologicznych - art. 193 ust. 2
stare zasady naliczenie świadczenia