No ale wiecie, że jak OPS-y są nieprzygotowane, to urzędy gmin są nieprzygotowane jeszcze bardziej? Bo my chociaż wiemy "z czym to się je", a w wielu urzędach pewnie nikt nie robi takich rzeczy. U nas wydawanie zaświadczeń do "Czystego powietrza" dali do OPS, bo my już takie coś robimy, mamy programy, epmatię, konta w CAS... Dlatego raczej będą to spychać do OPS...
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
To oczywiste. czytając uzasadnienie do projektu jest to na 99,9% w OPSach. Korelują to z zaświadczeniami do czystego powietrza ze to przecież prawie to samo wiec tylko te nakładki do programów zostaną zmodyfikowane i już. To będzie masakra orka na ugorze i jeden wielki młyn. tysiące osób z wnioskami, bez danych, bez konkretów, co drugi wynik z ZUS zbyt wiele kodów, milion pism do ZUS o składki o trzynastki o wszystko. Na wielokrotnie mniejszej ilości zasiłków rodzinnych są wyższe koszty na obsługę, na bez dochodowe dobre starty wiele więcej było na obsługę, a tu na badanie dochodu wszystkich mieszkańców gminy tak naprawdę nędzne 2% od niskich kwot. To jest rok wyjety z zycia wszystkich opsów. Mam nadzieje ze to przeleje czare goryczy u pracowników SR i wszyscy odejdą.
Mam nadzieję, że na etapie legislacji doprecyzują ustawę w wielu w kwestiach. Osobiście będę się rękoma i nogami bronić przed tym zadaniem - robię fa, działania wobec dłużników, świadczenia rodzinne, za życiem, zaświadczenia Czyste Powietrze, wszystkie sprawozdania łącznie z budżetami.
Operacyjnie wdrażane zmiany nie będą wymagały nowych procedur, weryfikacja progów dochodowych odbywa się już dzisiaj w gminach przy weryfikacji uprawnień beneficjentów do kwalifikacji do wsparcia w ramach Programu Czyste Powietrze (zmienią się jedynie wysokości weryfikowanych progów dochodowych).
No tak, to wiele wyjaśnia... Tylko progi się zmienią, nic więcej.
Proponowany zakres beneficjentów dodatku, grupy osób uprawnionych do otrzymania dodatku osłonowego, wpłynie na znaczące zwiększenie ilości składanych wniosków. Aby zmniejszyć obciążenie obsługowe po stronie gmin zaproponowano, aby dodatek osłonowy był wypłacany dwa razy do roku. tj. pierwsza rata do dnia 31 marca 2022 r. i druga rata do dnia 2 grudnia 2022 r.
Czyli cały rok z głowy.
Ponadto warto wskazać, iż zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834), do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, m.in. wypłaty przedmiotowego dodatku, upoważnione mogą być również inne organy
Szczególnie OPS-y.
A dlaczego tu nie ma drzwi? A dlaczego tu nie ma klamek?
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Ważne pytanie:
Czy wyobrażacie sobie robić kolejne świadczenie uzależnione od dochodu, kończące sie decyzją dla prawie wszystkich mieszkańców gminy? Posiadacie tyle wolnego czasu czy oddacie część obecnej pracy???
Poczekajcie na zakończenie prac. Po pierwszej komisji jest jeszcze gorzej niż to co zobaczyliśmy. Jedyne światełko jest, że przeszła poprawka lewicy by to Ministerstwo przygotowało wzór wniosku.
Po komisji:
- wnioski złożone do końca stycznia mają być wypłacone do końca marca,
- wprowadzono definicję osoby która może się ubiegać o dodatek w tym cudzoziemca, jest warunek zamieszkania na terenie RP,
- nie ma jak przy rodzinnym,że mamy dłuższy czas na rozpatrzenie wniosku,
- wprowadzono możliwość składania wniosków online,
- wprowadzono stosowanie art.23 ustawy o świadczeniach rodzinnych, czyli rozszerzenie danych jakich pozyskujemy,
- jedna osoba ma wchodzić w skład jednego gospodarstwa domowego, więc trzeba będzie pilnować aby nie powielały się osoby,
- stosowanie art.32 ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- wnioski mają być przygotowane przez Ministerstwo klimatu (niechętnie XD),
To są rzeczy jakie ja zapamiętałem, czekam na sprawozdanie z komisji. Jeżeli w czymś się pomyliłem to przepraszam.