e-doręczenia podpis elektroniczny - Świadczenia rodzinne

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]

Napisano: 10 sty 2025, 9:41

Jeszcze raz: jak robicie?
1) Decyzja dla klienta (jako załącznik) w usłudze hybrydowej musi być podpisana elektronicznie przez kierownika czy wystarczy skan decyzji z podpisem i pieczątką?
2) Sama wysyłka - robicie "podpisz i wyślij" czy tylko "wyślij"
Czy inaczej jeszcze?
marci
Awatar użytkownika
Stażysta
Posty: 87
Od: 23 paź 2019, 11:20
Zajmuję się: ŚR/FA/DM/dodatki/inne


Napisano: 10 sty 2025, 9:50

1. wysyłam skan decyzji z podpisem (podpis elektroniczny nie zawiera funkcji), ale nie wiem czy dobrze. Nie zastanawiałem się jeszcze nad tym. W sumie jeszcze decyzji nie wysyłałem, dziś mam zamiar się tym zająć, tylko mnie przy tym krew zalewa. Wczorajsze przesyłki hybrydowe mam odrzucone, bo margines za mały :evil:

2. tylko wyślij, chyba, że w treści mam jakieś informacje istotne a nie tylko przekazanie
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
de Charette
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 20492
Od: 07 maja 2014, 7:21
Zajmuję się:

Napisano: 10 sty 2025, 10:08

kto u Was zajmuje się e doręczniem ? jest ktoś od tego, może informatyk
u nas założyli adres na e doręczeniach i tyle, ani szkolenia, zero zainteresowania...
jak próbowałam dopytać to w odp usłyszałam, że jest epuap, że darmowy itp
ale jak instytucje mają adres na e doręczeniach to mogę wysyłać epuapem
ktoś może mi to wytłumaczyć ?
jasiak
VIP
Posty: 3392
Od: 08 mar 2017, 13:29
Zajmuję się: Św/Fa/ŚR

Napisano: 10 sty 2025, 10:57

de Charette pisze:
10 sty 2025, 9:50
1. wysyłam skan decyzji z podpisem (podpis elektroniczny nie zawiera funkcji), ale nie wiem czy dobrze. Nie zastanawiałem się jeszcze nad tym. W sumie jeszcze decyzji nie wysyłałem, dziś mam zamiar się tym zająć, tylko mnie przy tym krew zalewa. Wczorajsze przesyłki hybrydowe mam odrzucone, bo margines za mały :evil:

2. tylko wyślij, chyba, że w treści mam jakieś informacje istotne a nie tylko przekazanie
macie gdzieś ile mim. mają mieć te marginesy?
*Ilona
Starszy referent
Posty: 839
Od: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...

Napisano: 10 sty 2025, 11:04

a już mam
10 mm górny, 8 mm dolny, 15 mam lewy i prawy
*Ilona
Starszy referent
Posty: 839
Od: 14 mar 2017, 8:47
Zajmuję się: ŚR, FA i ...

Napisano: 10 sty 2025, 11:05

Minimalne wymagania techniczne dla wydruków dokumentów
elektronicznych realizowanych w zakresie publicznej usługi hybrydowej
Wstęp
Na podstawie art. 48 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. 2020
poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 72), dalej zwanej „UDE”, niniejszy dokument określa minimalne
wymagania techniczne dla wydruków dokumentów elektronicznych realizowanych w zakresie
publicznej usługi hybrydowej.
Publiczna usługa hybrydowa jest świadczona przez operatora wyznaczonego, zwanego dalej „OW”, na
podstawie art. 45 ust. 1 UDE.
Publiczna usługa hybrydowa jest świadczona na potrzeby administracji publicznej jako przesyłanie
przesyłek pocztowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, jeżeli na etapie
przyjmowania, przemieszczania lub doręczania przekazu informacyjnego przyjmują one fizyczną formę
przesyłki listowej.
Przesyłka hybrydowa polega na przyjęciu przesyłki z korespondencją w formie elektronicznej, jej
wydrukowaniu i zakopertowaniu, a następnie jej przemieszczeniu i doręczeniu w formie papierowej
do adresata.
Wymagania techniczne dla wydruków dokumentów elektronicznych
1. Parametry techniczne dla wydruku korespondencji w ramach usługi hybrydowej:
1) druk monochromatyczny lub kolorowy,
2) druk jednostronny lub dwustronny,
3) gramatura papieru – 80 g/m2,
4) format papieru – A4,
5) kolor papieru - biały.
2. Wymagania dla pliku PDF przygotowywanego przez nadawcę:
1) plik PDF, w formacie A4, w orientacji pionowej,
2) plik PDF w wersji PDF A-2 lub PDF A-4
3) minimalne marginesy pliku PDF to 10 mm (górny,) 8 mm (dolny) oraz 15 mm (lewy i prawy),
4) plik nie może zawierać ograniczeń w postaci: zabezpieczenia dostępności hasłem, do wydruku,
do edycji, kopiowania, do zmiany lub innych opartych o certyfikaty,
5) nazwa pliku:
a) nie może zawierać znaków niedozwolonych: ~ "# % & *: < >? ! / \{ | }
b) spacje wiodące i końcowe w nazwach plików lub folderów również nie są dozwolone,
c) kodowanie znaków w UTF-8,
d) długość nazwy pliku wraz z rozszerzeniem max 255,
6) w ramach generowania i optymalizacji:
a) pliki PDF należy generować jako kompozytowe,
b) należy użyć narzędzi optymalizacji wielkości i składni PDF, przy czym należy usunąć:
- nieużywane zakładki, łącza, niepoprawne odniesienia,
- informacje o warstwach nieaktywnych,
7) fonty:
a) fonty muszą być osadzone w dokumencie,
b) minimalny stopień pisma drukowanego jednym kolorem: dla krojów
jednoelementowych 5 pkt, dla krojów dwuelementowych 6 pkt,
c) minimalny stopień pisma drukowanego więcej niż 1 kolorem lub w kontrze:
- dla krojów jednoelementowych 8 pkt,
- dla krojów dwuelementowych 10 pkt,
8) linie:
a) minimalna dopuszczalna grubość linii to 0,1 pkt,
b) linie wykonane w kontrze lub w więcej niż jednym kolorze powinny mieć grubość nie
mniejszą niż 0,5 pkt,
9) formularze - pliki PDF nie mogą zawierać aktywnych formularzy,
10) barwy - przestrzeń barwna w trybie CMYK, tekst czarny w kolorze czarnym lub w wartości
procentowej czarnego w trybie CMYK z opcją „czarny nadrukowany” (overprint) – dla wydruku
kolorowego,
11) grafiki- wszystkie zamieszczone grafiki w rozdzielczości minimum 150 DPI, optymalnie 300 DPI
w skali 1:1, trybie CMYK / 8 bitów.
Szarak
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 6031
Od: 22 mar 2017, 12:14
Zajmuję się: Multitasking

Napisano: 10 sty 2025, 11:05

3. Wymagania dla parametrów i informacji niezbędnych w procesie druku i doręczenia:
Przekazywane przez nadawcę parametry i informacje do pliku PDF powinny być podane
zgodnie z poniższym zakresem;
a) Sekcja Adresat – pola służą do poprawnego zaadresowania oraz prawidłowego doręczenia
listu:
- nazwa firmy/imię – maksymalnie 50 znaków,
- nazwa firmy cd./nazwisko – maksymalnie 100 znaków,
- ulica lub skrytka pocztowa – maksymalnie 35 znaków,
- nr budynku – maksymalnie 10 znaków, litery i cyfry oraz znak „/”, litera nie może znaleźć się
z przodu,
- nr lokalu – maksymalnie 10 znaków, litery i cyfry,
- kod pocztowy – polski kod pocztowy w formacie XX-XXX lub zagraniczny do 20 znaków.
- miasto – maksymalnie 30 znaków, polskie litery i znaki przestankowe,
- kraj – nazwa kraju doręczenia, do 30 znaków,
- dla przesyłek kierowanych do zagranicy dane adresowe w języku angielskim.
b) Sekcja Nadawca – pola służą do poprawnego zaadresowania oraz prawidłowego doręczenia
listu:
- nazwa instytucji/firmy/imię – maksymalnie 50 znaków,
- nazwa instytucji/firmy cd./nazwisko – maksymalnie 100 znaków,
- ulica lub skrytka pocztowa – maksymalnie 35 znaków.
- nr budynku – maksymalnie 10 znaków, litery i cyfry oraz znak „/”, litera nie może znaleźć się
z przodu,
- nr lokalu – maksymalnie 10 znaków, litery i cyfry,
- kod pocztowy – polski kod pocztowy w formacie XX-XXX,
- miasto – maksymalnie 30 znaków, polskie litery i znaki przestankowe,
- kraj – dla przesyłek nadawanych do zagranicy, nazwa kraju nadania, do 30 znaków – Polska,
c) Parametry usługi – pola służą do poprawnej konfiguracji usługi:
- rodzaj usługi - przesyłka rejestrowana,
- kategoria doręczenia – ekonomia/priorytet,
- tryb nadania dla przesyłek rejestrowanych – w zależności od rodzaju postępowania, np.:
karne, cywilne, administracyjne, podatkowe, ogólne,
- PO – dla przesyłek rejestrowanych nadawanych do zagranicy o ile dany kraj świadczy taką
usługę
- pole informacyjne nadawcy – dowolny tekst, który będzie widoczny na przesyłce np.
sygnatura akt – maksymalnie 40 znaków,
-sygnatura akt – dla przesyłek rejestrowanych maksymalnie 40 znaków.
d) Parametry druku – pola służą do prawidłowej konfiguracji linii drukującej i kopertującej:
- typ druku - monochromatyczny dla druku czarno-białego/kolor dla druku kolorowego,
- typ zadruku simplex dla druku jednostronnego/duplex dla druku dwustronnego.
4. Wydruk korespondencji (art. 46 i 47 Ustawy o Doręczeniach Elektronicznych):
1) OW w sposób automatyczny, zapewniający ochronę tajemnicy pocztowej, drukuje treść
korespondencji z pliku PDF.
2) Na podstawie przekazanych przez nadawcę danych i parametrów OW przygotowuje i drukuje
dwustronnie stronę adresową zawierającą:
a) awers zawierający w szczególności dane adresowe nadawcy i adresata oraz numer
przesyłki i datę nadania,
b) rewers zawierający zgodnie z art. 46 UODE w szczególności:
c) potwierdzenie daty i czasu wykonania czynności przekształcenia dokumentu
elektronicznego (art. 46 ust. 2 UDE),
d) wynik weryfikacji podpisu lub pieczęci elektronicznej albo potwierdzenie, że
integralność oraz pochodzenie dokumentu elektronicznego od podmiotu publicznego
zostały zapewnione z wykorzystaniem środka identyfikacji elektronicznej (art. 46 ust.
3 UDE).
Szarak
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 6031
Od: 22 mar 2017, 12:14
Zajmuję się: Multitasking

Napisano: 10 sty 2025, 11:11

Co do podpisu nie wysyłamy skanów decyzji. Tak samo jak pisma do instytucji wysyłane w załącznikach, ma być odwzorowana pieczęć + podpis kwalifikowany z symbolem graficznym.
Szarak
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 6031
Od: 22 mar 2017, 12:14
Zajmuję się: Multitasking

Napisano: 10 sty 2025, 15:17

A czy działa Wam w e-doręczeniach certyfikat kwalifikowalny?
czy jest możliwość podpisywania wiadomości certyfikatem czy tylko profilem zaufanym (który jest w sumie prywatny)?
basik01
Praktykant
Posty: 43
Od: 18 lut 2016, 9:18
Zajmuję się:

Napisano: 13 sty 2025, 8:00

basik01 pisze:
10 sty 2025, 15:17
A czy działa Wam w e-doręczeniach certyfikat kwalifikowalny?
czy jest możliwość podpisywania wiadomości certyfikatem czy tylko profilem zaufanym (który jest w sumie prywatny)?
1 post na stronie 51
https://public.sygnity.pl/forums/viewto ... &start=750
Szarak
Awatar użytkownika
VIP
Posty: 6031
Od: 22 mar 2017, 12:14
Zajmuję się: Multitasking


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x