W związku z licznymi pytaniami, uprzejmie informujemy, że oprogramowanie dziedzinowe naszej produkcji, zgodnie z wymaganiami homologacyjnymi MRPiPS, jedynie wyświetla odpowiedzi uzyskanie z ZUS oraz MF, nie mając wpływu na treść tych odpowiedzi. Treść ta zależy tylko i wyłącznie od instytucji źródłowej.
Pragniemy dodać, że od początku roku 2016, regularnie informujemy MRPiPS o nagminnie występujących problemach z jakością danych zwracanych przez systemy informatyczne ZUS i MF za pośrednictwem Emp@tii.
Na spotkaniu MRPiPS z Dostawcami w dniu wczorajszym, tj. 11 lutego br, w kwestii ZUS, otrzymaliśmy informację że błędy po stronie systemu informatycznego ZUS mają zostać poprawione do dnia 13 lutego br.
W kwestii MF, MRPiPS poinformował nas, że system informatyczny MF nie udostępnia dochodów uzyskanych za granicą i jest to zgodne z założeniami tego udostępnienia.
Przy tej okazji, poinformowano nas, że usługi udostępniane w formie elektronicznej, za pośrednictwem Emp@tii, są tylko jednym z możliwych źródeł pozyskiwania informacji i w przypadku potrzeby uzyskania danych, takich jak przedmiotowe dochody uzyskane z granicą, należy korzystać z innych źródeł informacji tj. informacji uzyskanych wprost od beneficjentów lub z formy pisemnej do właściwej instytucji.