ilosc wychowawawców na jednej zmianie
ilosc wychowawawców na jednej zmianie
Czy jest jakiś przepis dotyczący ilości wychowawców na jednej zmianie w placówce opiekuńczo- wychowawczej w 10 osobowej grupie dzieci od 3 do 6 lat?
Re: ilosc wychowawawców na jednej zmianie
Aniu, ustawa o placówkach opiekuńczo-wychowawczych jasno określa minimalną ilość wychowawców, ale należy dostosować tak, aby zapewnić im wystarczającą opiekę. Można uwzglednić tez dzieci specjalnej troski!
Re: ilosc wychowawawców na jednej zmianie
mam pytanie czy jeżeli w placówce przebywają dzieci ze szkoły specjalnej o lekkim upośledzeniu a czasem umiarkowanym to dyrekcja może czy nawet jest zmuszona wysłać kogoś na studia podyplomowe z oligo czy to jej dobra chęć ?
Re: ilosc wychowawawców na jednej zmianie
Na pewno ma pieniądze na to żeby dofinansować studia ale tylko tym na KN (1% od funduszu płac).
Re: ilosc wychowawawców na jednej zmianie
a zatrudnionych na kodeks pracy nie może?
Re: ilosc wychowawawców na jednej zmianie
WITAM
Odpowiadając na pierwsze pytanie:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.
§ 25. 1. Liczba dzieci pozostających pod opieką jednego wychowawcy w placówce musi być odpowiednia do potrzeb dzieci oraz rodzaju prowadzonych zajęć.
2. W placówce w czasie zajęć opiekuńczych i wychowawczych odbywających się na jej terenie pod opieką jednego wychowawcy może przebywać do 10 dzieci.
3. W placówce, w której liczba dzieci nie przekracza 14, w czasie zajęć opiekuńczych i wychowawczych odbywających się na jej terenie, opiekę może sprawować jeden wychowawca.
4. W placówce w czasie zajęć specjalistycznych pod opieką jednego specjalisty może przebywać nie więcej niż 6 dzieci; z jednym dzieckiem lub z grupą dzieci może pracować więcej niż jeden specjalista.
5. W czasie zajęć odbywających się poza terenem placówki pod opieką jednego wychowawcy nie może przebywać więcej niż 14 dzieci, a w przypadku dzieci do lat trzech lub dzieci niepełnosprawnych nie więcej niż 3 dzieci.
6. W godzinach nocnych w placówce, w której przebywa do 14 dzieci, opiekę sprawuje jeden wychowawca, a w placówce, w której przebywa powyżej 14 dzieci, opiekę sprawuje co najmniej dwóch pracowników, o których mowa w § 37 i 38, w tym jeden wychowawca, natomiast w przypadku, gdy warunki lokalowe nie pozwalają na szybki kontakt wychowawcy z dzieckiem, liczba wychowawców sprawujących opiekę w placówce musi gwarantować bezpieczeństwo każdego dziecka.
7. Dziecku przysługuje indywidualna opieka, szczególnie w trudnych dla niego sytuacjach.
§ 37. 1. Dyrektorem placówki interwencyjnej i placówki socjalizacyjnej może być osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia:
a) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub
b) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
c) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji;
2) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
3) co najmniej trzyletni staż pracy w placówce lub w placówce wsparcia dziennego.
2. Dyrektorem placówki rodzinnej może być osoba, która:
1) posiada wykształcenie średnie lub wyższe;
2) odbyta szkolenie dla kandydatów do prowadzenia placówek rodzinnych i otrzymała opinię ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o posiadaniu odpowiedniego przygotowania.
3. Kierownikiem placówki wsparcia dziennego może być osoba, która posiada ukończone studia wyższe:
1) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
2) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
3) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji.
§ 38. 1. W placówce oraz w placówce wsparcia dziennego są wymagane następujące kwalifikacje na stanowisku:
1) wychowawcy – ukończone studia wyższe:
a) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
c) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji;
2) pedagoga – ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna;
3) psychologa – ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku psychologia;
4) terapeuty – udokumentowane przygotowanie do prowadzenia terapii o profilu potrzebnym w pracy placówki lub placówki wsparcia dziennego;
5) pracownika socjalnego – wykształcenie średnie lub wyższe uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, z tym że osoby z wykształceniem średnim muszą mieć ukończoną specjalizację zawodową w zawodzie pracownik socjalny;
6) opiekuna dziecięcego – ukończoną szkołę medyczną przygotowującą do pracy w zawodzie opiekunki dziecięcej lub pielęgniarki albo studia pedagogiczne o specjalności opiekuńczo-wychowawczej;
7) lekarza i pielęgniarki – odpowiednie wykształcenie medyczne.
2. W placówce rodzinnej wychowawca może mieć wykształcenie średnie, jeżeli posiada opinię ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o odpowiednim przygotowaniu do prowadzenia placówki rodzinnej.
3. W placówce rodzinnej można zatrudnić tylko osobę wskazaną przez dyrektora. Może to być osoba z nim spokrewniona lub spowinowacona.
POWODZENIA
Odpowiadając na pierwsze pytanie:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.
§ 25. 1. Liczba dzieci pozostających pod opieką jednego wychowawcy w placówce musi być odpowiednia do potrzeb dzieci oraz rodzaju prowadzonych zajęć.
2. W placówce w czasie zajęć opiekuńczych i wychowawczych odbywających się na jej terenie pod opieką jednego wychowawcy może przebywać do 10 dzieci.
3. W placówce, w której liczba dzieci nie przekracza 14, w czasie zajęć opiekuńczych i wychowawczych odbywających się na jej terenie, opiekę może sprawować jeden wychowawca.
4. W placówce w czasie zajęć specjalistycznych pod opieką jednego specjalisty może przebywać nie więcej niż 6 dzieci; z jednym dzieckiem lub z grupą dzieci może pracować więcej niż jeden specjalista.
5. W czasie zajęć odbywających się poza terenem placówki pod opieką jednego wychowawcy nie może przebywać więcej niż 14 dzieci, a w przypadku dzieci do lat trzech lub dzieci niepełnosprawnych nie więcej niż 3 dzieci.
6. W godzinach nocnych w placówce, w której przebywa do 14 dzieci, opiekę sprawuje jeden wychowawca, a w placówce, w której przebywa powyżej 14 dzieci, opiekę sprawuje co najmniej dwóch pracowników, o których mowa w § 37 i 38, w tym jeden wychowawca, natomiast w przypadku, gdy warunki lokalowe nie pozwalają na szybki kontakt wychowawcy z dzieckiem, liczba wychowawców sprawujących opiekę w placówce musi gwarantować bezpieczeństwo każdego dziecka.
7. Dziecku przysługuje indywidualna opieka, szczególnie w trudnych dla niego sytuacjach.
§ 37. 1. Dyrektorem placówki interwencyjnej i placówki socjalizacyjnej może być osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie lub studia drugiego stopnia:
a) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub
b) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
c) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji;
2) specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
3) co najmniej trzyletni staż pracy w placówce lub w placówce wsparcia dziennego.
2. Dyrektorem placówki rodzinnej może być osoba, która:
1) posiada wykształcenie średnie lub wyższe;
2) odbyta szkolenie dla kandydatów do prowadzenia placówek rodzinnych i otrzymała opinię ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o posiadaniu odpowiedniego przygotowania.
3. Kierownikiem placówki wsparcia dziennego może być osoba, która posiada ukończone studia wyższe:
1) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
2) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
3) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji.
§ 38. 1. W placówce oraz w placówce wsparcia dziennego są wymagane następujące kwalifikacje na stanowisku:
1) wychowawcy – ukończone studia wyższe:
a) na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub
b) na innym kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo
c) na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji;
2) pedagoga – ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna;
3) psychologa – ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku psychologia;
4) terapeuty – udokumentowane przygotowanie do prowadzenia terapii o profilu potrzebnym w pracy placówki lub placówki wsparcia dziennego;
5) pracownika socjalnego – wykształcenie średnie lub wyższe uprawniające do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, z tym że osoby z wykształceniem średnim muszą mieć ukończoną specjalizację zawodową w zawodzie pracownik socjalny;
6) opiekuna dziecięcego – ukończoną szkołę medyczną przygotowującą do pracy w zawodzie opiekunki dziecięcej lub pielęgniarki albo studia pedagogiczne o specjalności opiekuńczo-wychowawczej;
7) lekarza i pielęgniarki – odpowiednie wykształcenie medyczne.
2. W placówce rodzinnej wychowawca może mieć wykształcenie średnie, jeżeli posiada opinię ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o odpowiednim przygotowaniu do prowadzenia placówki rodzinnej.
3. W placówce rodzinnej można zatrudnić tylko osobę wskazaną przez dyrektora. Może to być osoba z nim spokrewniona lub spowinowacona.
POWODZENIA
Oprócz ilosc wychowawawców na jednej zmianie - Placówki Opiekuńczo-Wychowawcze, Ośrodki Adopcyjno-Opiekuńcze przeczytaj również:
wnisek o MOW
opieka prawna proszę o pomoc
rodzina zastępcza
kontrola z Urzędu Wojewódzkiego
poszukiwanie rodzin adopcyjnych i zastępczych
zarobki pracownika socjalnego w Domu Dziecka
Poszukiwanie adoptowanego dziecka
Trudna sytuacja
ocena pracy wychowawcy w placówce opiekuńczo -wychowawczej
koszt wychowanka
terapeuta w POW
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii- opłata za posiłek
akta osobwe wychowanków
jaki komplet dokumentów do rodziny zastępczej
gdzie mam złorzyć wniosek
RDD