instrukcja kancelaryjna - Ośrodki Wsparcia

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 16 ]

Napisano: 18 wrz 2012, 13:20

No to może taka instrukcja istnieje w biurze Zarządu naszej organizacji, gdzie znajdują się kadry i księgowośc.
~GRASZKA


Napisano: 18 wrz 2012, 13:27

Wszystkie państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne wytwarzające materiały archiwalne mają obowiązek posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej. Opracowywać ją mogą naczelne i centralne organy dla wszystkich jednostek organizacyjnych określonego działu administracji publicznej lub tylko same zainteresowane w ich wdrożeniu jednostki organizacyjne. Instrukcja kancelaryjna jest określona rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. – dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy. Dla innych podmiotów – nie objętych rozporządzeniem – instrukcje kancelaryjne, po wcześniejszym uzgodnieniu z właściwym archiwum państwowym, na mocy ustawy archiwalnej podlegają zatwierdzeniu przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych za pośrednictwem dyrektora właściwego archiwum państwowego. Uzgadnianie i zatwierdzanie ich ma na celu czuwanie, by powstające akta narastały w sposób właściwy, zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwalnymi. Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.

~GRASZKA

Napisano: 18 wrz 2012, 13:31

Jednostki niepaństwowe nie mają obowiązku posiadania instrukcji kancelaryjnej, ale gdy chcą taką stworzyć, to mogą konsultować się z archiwami państwowymi lub ze Stowarzyszeniem Archiwistów Polskich.



~GRASZKA

Napisano: 28 sty 2013, 14:56

witam, czy ktoś opracował już instrukcję kancelaryjną, archiwalną a w szczególności wykaz akt? macie akceptację Archiwum Państwowego?
~cyśka

Napisano: 26 mar 2013, 9:41

Jesteśmy tak małą placówką, że kompletnie nie wiem jak to ruszyć.

~Anka

Napisano: 11 kwie 2013, 13:24

My jestesmy jedsnostką zleconą stowarzyszeniu i nie mamy instrukcji kancelaryjnej i nie musimy mieć, podobnie jak kontroli zarządczej i audytów, jak jest w przypadku budżetówek:)
~amelia



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 16 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x