Właśnie jak to jest? czy te wnioski tez musimy wysyłać do UW? Marynarz ma kontrakt z polskim pracodawcą, ale wypływa poza granicę kraju. Czy stosujemy taką samą zasadą jak w przypadku kierowców międzynarodowych?
Zgodnie z generalną zasadą - marynarz pracujący na statku objęty jest ustawodawstwem tego państwa,
pod którego banderą statek pływa. Jest to tzw. prawo bandery.
Jeśli jednak wykonujesz pracę najemną na statku pływającym pod banderą jednego państwa, lecz wynagrodzenie za pracę otrzymujesz od przedsiębiorstwa lub osoby, które mają siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności
w innym państwie, podlegasz ustawodawstwu tego ostatniego państwa, o ile tam mieszkasz.
Jednym słowem na pewno nie ma tu zastosowania Art. 12 o delegowanych czy Art. 13 o kierowcach rozp. 883/2004. Proszę przeanalizować Art. 11 tego rozporządzenia