Ksiądz pana wini, pan księdza,
A nam prostym zewsząd nędza
Taka interpretacja jest kompromitacją pracownika ministerstwa. Proponuję dokładnie zapoznać się z art. 17 ust. 1b i zwrócić uwagę co jeszcze zawiera ust. 1b, ust. 1b zawiera odnośnik o numerze 6. Weźmy ustawę o świadczeniach rodzinnych i przeczytajmy wyjaśnienie do odnośnika numer 6. Cyt. wyjaśnienie: "Utracił moc w zakresie, w jakim różnicuje prawo do świadczenia pielęgnacyjnego osób sprawujących opiekę nad osobą niepełnosprawną po ukończeniu przez nią wieku określonego w tym przepisie ze względu na moment powstania niepełnosprawności, z dniem 23 października 2014r. na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 21października 2014r. sygn. akt K 38/13 (Dz.U. poz.1443)."ludek pisze:Krzysiu, może bys sie tak zatrudnił w MOPS Sopot?
Zgadnij kto to napisał:
"Skutkiem wejścia w życie niniejszego wyroku nie jest ani uchylenie art. 17 ust. 1b ustawy o świadczeniach rodzinnych, ani uchylenie decyzji przyznających świadczenia, ani wykreowanie „prawa” do żądania świadczenia dla opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych, jeżeli niepełnosprawność podopiecznych nie powstała w okresie dzieciństwa. Trybunał Konstytucyjny orzekł ostatecznie o niekonstytucyjności jedynie części normy wynikającej z art. 17 ust. 1b ustawy o świadczeniach rodzinnych. Poprawienie stanu prawnego w tym zakresie należy wyłącznie do ustawodawcy, który – biorąc pod uwagę skutki społeczne rozstrzygnięć podejmowanych w badanej materii – powinien tego dokonać bez zbędnej zwłoki."
Tylko widzisz, taki szczegół drobny. To nie interpretacja pracownika ministerstwa tylko uzasadnienie wyroku TK a konkretnie jego pkt 8janie pisze:Taka interpretacja jest kompromitacją pracownika ministerstwa. Proponuję dokładnie zapoznać się z art. 17 ust. 1b i zwrócić uwagę co jeszcze zawiera ust. 1b, ust. 1b zawiera odnośnik o numerze 6. Weźmy ustawę o świadczeniach rodzinnych i przeczytajmy wyjaśnienie do odnośnika numer 6. Cyt. wyjaśnienie: "Utracił moc w zakresie, w jakim różnicuje prawo do świadczenia pielęgnacyjnego osób sprawujących opiekę nad osobą niepełnosprawną po ukończeniu przez nią wieku określonego w tym przepisie ze względu na moment powstania niepełnosprawności, z dniem 23 października 2014r. na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 21października 2014r. sygn. akt K 38/13 (Dz.U. poz.1443)."ludek pisze:Krzysiu, może bys sie tak zatrudnił w MOPS Sopot?
Zgadnij kto to napisał:
"Skutkiem wejścia w życie niniejszego wyroku nie jest ani uchylenie art. 17 ust. 1b ustawy o świadczeniach rodzinnych, ani uchylenie decyzji przyznających świadczenia, ani wykreowanie „prawa” do żądania świadczenia dla opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych, jeżeli niepełnosprawność podopiecznych nie powstała w okresie dzieciństwa. Trybunał Konstytucyjny orzekł ostatecznie o niekonstytucyjności jedynie części normy wynikającej z art. 17 ust. 1b ustawy o świadczeniach rodzinnych. Poprawienie stanu prawnego w tym zakresie należy wyłącznie do ustawodawcy, który – biorąc pod uwagę skutki społeczne rozstrzygnięć podejmowanych w badanej materii – powinien tego dokonać bez zbędnej zwłoki."
Czy pracownik ministerstwa tego nie zauważa? Czy organy nadzorcze, czyli Wydziały Spraw Społecznych UW tego nie zauważają? Czy radcowie prawni obsługujący jednostki wydające decyzje w tm zakresie tego nie zauważają? To jest kompromitacja tych ludzi. Artykuł ten (w zakresie wynikającym z Wyroku TK) jak wyjaśnia odnośnik w ustawie utracił moc. Czy wydając w pierwszej instancji decyzje odmowne OPS-y działają zgodnie z prawem? Nie wydaje mi się, napiszę więcej działają z rażącym naruszeniem prawa a tylko dlatego, że ustawodawcy i jego jednostkom podległym wstyd się przyznać do tego, że nie zrobili tego (czyt. technicznie wykreślili ust. 1b) niezwłocznie.
Skoro o tym teraz wspomniałaś, więc zapytam - przyznajesz ŚP opiekunom osób niepełnosprawnych już dorosłych, u których niepełnosprawność powstała przed 18 lub 25 rokiem życia, a nie chcesz przyznać opiekunom osób niepełnosprawnych dorosłych u których niepełnosprawność powstała po 18 lub 25 roku życia ?Zofia pisze:Trybunał stwierdził, że można różnicować opiekunów dzieci i opiekunów osób dorosłych (i samo rozróżnienie na ŚP i SZO może istnieć). Nie można tylko różnicować opiekunów osób dorosłych w zależności od czasu powstania niepełnosprawności. Można zatem byłoby przyjąć przepis, że opiekunowie osób do 18 (lub np.24) roku życia mają ŚP i 1583, a opiekunowie osób dorosłych 620 - i byłoby to zgodne z konstytucją.
Sentencja wyroku TK jest jasna i zapewne dla wszystkich zrozumiała, a już koniecznie winna być zrozumiała przez organy administracji, orzekające na podstawie aktualnych przepisów (a nie tych, które wyrokiem TK uznane zostały za niezgodne z ustawą zasadniczą).ludek pisze: Tylko widzisz, taki szczegół drobny. To nie interpretacja pracownika ministerstwa tylko uzasadnienie wyroku TK a konkretnie jego pkt 8
Zdaje się - to wszystko co wiesz, czyli nie wiesz nic.Zofia pisze: Zdaje się, że po takim wyroku jest rok na zmiany.
To nie mój tok rozumowania, tylko Trybunału.
No nareszcie ustaliliśmy, a przyznasz, że dorosłym niepełnosprawnym jest osoba z nabytą niepełnosprawnością w dzieciństwie , która aktualnie ma np. 50 lat i osoba która nabyła niepełnosprawność wczoraj i ma lat 70Zofia pisze:W sentencji wyroku jest stwierdzona częściowa niekonstytucyjność przepisu 17 ust.1b. W uzasadnieniu wyjaśniono, że dotyczy ona sytuacji, w której różnicuje się opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych