Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie naliczamy koszty pośrednie ja mam na 25% od kosztów bezpośrednich i wkładu własnego. Nie można ich wykorzystać na rzeczy związane bezpośrednio z projektem np. jeżeli mamy w projekcie zakup mebli do klubu seniora z kosztów bezpośrednich to nie możemy np zakupić z kosztów pośrednich mikrofali. Koszty pośrednie powinny być wykorzystane na obsługę projektu np. dodatki specjalne dla kierownika, głównego księgowego, koordynatora projektu, materiały biurowe, papieu ksero, zakup komputerów dla kadry obsługującej projekt. Jeżeli robisz rozliczenia - wnioski w SL2014 proponuje robić sobie w exelu pomocnicze tabele żeby nie przekroczyć np. w moim przypadku 25% kosztów
Tak. Tylko ja np. robiłam sobie tak , że wydatki pośrednie płaciłam innego dnia niż wydatki bezpośrednie bo później jak będzie wylosowany dokument do weryfikacji to po co pokazywać na co wydaliście koszty pośrednie. I jak się tak robi łatwiej jest to sobie rozliczać.
Konto z jakiego opłacamy koszty pośrednie najlepiej ustalić z opiekunem projektu, bo ja np. w każdym z realizowanych projektów miałam różne wytyczne. Raz była refundacja wydatków na konto podstawowe jednostki, a innym razem koszty pośrednie były płacone bezpośrednio z konta projektu.