Likwidacja składników majątku - Księgowość

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 07 sie 2019, 14:24

Witam jako "świeżynka" w służbie ops :) Od razu usprawiedliwiam się, że nie znalazłam odpowiedzi na mój problem w dostępnych wątkach na forum dlatego założyłam nowy.
W czerwcu tego roku zostałam zatrudniona w dziale finansowym ops i powierzono mi obowiązki ewidencji majątku. Mój problem dotyczy likwidacji składników majątku, którą przekazano mi "w trakcie". Oficjalnie jest Komisja Likwidacyjna a nieoficjalnie ja ogarniam temat. Zgodnie z instrukcją wewnętrzną zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (zsee) został zgłoszony do odbioru firmie zajmującej się nieodpłatnym odbiorem i utylizacją. W tej kwestii otrzymałam informację, że termin odbioru jest bliżej nieokreślony, że będą się kontaktować telefonicznie. No i czekamy.
Elementy wskazane jako złom zostały już odebrane i tu Pan ze skupu zapytany o kartę przekazania odpadów poinformował, że od maja tego roku kpo sporządza posiadacz odpadów.
Ok - ściągnęłam wzór kpo i zaczęłam wypełniać. Nr rejestrowy :?: Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami - komuś to coś mówi? Odsyłam pod link: https://www.gov.pl/web/srodowisko/rejestr-bdo
Sprawdziłam ten rejestr i np. w województwie wielkopolskim tylko dwa ops widnieją. Czy ktoś z Was wnioskował o nadanie tego nr? Jak wypełnić wniosek? Siedzę nad tym trzeci dzień... Pracownik pełniący obowiązki przede mną jest w tej chwili na 3 tyg. urlopie wypoczynkowym. Ostatnia likwidacja miała miejsce dwa lata temu a zmiany zaszły w 2018 więc sprawa jest świeża.
Pomyślałam, że zadzwonię do któregoś ops z rejestru i zapytam bezpośrednio, ale... spróbuję najpierw incognito na forum :oops:
Będę wdzięczna za jakieś podpowiedzi.
Aisab48
Stażysta
Posty: 193
Od: 07 sie 2019, 12:57
Zajmuję się: npś


Napisano: 14 sie 2019, 10:31

Przypomniałam sobie, że może przyda się komuś rozwiązanie. Odpowiedź na mój problem znalazłam w ustawie o odpadach: Art. 51 ust. 2 pkt. 3
https://www.lexlege.pl/ustawa-o-odpadach/art-51/
Pozdrawiam:)
Aisab48
Stażysta
Posty: 193
Od: 07 sie 2019, 12:57
Zajmuję się: npś

Napisano: 19 sie 2019, 15:12

Witam. Czy w związku ze zmianą Ustawy o odpadach ośrodek pomocy społecznej oddając firmie kasowany sprzęt elektroniczny ma dodatkowe obowiązki?
doris111
Praktykant
Posty: 8
Od: 19 sie 2019, 15:04
Zajmuję się: księgowość



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x