Nienależnie pobrane świadczenie- błąd pracownika - Pomoc społeczna (forum ogólne)

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
Wybrane tematy:
posiłek w szkole i w domu -wniosek Dyrektora 20% Weryfikacja 40 Zasiłek celowy dla osadzonego w ZK AOON - dojazd własnym samoch. do 15.06.22r. decyzja zmieniająca DPS AOON/OW

Napisano: 17 wrz 2021, 9:23

Witam,
bardzo Was proszę o pomoc w następującej sytuacji:
Przyznany zasiłek stały podopiecznemu w DPS. Niestety pracownik popełnił błąd i wypłacił dwukrotnie zasiłek (na rachunek osobisty podopiecznego i rachunek DPS). Nieprawidłowa wypłata to ta na rachunek osobisty.
Proszę o informację jak mógłbym odzyskać środki z rachunku osobistego? Została wysłana reklamacja do banku o błędnie zrealizowanym przelewie ale niestety nie została pozytywnie rozpatrzona i otrzymaliśmy taką odpowiedź z banku "Do odbiorcy została przekazana prośba o dokonanie zwrotu. Jeżeli odbiorca przelewu uzna Państwa prośbę za zasadną, zwrot zostanie wykonany na wskazany w zgłoszeniu rachunek. Na ten moment sprawę uznajemy za zamkniętą".
Czy mogę traktować powyższe jako nienależnie pobrane świadczenie czy jednak jako bezpodstawne wzbogacenie?
Pio23780
Praktykant
Posty: 37
Od: 12 sie 2020, 7:49
Zajmuję się: PS

Napisano: 17 wrz 2021, 9:34

Jako bezpodstawne wzbogacenie i ew. dochodzenie w trybie przepisów kodeksu postępowania cywilnego.

Obowiązek zwrotu świadczenia nienależnie pobranego (nie jest to tożsame ze świadczeniem nienależnym) obciąża tylko tego, kto przyjął świadczenie w złej wierze, wiedząc, że mu się ono nie należy, co dotyczy zarówno osoby, która została skutecznie pouczona o okolicznościach, w jakich nie powinna pobierać świadczeń, jak też tej osoby, która uzyskała świadczenie na podstawie nieprawdziwych zeznań lub dokumentów albo w innych przypadkach świadomego wprowadzenia w błąd instytucji zobowiązanej do wypłaty świadczenia (por. wyrok NSA z 14 grudnia 2009 r., sygn. I OSK 826/09).
lexsocialis
Praktykant
Posty: 27
Od: 30 wrz 2020, 19:35
Zajmuję się: PS

Napisano: 20 wrz 2021, 9:44

to nie jest nienależnie pobrane.
może tylko poinformować, że drugi przelew zostanie zaliczony na poczet kolejnego miesiąca. I liczyć na to, że klient będzie żył
Ab alio expectes, alteri quod feceris
malinkka
Referent
Posty: 308
Od: 28 gru 2018, 10:20
Zajmuję się: PS


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x