Obowiązek wystawiania upomnień - Fundusz alimentacyjny, Zaliczka alimentacyjna

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]

Napisano: 22 lip 2014, 12:30

Już mnie to wszytko w..... US odesłał mi TW ponieważ trwają prace związane z ustaleniem nowych zasad dotyczących doręczania upomnień i przed wejściem w życie nowych przepisów w tym zakresie w każdym przypadku istnieje obowiązek wystawienie UP. Mieliście już coś takiego ???????????
fundi


Napisano: 22 lip 2014, 14:45

No niestety US zaczynają zwracać tytuły wystawione po 20 maja 2014, spróbuj zażalenia choć pewnie Dyrektor izby, będzie obstawał za naczelnikiem US. Mają jakieś pismo z Ministerstwa Finansów, gdzie jest mowa, że upomnienia muszą być.
Gość

Napisano: 30 lip 2014, 7:55

Ale co w przypadku gdy US zwróci nam tyt. wyk. ze względu na brak upomnienia? Zakańczamy ten tyt, w programie, wystawiamy upomnienie i nowy tytuł? Jak wy to robicie?
Selenit

Napisano: 30 lip 2014, 9:06

Dokładnie tak robię :)
fundi

Napisano: 30 lip 2014, 14:16

A jeśli US zwrócił nam tytuł z grudnia ponieważ nie zawierał pieczątki Urzędu to wystawiając teraz korektę muszę najpierw wysłać upomnienie? Czy upomnienia podpisuje Kierownik ośrodka z upoważnienia czy Burmistrz tak jak tytuły?
!Ella!

Napisano: 31 lip 2014, 8:35

Czy na upomnieniu piszemy, że "należności należy wpłacić w ciągu 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego upomnienia"? Kto podpisuje upomnienia? Wg rozporządzenia jest to osoba upoważniona do działania w imieniu wierzyciela, tak jak i TW. Wcześniejsze sprzed kilku lat upomnineia podpisywała p. Kierownik a TW Burmistrz, czy teraz jedno i drugie podpisuje p. Kierownik czy Burmistrz? Prosze pomóżcie, zastępuję koleżankę i się gubie już w tym :(
!Ella!

Napisano: 31 lip 2014, 8:55

tez mam ten problem kto podpisuje TW
aga1023

Napisano: 31 lip 2014, 10:26

Proszę pomóżcie, kto podpisuje upomnienia teraz (wcześniej p. Kierownik MGOPS-u) i tytuły wykonawcze (wcześniej Burmistrz). Wg rozporządzenia teraz to musi być jedna i ta sama osoba, czyli upoważniona do działania w imieniu wierzyciela, tak? U nas Kierownik jest upoważniony do decyzji, postępowania i prowadzenia działań w sprawie dłużników a to nie to samo chyba co działanie w imieniu wierzyciela?
!Ella!

Napisano: 31 lip 2014, 11:52

Upomnienie nie wymaga podpisu zawierać powinno natomiast imię i nazwisko osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela.

Kto powinien podpisywać tytuł wykonawczy?
Reguluje to Art 27 § 1. pkt 7 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W tym względzie przepisy uległy zmianie. Poniżej stare i nowe brzmienie tego przepisu.

Art. 27. § 1. Tytuł wykonawczy zawiera:

poprzednie brzmienie:
7)datę wystawienia tytułu, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego podpisującego oraz odcisk pieczęci urzędowej wierzyciela;

obecne brzmienie
7) datę wystawienia tytułu, podpis, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela;
-----------------------------------------

Zatem tytuł podpisuje osoba upoważniona do " działania w imieniu wierzyciela". Podpis składa w imieniu własnym

Wcześniej był to wierzyciel lub osoba upoważniona do złożenia podpisu w zast. wierzyciela + pieczęć okrągła.
------------------
Jaki jest zakres działań w imieniu wierzyciela?
Są to działania wymienione w RMF w sprawie trybu postępowania wierzycieli należności pieniężnych przy podejmowaniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych.

Np.
§ 12.1 Wierzyciel niezwłocznie zawiadamia organ egzekucyjny o:
1) zmianie wysokości należności pieniężnej objętej tytułem wykonawczym...
--------------------------------------------
Czynność tę wykonuje OPS i jest to działanie w imieniu wierzyciela tak jak wystawienie upomnienia czy TW.
BDMB

Napisano: 05 sie 2014, 12:08

wrzućcie link do tego rzporzadzenia, bardzo proszę
aggga



  
Strona 1 z 1    [ Posty: 10 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x