Już mnie to wszytko w..... US odesłał mi TW ponieważ trwają prace związane z ustaleniem nowych zasad dotyczących doręczania upomnień i przed wejściem w życie nowych przepisów w tym zakresie w każdym przypadku istnieje obowiązek wystawienie UP. Mieliście już coś takiego ???????????
No niestety US zaczynają zwracać tytuły wystawione po 20 maja 2014, spróbuj zażalenia choć pewnie Dyrektor izby, będzie obstawał za naczelnikiem US. Mają jakieś pismo z Ministerstwa Finansów, gdzie jest mowa, że upomnienia muszą być.
Ale co w przypadku gdy US zwróci nam tyt. wyk. ze względu na brak upomnienia? Zakańczamy ten tyt, w programie, wystawiamy upomnienie i nowy tytuł? Jak wy to robicie?
A jeśli US zwrócił nam tytuł z grudnia ponieważ nie zawierał pieczątki Urzędu to wystawiając teraz korektę muszę najpierw wysłać upomnienie? Czy upomnienia podpisuje Kierownik ośrodka z upoważnienia czy Burmistrz tak jak tytuły?
Czy na upomnieniu piszemy, że "należności należy wpłacić w ciągu 7 dni, licząc od dnia doręczenia niniejszego upomnienia"? Kto podpisuje upomnienia? Wg rozporządzenia jest to osoba upoważniona do działania w imieniu wierzyciela, tak jak i TW. Wcześniejsze sprzed kilku lat upomnineia podpisywała p. Kierownik a TW Burmistrz, czy teraz jedno i drugie podpisuje p. Kierownik czy Burmistrz? Prosze pomóżcie, zastępuję koleżankę i się gubie już w tym
Proszę pomóżcie, kto podpisuje upomnienia teraz (wcześniej p. Kierownik MGOPS-u) i tytuły wykonawcze (wcześniej Burmistrz). Wg rozporządzenia teraz to musi być jedna i ta sama osoba, czyli upoważniona do działania w imieniu wierzyciela, tak? U nas Kierownik jest upoważniony do decyzji, postępowania i prowadzenia działań w sprawie dłużników a to nie to samo chyba co działanie w imieniu wierzyciela?
Upomnienie nie wymaga podpisu zawierać powinno natomiast imię i nazwisko osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela.
Kto powinien podpisywać tytuł wykonawczy?
Reguluje to Art 27 § 1. pkt 7 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W tym względzie przepisy uległy zmianie. Poniżej stare i nowe brzmienie tego przepisu.
Art. 27. § 1. Tytuł wykonawczy zawiera:
poprzednie brzmienie:
7)datę wystawienia tytułu, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego podpisującego oraz odcisk pieczęci urzędowej wierzyciela;
obecne brzmienie
7) datę wystawienia tytułu, podpis, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela;
-----------------------------------------
Zatem tytuł podpisuje osoba upoważniona do " działania w imieniu wierzyciela". Podpis składa w imieniu własnym
Wcześniej był to wierzyciel lub osoba upoważniona do złożenia podpisu w zast. wierzyciela + pieczęć okrągła.
------------------
Jaki jest zakres działań w imieniu wierzyciela?
Są to działania wymienione w RMF w sprawie trybu postępowania wierzycieli należności pieniężnych przy podejmowaniu czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych.
Np.
§ 12.1 Wierzyciel niezwłocznie zawiadamia organ egzekucyjny o:
1) zmianie wysokości należności pieniężnej objętej tytułem wykonawczym...
--------------------------------------------
Czynność tę wykonuje OPS i jest to działanie w imieniu wierzyciela tak jak wystawienie upomnienia czy TW.