wniosek dla rodziców którzy mieli 3 dzieci. U jednego z dzieci wprowadzony błędny pesel i system nie wykazał błędów weryfikacyjnych więc wniosek przeszedł zatwierdzenie i karty już nawet doszły. I teraz powstał problem. Zadzwoniła Pani z innego ośrodka i nas uświadomiła o błędnym peselu, którego ona musi użyć u swojego wnioskodawcy, ale jej pokazuje, że taki człowiek jest już u nas w składzie jednej z rodzin oczywiście pod tym samym peselem ale innym imieniem i nazwiskiem. Sprawdziliśmy faktycznie czeski błąd zamiana cyfr na końcu. Chciałyśmy dokonać poprawy ale członka rodziny któremu nie przyznano karty nie da się edytować. Czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie takiego problemu? Niestety Pan od sytuacji kryzysowych nie pomógł.
Porażka, nawet niedawno myślałem że taki ew. problem może się np. zdarzyć i co wtedy począć, wzdrygnąłem się na samą myśl, powiem szczerze, że nie mam pojęcia co zrobić, zwłaszcza w chwili obecnej, gdy helpdesk nie działa, ministerstwo też nic nie pomoże, ani Pan od kryzysu może opisz ten przypadek i wyślij to na prywatną wiadomością do użytkownika Herka, jak ona nic nie poradzi to nie wiem
Niestety system nie przewiduje takiego przypadku Jeżeli osoba nie miała przyznanej karty, a wniosek rozpatrzono, to już nie można edytować jej numeru pesel. Jedyna opcja to skrypt serwisowy, ale przy braku obsługującego to raczej teraz niemożliwe.
Mam pomysł na obejście tej sytuacji, ale nie jestem w 100% pewna czy zadziała. W tej gminie, gdzie karta została źle przyznana proszę nic nie robić. Natomiast w tej gminie, gdzie teraz nie można przyznać karty, proszę na wniosku wprowadzić numer dokumentu tożsamości zamiast peselu i przyznać kartę. Powinno udać się ją przyznać bez powiązania tych osób. Potem, przed zamówieniem karty, w zarządzaniu kartami proszę po kliknięciu ikony ołówka edytować dane karty i zamiast dokumentu wpisać pesel. Wydaje mi się, że w tym momencie karta nie powinna się powiązać z tą błędną osobą ze starej gminy.