Napisano: 31 lip 2014, 15:06
Mam taki problem- bardzo proszę o odpowiedź. Pomóżcie-pierwszy raz będę przeprowadzała egzekucję administracyjną. Córka miała podpisaną umowę z nami z tytułu pobytu matki w DPS. Córka wpłaciła tylko za 1-en miesiąc, potem mimo wezwań nie wpłacała. Matka zmarła- dług się zamknął, tj. mam już konkretną zamkniętą kwotę, którą chcę ściągnąć. Wysłałam jej decyzję o zwrocie, oczywiście przedtem zawiadomienie o wszczęciu postępowania i o możliwości zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym. Wyznaczyłam termin do dokonania wpłaty.Ona odebrała decyzję w dniu 24.07.2014 r. W paragrafie 15 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji jest napisane, że egzekucja admin. może być wszczęta, jeśli wierzyciel po upływie terminu do wykonania przez zobowiązanego obowiązku prześle mu upomnienie z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę sądową. OK. Pytranie: kiedy mam wysłać jej to upomnienie, czy następnego dnia, po dniu kiedy upłynął termin do dokonania wpłAty, czy po upływie 14 dni od dnia kiedy dostała decyzję? W miarę możliwości, jeśli ktoś ma, to prosiłabym o wzór takiego upomnienia. Dalej pewnie tytuł wykonawczy. Na razie proszę o WYJAŚNIENIE W KWESTII UPOMNIENIE, tj. KIEDY JE WYSŁAĆ I CO W NIM NAPISAĆ, ZAWRZEĆ. Robię to po raz pierwszy, dlatego bardzo proszę o wskazówki