SKARGA DO WSA NA WYCHOWACZY? - Świadczenia rodzinne

  
Strona 2 z 3    [ Posty: 22 ]

Napisano: 18 cze 2015, 10:33

piszczcie na temat!
lop


Napisano: 18 cze 2015, 10:38

lop pisze:piszczcie na temat!
ale po co jak to jest bez sensu prokuratura może sobie skarżyć i powoływać się na uchwały, tylko że uchwała to nie przepis prawa, a w naszych przepisach nie ma nigdzie mowy, o tym że na każde dziecko urodzone w ciąży wielorakiej mamy płacić po 400 zł
anetag
VIP
Posty: 2369
Od: 23 kwie 2014, 8:12
Zajmuję się:
Lokalizacja: Lubelskie

Napisano: 18 cze 2015, 11:01

Ba, nawet konstrukcja przepisów ustawy nie bardzo za tym przemawia:
Art.6 - 77 zł na dziecko itd.
Art.9 ust.4 : na każde dziecko
Art.11a ust. - na każde dziecko
Art. 12a - na trzecie i następne dzieci
Art. 13 ust.2 - na dziecko
Art.14 ust.2 - na dziecko
Art.15 - na dziecko

art. 10 - ???

W żadnym miejscu art. 10 nie występuje sformułowanie "na dziecko", gdzie tu zła interpretacja jest?
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Zofia
Podinspektor
Posty: 1265
Od: 19 lut 2015, 12:39
Zajmuję się: ŚR

Napisano: 18 cze 2015, 11:46

Ania gops pisze:prokurator ZŁOŻYŁ skargę na decyzję (chodzi o wychowawczy na b;bliźniaki) ma ktoś wzór odpowiedzi na tę skargę?
tylko jedna decyzja? Jeżeli poszła skarga to będziesz płacić podwójnie, wsa jest jednomyślny, ich obowiązuje uchwała
Kati@

Napisano: 18 cze 2015, 16:39

a gdzie w artykule 10 jest napisane że TYLKO na jedno dziecko ? nie jest tak napisane więc jeżeli nie jest to płaci się na korzyść wnioskodawcy, nie jest napisane czy na każde dziecko czy tylko na jedno wiec jaki problem ???
Karolina W

Napisano: 18 cze 2015, 16:43

Art. 10. 1. Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego przysługuje matce lub ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, jeżeli dziecko pozostaje pod jego faktyczną opieką, uprawnionemu do urlopu wychowawczego, nie dłużej jednak niż przez okres:
1) 24 miesięcy kalendarzowych;
2) 36 miesięcy kalendarzowych, jeżeli sprawuje opiekę nad więcej niż jednym dzieckiem urodzonym podczas jednego porodu;
3) 72 miesięcy kalendarzowych, jeżeli sprawuje opiekę nad dzieckiem legitymującym się orzeczeniem o niepełnosprawności albo o znacznym stopniu niepełnosprawności.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. Dodatek przysługuje w wysokości 400,00 zł miesięcznie. gdzie jest napisane że na jedno czy przy czworaczkach na 4 ? tak wiec interpretacja jest na korzyść mamy-czyli wnioskodawcy.
Karolina W

Napisano: 18 cze 2015, 16:50

UCHWAŁA Z DNIA 26 CZERWCA 2014 ROKU I OPS 15/13

( https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/F3258873AC)


W uzasadnieniu tego wyroku Sąd przywołał wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 15 listopada 2005 r. sygn. akt P 3/05 oraz art. 71 Konstytucji RP podnosząc m.in., że pomoc dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej i społecznej, zwłaszcza wielodzietnych i niepełnych, ma mieć charakter "szczególny", a więc wykraczający poza zwykłą pomoc dla osób utrzymujących swoje dzieci albo pomoc świadczoną innym osobom. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w kolejnym wyroku z dnia 15 maja 2013 r. sygn. akt VIII SA/Wa 137/13 podzielił stanowisko wyrażone w obu wskazanych orzeczeniach, m.in. podnosząc, że w sytuacji, gdy językowa wykładnia art. 10 ust. 1 ustawy o świadczeniach rodzinnych nie usuwa wszystkich wątpliwości interpretacyjnych, należy odwołać się do wykładni systemowej i funkcjonalnej. Sąd podkreślił w tym wyroku, że szczególną rolę wśród zasad systemu prawa odgrywają zasady konstytucyjne, a konsekwencją tego jest nakaz interpretacji prawa zgodnie z Konstytucją. Ponadto Sąd wskazał, iż Trybunał Konstytucyjny w wyroku z dnia 15 listopada 2005 r. sygn. akt P 3/05 stwierdził, że "(...) Ustawa o świadczeniach rodzinnych jest konsekwencją istnienia ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zm.). Obie ustawy wchodzą do systemu pomocy społecznej (zabezpieczenia społecznego). Realizują one ten sam cel: »wspierają osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienia im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka« (art. 3 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej). Obie ustawy wykonują w pewnym zakresie pozytywne obowiązki nałożone na władze publiczne przez art. 67, art. 69, art. 71 i art. 72 Konstytucji. Służą zatem realizacji konstytucyjnych zadań państwa i dlatego ich treść musi być oceniana z punktu widzenia udatności realizacji tego celu. Wyraźnie zresztą tak właśnie sprawę ujmowały motywy ustawodawcze projektu ustawy o zasiłkach rodzinnych. (...)". Szczególnego podkreślenia wymaga, zdaniem Sądu, że zgodnie z art. 71 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Państwo w swojej polityce społecznej i gospodarczej uwzględnia dobro rodziny. Rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej i społecznej, zwłaszcza wielodzietne i niepełne, mają prawo do szczególnej pomocy ze strony władz publicznych. Stosownie zaś do ust. 2 art. 71 Konstytucji RP, matka przed i po urodzeniu dziecka ma prawo do szczególnej pomocy władz publicznych, której zakres określa ustawa. Nie ulega wątpliwości, że minimalny standard ochrony i pomocy rodzinie znajduje swoje zakotwiczenie wprost w rozdziale I Konstytucji, poświęconym podstawowym zasadom ustroju.
Karolina W

Napisano: 18 cze 2015, 16:51

I dlaej czytamy- wiecej znaków nie chce wejść....Jak podkreślił to w powołanym wyroku Trybunał Konstytucyjny, "istotniejsze jeszcze znaczenie dla ustalenia standardu ma art. 71 ust. 1 zd. 2 Konstytucji, który precyzuje, że pomoc dla rodzin w trudnej sytuacji materialnej i społecznej, zwłaszcza wielodzietnych i niepełnych, ma mieć charakter »szczególny«, a więc wykraczający poza zwykłą pomoc dla osób utrzymujących dzieci albo pomoc świadczoną innym osobom".
Nie można zapominać o podstawowym celu ustawy o świadczeniach rodzinnych, którym jest wspieranie rodzin o stosunkowo niskich dochodach. Zgodnie z art. 4 ust. 1 i art. 8 zasiłek rodzinny ma na celu częściowe pokrycie wydatków na utrzymanie dziecka i wraz z zasiłkiem mogą być przyznane dodatki, m.in. z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego.
Istotą i celem urlopu wychowawczego jest stworzenie pracownikowi warunków do sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem w sytuacji trudności z połączeniem obowiązków opiekuńczych z obowiązkami zawodowymi. Nie ulega zatem wątpliwości, zdaniem Sądu, że opieka nad trojgiem dzieci, urodzonych w tym przypadku podczas jednego porodu, uniemożliwia wykonywanie jakichkolwiek obowiązków zawodowych, co w niniejszej sprawie skutkowało pogorszeniem sytuacji materialnej wielodzietnej rodziny.
W ocenie Sądu, dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego tylko wtedy spełniać będzie funkcję zaopatrzeniową, umożliwiając choćby częściowe zaspokojenie potrzeb każdego z wychowywanych przez osobę uprawnioną dzieci, gdy ustalony zostanie na każde dziecko, nad którym sprawowana jest opieka i na które udzielony został urlop wychowawczy. Przyznanie jednego dodatku na troje dzieci nie spełni swej funkcji zaopatrzeniowej i nie będzie stanowić realizacji konstytucyjnego prawa do ochrony i pomocy rodzinie.
Jeszcze jakieś wątpliwości Panie mają ?
Karolina W

Napisano: 18 cze 2015, 18:32

Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z URLOPU wychowawczego!!!
URLOPU a nie URLOPÓW. Ile urlopu udzielił ci wychowawczy? jednego czy dwóch?
Jola2

Napisano: 18 cze 2015, 20:20

Jola2 pisze:Dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z URLOPU wychowawczego!!!
URLOPU a nie URLOPÓW. Ile urlopu udzielił ci wychowawczy? jednego czy dwóch?
Urlop wychowawczy mam udzielony na DWOJE dzieci bo na jakiej podstawie mogłabym dostawać PŁATNY przez 72 miesiące ?
Karolina W



  
Strona 2 z 3    [ Posty: 22 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x