spójrzcie - z czego obliczyć dodatek - Dodatki mieszkaniowe

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]

Napisano: 29 cze 2014, 19:45

Witam. Bardzo proszę o pomoc w opisanym przypadku: umowa najmu z maja, wniosek o dodatek z czerwca. Za czerwiec opłacony jedynie z czynsz z nowego lokum. Śmieci i woda jak również faktura za światło ze starego lokalu. Co mam przyjąć jako wydatki? Tylko sam czynsz i przyrównać do stawki gminnej? a jak obliczyć ryczałt za CO,CW, gaz gdy jest stara faktura, tzn. z poprzedniego zamieszkania. Z nowego mieszkania ( domek jednorodzinny ) wnioskodawca będzie opłacał także światło, wodę gdzie faktury będą widniały na właściciela mieszkania, tylko faktura za śmieci będzie figurowała na wnioskodawcę. Nadmieniam, że do 31 lipca jest przyznany, a raczej był dodatek mieszkaniowy, bo osoba wniosła o jego uchylenie w innej gminie.
Gość


Napisano: 30 cze 2014, 8:44

nikt nie może mi pomóc; nawet Ty PCW.....
Gość

Napisano: 30 cze 2014, 10:26

A kimże ja jestem, że taki apel??? :shock:

Prawdę mówiąc to sprawa wydatków jest dość skomplikowana i delikatna - jak każda po zmianie lokalu. Trzeba zacząć od umowy (kopia pożądana wraz z wnioskiem), sprawdzić powierzchnię, czy dobra, a potem jak opłaty uregulowane.
Czynsz raczej będzie na pewno, porównać go z gminnym.
Ze śmieciami jak widzę nie macie problemu.
Z wodą też nie powinno być. Jeśli są zaliczki, to przyjąć jaka przypada, jeśli odczyt w tym miesiącu, to taki jaki wyszedł, jeśli zaś nie ma ani jednego ani drugiego, to nie ma wydatku. Jeśli z wody korzystają także osoby spoza gospodarstwa wnioskodawcy, to uwzględnić je odpowiednio.
Ciepło prawdopodobnie nie jest kupowane. W takim razie liczyć ryczałt.
Umowę o elektryczność kto zawiera? Jeśli właściciel, to najlepiej poprosić go o fakturę (z rozliczeniem) i na jej podstawie pracować. Jeśli z nim problem, to temat na odrębny post. Faktura spod innego adresu raczej nie pasuje tu, chyba że w ostateczności.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 30 cze 2014, 10:49

PCW tak bardzo się cieszę, że podjąłeś temat. Nie dosyć, że mam dwa dodatki na krzyż to jeszcze taki mi się trudny trafił. Wnioskodawczyni dopiero w lipcu będzie przepisywała wszystko na siebie tzn. wodę, światło. Teraz póki co jest wszystko na właściciela domku. Czyli co na razie za wydatki przyjmuję tylko czynsz i liczę ryczałt, a nie uwzględniam wody i śmieci(bo nie opłacone za czerwiec z nowego lokum, tylko mają opłacone ze starego mieszkania). I jeszcze jedno: czy cały dodatek mogę wypłacić wnioskodawcy czy powinnam podzielić na wnioskodawcę i właściciela.
A i najważniejsze to, że się zwróciłam do Ciebie przyjm jako uznanie dla Twoich kompetencji w tym co robisz. Twoje wypowiedzi są bowiem naprawdę pomocne....
Gość

Napisano: 30 cze 2014, 11:19

Nie bardzo można uzależniać wydatków od faktu zapłacenia, ustawa nie daje dobrej podstawy. Lepiej przyjmijcie sam obowiązek zapłaty.
Dodatek powinien z zasady potwierdzać właściciel i oczywiście otrzymywać właściwą część bezpośrednio od gminy. W tym zakresie nie widzę różnicy czy ma dom czy może ma ich wiele i mnóstwo mieszkań.
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 30 cze 2014, 11:55

Dziękuję Ci za pomoc, ale nie bardzo wiem co się kryje pod zdaniem: Lepiej przyjmijcie sam obowiązek zapłaty. Jak możesz mi jeszcze to rozjaśnić....
Gość

Napisano: 30 cze 2014, 14:23

Po prostu będzie lepiej, gdy gminie wystarczy przyjąć do dodatku sam obowiązek zapłaty, a nie fakt (dowód wpłaty).
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 30 cze 2014, 15:01

Wybacz nie jestem tak biegła w tych wszystkich rzeczach jak Ty czyli po chłopsku mam rozumieć, że nie zaliczę do wydatków opłaty za wodę i opłaty za śmieci gdyż ich faktycznie za miesiąc czerwiec nie było. A czy do obliczenia ryczałtu mam przyjąć fakturę wraz z rozliczeniem od właściciela?
Gość

Napisano: 01 lip 2014, 9:53

Gość pisze:że nie zaliczę do wydatków opłaty za wodę i opłaty za śmieci gdyż ich faktycznie za miesiąc czerwiec nie było.
A gdzie w ustawie jest napisane, że jeśli faktycznie nie było, to nie zaliczamy? Owszem, jeśli nie musi płacić w danym miesiącu, to nie zaliczamy, ale to co musi zapłacić (za utrzymanie mieszkania), to gmina musi zaliczyć. W efekcie nie można też żądać dowodów zapłaty. Ileż i jak to tłumaczyć? (Może myli się z faktycznymi dochodami, bo obiecanych nie przyjmujemy???). Może obrazowo: gdyby wszyscy mieli terminy zapłaty do ostatniego dnia miesiąca, to czyż gmina ma zacząć przyjmować wszystkie wnioski z miesiąca w tym ostatnim dniu i dopiero gdy banki łaskawie się otworzą ???
Gość pisze: A czy do obliczenia ryczałtu mam przyjąć fakturę wraz z rozliczeniem od właściciela?
A jak to inaczej zrobić? Z zasady rozliczenie powinno dotyczyć aktualnego mieszkania wnioskodawcy, to chyba logiczne. Problem z tym?
PCW
VIP
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31
Zajmuję się:

Napisano: 01 lip 2014, 10:11

tak mam "problem z tym?" i dalej nie wiem co z tym dalej zrobić. Sam widzisz, że chyba nie jest to takie łatwe bo nawet nikt nie chce się dołączyć do postów, a odsłon jest mnóstwo. Jak możesz to napisz mi czarno na białym: weź do obliczeń to i to... a tego nie możesz brać bo...
za czerwiec wydatki były poniesione jedynie za czynsz- z nowego mieszkania, a reszta wydatków woda, śmieci ze starego mieszkania. I jaką fakturę przyjąć do obliczenia ryczałtu - od właściciela (wynajmującego) czy od wnioskodawcy ze starego mieszkania?... I nie denerwuj się PCW ... Naprawdę jest to dla mnie trudne...
Gość



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 14 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x