TWoj pisze:Zgodnie z art 249 UOFP (patrz też art 237 u 2 UOFP) każdy OPS ma dwa plany finansowe. Jeden do zadań własnych a drugi do zleconych. Przykładowo w szkołach trzy: jeden do zadań własnych, drugi zadań zleconych, trzeci do RDWO (ale ten ma konto 132).
Art. 249. 1. W terminie 21 dni od dnia podjęcia uchwały budżetowej zarząd jednostki samorządu terytorialnego:
1) przekazuje podległym jednostkom informacje o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu;
2) opracowuje plan finansowy zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, przyjmując jako podstawę dla tego planu kwotę dotacji przyznanych na ten cel w roku budżetowym oraz wielkość dochodów związanych z realizacją tych zadań, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa.
Oznacza to, że OPS realizuje równolegle dwa plany na kontach jednostki. A zatem w RB27s z jednostki bezpośrednio realizującej zadanie, tak jak i w RB-27ZZ powinien wykazywać 100% obu planów i pobrane środki przekazać na organ.
Tam na koncie 901 księgują tylko to co jest dochodem gminy a to co jest budżetu państwa idzie na 224. SPRAWOZDANIE ORGANU NIE JEST SUMĄ SPRAWOZDAŃ OPSÓW, gdyż pomniejsza się dochody o to co należy się BP.
Prosta sprawa niepotrzebnie namieszana
§ 6. 1. Sprawozdania:
1) jednostkowe - są sporządzane przez kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników jednostek obsługujących i naczelników urzędów skarbowych na podstawie ewidencji księgowej;
2)
łączne, w szczegółowości sprawozdań jednostkowych - są sporządzane przez:
a) dysponentów środków budżetu państwa drugiego stopnia i dysponentów części budżetowych, którzy posiadają jednostki podległe - na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek im podległych i własnego sprawozdania jednostkowego,
b) dysponentów środków budżetu państwa, przekazujących dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami na podstawie sprawozdań Rb-50 otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego,
c) dyrektorów izb administracji skarbowej na podstawie sprawozdań jednostkowych urzędów skarbowych, jako organów podatkowych;
3)
zbiorcze, w szczegółowości sprawozdań jednostkowych - są sporządzane przez przewodniczących zarządów jednostek samorządu terytorialnego na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek im podległych oraz sprawozdania jednostkowego jednostki samorządu terytorialnego, jako jednostki budżetowej i jako organu.