Pomocy - nie wiem czy dobrze robię...

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 21 lis 2013, 11:00

Witam
Byłam ostatnio na szkoleniu i prowadząca pomieszała mi w głowie. Już sama nie wiem czy dobrze robię.
Jeśli mam wniosek kobiety, która jest właścicielem domu jednorodzinnego, jak bierzecie wydatki na mieszkanie. We wniosku w pkt. 12 łączna kwota wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc *** jakie wpisujecie wydatki?jeśli kobieta składa wniosek np. na początku września to za jaki mam wziąć miesiąc wydatki jeśli ich we wrześniu jeszcze nie poniosła? a po drugie jeśli przedstawia rachunek za wodę i ścieki za okres 16.04. - 06.09.2013 to co muszę zrobić? Ja to przeliczam na dni i mnożę przez 30 wtedy średnio wychodzi mi wydatek na 1 miesiąc. Czasami ten okres rozliczeniowy jest krótszy, zazwyczaj 2 miesięczny ale w tym przypadku prawdopodobnie Pani nie było w domu i inkasent nie przyszedł drugi raz tylko policzył dłuższy okres. Pani na szkoleniu powiedziała, ze w przypadku dodatku mieszkaniowego inkasent powinien spisywać licznik i wystawiać fakturę miesięczną. W życiu inkasent, który jest zatrudniony na umowę zlecenie nie będzie specjalnie przychodził do osób, które mają dodatek mieszkaniowy jak one potrzebują fakturę.
Jak u Was robicie z tymi wydatkami? Jak już jestem cała głupia z tych dodatków:)
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi
jeśli coś jest niezrozumiałe to piszcie, postaram się wyjaśnić jeszcze raz o co mi chodzi
~katrinka


Napisano: 21 lis 2013, 11:11

.. Ja wtedy proszę o zaświadczenie ( tam gdzie płaci za media) jaka jest średnia opłata za media. I nie mam z tym problemów bo ( akurat to mała gmina) koleżanka przelicza mi i wydaje zaświadczenie ile wynosi miesięczna opłata ;-)*

zgodnie z nasza ustawa jest za ostatni miesiąc ... ale wiadomo ze osoba która składa na początek miesiąca wniosek tych opłat nie zrobiła jeszcze, wiec biorę za miesiąc poprzedni a wiec w Twoim przypadku za sierpień.
Jeżeli to domek jednorodzinny wiec wydatki biore za
1. nieczystości stałe
2.media

i chyba nic więcej... ale mogę się mylić choć zawsze tak przyjmuje i nie było problemu ;-)*
~Becia

Napisano: 21 lis 2013, 12:44

A ja wydatki przyjmuję tylko za miesiąc w którym składany jest wniosek i jeżeli ktoś jeszcze nie posiada faktury za media za ten miesiąc i opłaconej w tym miesiącu (bo to musi być wydatek) to niech złoży później . Wnioski przyjmujemy przez cały miesiąc nawet 31 dnia miesiąca.
~dorota

Napisano: 22 lis 2013, 15:33

Liczysz wydatki ponoszone w miesiącu, w którym składany jest wniosek, jesli masz jakiś rachunek za dłuższy okres, poproś o 2 ostatnie rachunki, wtedy bedziesz wiedzić, jaki okres obejmują i przeliczysz na 1 miesiąc, przy domkach to masz tylko wodę, śmieci i ścieki no i ewentualnie ryczałty.
~gaja

Napisano: 22 lis 2013, 17:11

Pani na szkoleniu chyba się z choinki urwała, żeby inkasent co miesiąc licznik spisywał - jak tez tak praktykuje, że przeliczam na okres miesiączne jak jest rachunek za kilka miesiący - była kontrola z RIO i nie stwierdzili nieprawidłowości
~prawdziwe zzz

Napisano: 22 lis 2013, 17:11

to może to samo szkolenie bo jak ja byłam na szkoleniu to mi powiedziała że nie wolno liczyć funduszu remontowogo jako wydatku i żeby to odrzycać
a ja licze fundusz remontowy do tego dodaje części wspólne porównuje z uchwała rady gminy i jaknie przekracza to przyjmuje a jak przekracza to pomiejszam dobrze robie czy żle
~ewa

Napisano: 22 lis 2013, 17:25

ewa dobrze robisz tak trzymaj
~małe ww


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 7 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]