żaświadczenie o dochodach - nieistniejąca juz firma

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 21 cze 2018, 11:47

Witam,
co robicie w sytuacji gdy osoba byla zatrudniona na pol etatu i nie jest w stanie dostarczyc zaświadczenia o zatrudnieniu gdyz jak twierdzi firma juz nie instnieje.
Ewcia...
Stażysta
Posty: 188
Od: 06 maja 2014, 9:52


Napisano: 21 cze 2018, 13:06

Różnie z tym bywa. W sumie nie ma obowiazku donoszenia zaświadczeń, jednak kto wiedziałby ile miał składek w danym miesiącu? Moze ma jakieś "kwitki" od wypłaty, które dostawała co miesiąc? Kwotę brutto pewnie zna, k.u.p. też da sie ustalić. Jesli nie była na L4 to składki em. rent. chor. powinny wynieść 13,71 % wynagrodzenia. Gorzej jak były jakieś dodatki, premie, ekwiwalenty itd. Czasami zdarza się, że pomożemy "wyklecić" oświadczenie z wyliczeniami, później okaże się ze było inaczej i co słyszymy? "Ta Pani tak kazała napisać" :( Wiec sama musisz rozważyć co zrobić. Ja nauczyłam się nie pomagać w tej kwestii. Wezwanie do dostarczenia zaświadczenia i koniec. Kropka. (gdzieś juz to czytałam :lol: ) Czasami kończy się odmową po dwóch miesiącach.
Maxima
Starszy referent
Posty: 798
Od: 14 kwie 2017, 9:34

Napisano: 24 cze 2018, 10:04

Zgadzam się, że nie ma obowiązku donoszenia zaświadczeń.
W trudnej sytuacji jak tu opisana można zapytać o inne dokumenty, np. umowę czy rachunki (przy zleceniu). W ostateczności zwykle prosimy o dodatkowe oświadczenie, gdzie jest także możliwość wyjaśnienia.
PCW
Inspektor
Posty: 2895
Od: 14 kwie 2014, 7:31


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]