Napisano: 07 wrz 2018, 14:16
Osoby w KDR identyfikowane są po numerze pesel, dlatego poprawa takich błędów jest dość problematyczna. Poprawna ścieżka przy zamówieniach na błędny numer pesel to anulowanie karty z powodu błędu urzędnika i z "zarządzania kartami" zamówienie jej ponownie z edycją danych. Nie trzeba wtedy składać nowego wniosku i pesel można poprawić.
Skoro unieważniła Pani tą kartę to nie da się już przejść tej poprawnej ścieżki. Można teraz złożyć nowy wniosek i jeżeli chce Pani żeby wszystko zgadzało się w sprawozdaniach proszę ten nowy wniosek złożyć jako "ponowne przyznanie karty dla osoby, która była już posiadaczem" i podać na nim ten błędny stary pesel. Kartę uda się przyznać, ale proszę jej nie zamawiać. Proszę w zakładce "zarządzanie kartami" nacisnąć ikonę ołówka i edytować dane karty przed zamówieniem. Będzie można wtedy poprawić pesel na nowy poprawny i zamówić kartę.
Ewentualnie można złożyć nowy wniosek z nowym peselem, ale to wtedy trzeba już zrobić jako "wniosek o kartę dla nowego członka rodziny" co nie jest prawdą.
SOFTIQ
http://www.softiq.pl