Duplikat obu form karty - jak z płatnością?

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Moderator: ewalu

Napisano: 11 lip 2019, 19:37

Dzień dobry, cześć i czołem :)

Mam ogromną zagwozdkę z dzisiejszego dnia i myślę jak ugryźć wniosek o duplikat, mianowicie:

przyszedł pan rodzic, który wnioskował parę miesięcy temu (dla ścisłości, w tym roku, po wejściu w życie nowych przepisów) o KDR w obu formach za jednym razem. Wszystko ładnie, wniosek wprowadzony, karty wydane, pan zadowolony. Zjawił się jednak dzisiaj ponownie, ponieważ jakiś niedobry człek ukradł mu dokumenty z kartą włącznie, w związku z czym chce wnioskować o duplikat. Teraz pytanie brzmi - czy na wniosku powinno być zaznaczone, że pan wnosi o obie formy w ramach wydania duplikatu? Jeżeli zaznaczy tylko tradycyjną to, wg mnie, idąc tokiem funkcjonowania SI KDR unieważniona zostanie również karta elektroniczna, z której obecnie korzysta, ponieważ nowa dyskietka będzie miała na końcu numeru dwójeczkę, a to spowoduje, że obie karty nie będą spójne a takie być powinny. Niezaznaczenie formy elektronicznej mogłoby spowodować (tak mniemam), że ostatecznie pan otrzyma tylko duplikat tradycyjnej karty. Nie wiem, czy wpisanie nowego numeru w aplikację zadziała z obecnym hasłem, skoro przy wydawaniu duplikatów system sam wypluwa informację o automatycznym unieważnianiu karty no 1.
Jeżeli jednak pan zaznaczy obie formy (co wg mnie jest logiczne) to jak w tym momencie z płatnością? 9,56 zł czy dwukrotność tej kwoty bo duplikaty niby dwa? Nie wydaje mi się również, żeby miało być 9,56 + 9,21 za drugą formę bo wnioskował już o obie.
Ponadto, co do tradycyjnej to rozumiem - można ją zgubić, może ją ktoś ukraść, można ją utracić w inny sposób, jak to ładnie opisuje SI KDR. Ale ciężko to samo uczynić z aplikacją stąd ciężko mi ocenić jak się ma duplikat do takiej sytuacji.

Z ciekawości też sprawdziłam, jak się system zachowa po wpisaniu nr PESEL i zaznaczeniu duplikatu dla takiej osoby - nie zaznacza z automatu form kart, jakie były wydane wcześniej, tak jak zaznacza z automatu dodatkową formę.

Być może ktoś z szanownych forumowiczów miał taką sytuację i wie, jak z tego wybrnąć :)

Pozdrawiam!
Be_Zet_eS
Praktykant
Posty: 3
Od: 11 lip 2019, 19:16


Napisano: 12 lip 2019, 6:45

Według mnie powinien zapłacić 9,56 za duplikat i tylko tyle.
Na wniosku powinien zaznaczyć obie karty, ponieważ jeśli zaznaczy tylko tradycyjną to będzie miał tylko taką kartę. Tamte poprzednie czyli tradycyjna + elektroniczna unieważnisz - nie zawsze z automatu unieważnia... ( viewtopic.php?f=57&t=207272175 ). Oczywiście weź oświadczenie o braku możliwości zwrotu karty z powodem - będziesz miał do wyboru odpowiednie powody w systemie, a wzór takiego oświadczenia gdzieś wrzucałem na forum. Nie ma możliwości, aby miał Pan kartę elektroniczną o numerze X a tradycyjna o numerze Y.
michu95
Referent
Posty: 498
Od: 17 cze 2016, 12:10

Napisano: 12 lip 2019, 7:04

Dzięki za odpowiedź :)

Również sądzę, że powinien zapłacić 9,56 bo ciężko "utracić" formę elektroniczną, a tak jak pisałam wcześniej - numery kart nie mogą być rozbieżne. A sama tradycyjna na wniosku pozbawi pana drugiej formy. Zresztą system raczej "nalicza" opłatę za duplikat jednorazowo dla każdego członka rodziny i jakoś wątpię, żeby był w stanie to rozbić jeszcze dodatkowo na poszczególne formy.

Oświadczenia mamy ;) Co do unieważniania - jeśli system sam nie robi to ja to robię :D Najczęściej jednak (90% przypadków u mnie) dzieje się to z automatu.

Pozdrawiam!
Be_Zet_eS
Praktykant
Posty: 3
Od: 11 lip 2019, 19:16


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]




NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]