zlecenie - pieluchomajtki

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 20 sty 2021, 11:51

Cześć. Czy zdarzyło się Wam, że osoba miała ważne zlecenie do końca grudnia, a w styczniu przyniosła tylko zlecenie strony 4-5, bo od 2021 r. apteka ma dostęp do pełnego zlecenia tylko przez bodajże godzinę i jeśli osoba nie powie przy kasie, że potrzebuje całe zlecenie to później nie ma już możliwości i po tym okresie może wydać tylko stronę 4 i 5?
Barsio
Praktykant
Posty: 19
Od: 19 lut 2019, 11:30
Zajmuję się: Dofinansowania PFRON


Napisano: 26 sty 2021, 11:28

Barsio pisze:
20 sty 2021, 11:51
Cześć. Czy zdarzyło się Wam, że osoba miała ważne zlecenie do końca grudnia, a w styczniu przyniosła tylko zlecenie strony 4-5, bo od 2021 r. apteka ma dostęp do pełnego zlecenia tylko przez bodajże godzinę i jeśli osoba nie powie przy kasie, że potrzebuje całe zlecenie to później nie ma już możliwości i po tym okresie może wydać tylko stronę 4 i 5?
Na szczęście jeszcze nie!
Może w końcu góra wzięłaby się za uaktualnienie naszej ustawy i rozporządzeń i ułatwiła i klientom i nam to wszytko!!!
Dwa lata już pracują za połączeniem nas z systemem NFZ i nic z tego nie wynika...
Moje teczki pękają w szwach od tych zleceń a co 3 klient jest odsyłany z powodu braku strony 1,2,3!!!
leon
Referent
Posty: 212
Od: 06 lis 2017, 15:18
Zajmuję się: SO, WTZ, BA, Aktywny Samorząd

Napisano: 26 sty 2021, 12:15

Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak to jest z drukowaniem tych stron 1-3, ale też odsyłamy wnioskodawców żeby uzupełnili wniosek o zlecenia. Najczęściej teraz są to wnioski z fakturami za zeszły rok i większość aptek/sklepów nie robi problemów z wydrukowaniem, ale zdarzają się sprzedawcy, którzy opowiadają wymyślone bajeczki, że nie mogą wydać bo np. "wysłali 4-5 str. do NFZ", albo "nowy system na to nie pozwala". Mam też przypadek, gdzie w połowie ubiegłego roku zlikwidowali aptekę i wnioskodawca nie ma jak zabrać zleceń.

O integracji systemu NFZ i SOW już słyszeliśmy dawno temu i dalej nic... Teczki grube jak książki, segregatorów będę miał pewnie z dwa razy więcej bo mniej teczek się do nich mieści. Szkoda gadać.

PS. Jest zapis w rozporządzeniu o stanie epidemii, że jeśli wnioskodawca nie może dołączyć zlecenia na zaopatrzenie to do odwołania dołącza dokument potwierdzający obiór wyrobu, który zawiera unikalny numer nadany przez system NFZ. W podbramkowej sytuacji akceptujemy tylko 4-5 str. zlecenia na podstawie tego zapisu, jeśli nie widzimy szans na uzyskanie stron 1-3.
Milosz90
Stażysta
Posty: 111
Od: 06 mar 2020, 9:00
Zajmuję się: Dział rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych - sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, Aktywny Samorząd

Napisano: 28 sty 2021, 15:25

Nie ma mowy o udzieleniu dofinasnowania na podstawie 4 i 5 strony. Unikalny numer nam nic nie mówi, pod nim są zaszyfrowane dane dostępne dla NFZ i sprzedawcy, ale nie dla nas. Ja przyjmuję tylko komplet.
ania22
Stażysta
Posty: 73
Od: 23 maja 2018, 21:04
Zajmuję się: rehabilitacja społeczna osób niepełnopsrawnych

Napisano: 28 sty 2021, 15:55

Ja też tak sądzę, tylko co robić jak dokładnie jedna apteka nie chce drukować zlecenia i tłumaczy się tym, że w systemie już nie widzą tego wniosku w całości w sensie stron 1-3. Pisaliśmy w tamtym roku pisma do aptek z prośbą, żeby drukowali, bo tylko wtedy umożliwiają dofinansowanie tym osobom i myśleliśmy, że już nie będzie z tym problemu. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że inne apteki i sklepy medyczne drukują bez problemu. Mam ochotę zadzwonić i powiedzieć, że tylko oni robią problem ;) Co tu teraz robić? Za 2 tygodnie mija termin uzupełnienia wniosku. Nie chce zostawiać tej osoby w sensie, że nie obchodzi mnie to, że nie może dostać zlecenia tylko chce jakoś pomóc.
Barsio
Praktykant
Posty: 19
Od: 19 lut 2019, 11:30
Zajmuję się: Dofinansowania PFRON

Napisano: 28 sty 2021, 16:23

ania22 pisze:Nie ma mowy o udzieleniu dofinasnowania na podstawie 4 i 5 strony. Unikalny numer nam nic nie mówi, pod nim są zaszyfrowane dane dostępne dla NFZ i sprzedawcy, ale nie dla nas. Ja przyjmuję tylko komplet.
Rozumiem, że nie akceptujecie tylko 4 i 5 str, ale z ciekawości zapytam. Co ma nam mówić ten unikalny numer? On ma po prostu być na dokumencie potwierdzającym odbiór wyrobu medycznego (zgodnie z rozporządzeniem dot. stanu epidemii). Co więcej, na stronach 4-5 jest dużo informacji, m.in.: nazwa sprzedawcy, miesiące których dotyczy zlecenie, unikalny numer nadany przez NFZ, pesel pacjenta przy kodzie kreskowym, limit i %, rodzaj kupionego wyrobu i liczba sztuk, cena, no i potwierdzenie wydania i odbioru wyrobu.

Chętnie poznam opinie innych i czy ktoś jeszcze stosował § 21 ust. 4 rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Jeśli tak to w jaki sposób?
Milosz90
Stażysta
Posty: 111
Od: 06 mar 2020, 9:00
Zajmuję się: Dział rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych - sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, Aktywny Samorząd

Napisano: 28 sty 2021, 16:29

Milosz90 pisze:
28 sty 2021, 16:23
ania22 pisze:Nie ma mowy o udzieleniu dofinasnowania na podstawie 4 i 5 strony. Unikalny numer nam nic nie mówi, pod nim są zaszyfrowane dane dostępne dla NFZ i sprzedawcy, ale nie dla nas. Ja przyjmuję tylko komplet.
Rozumiem, że nie akceptujecie tylko 4 i 5 str, ale z ciekawości zapytam. Co ma nam mówić ten unikalny numer? On ma po prostu być na dokumencie potwierdzającym odbiór wyrobu medycznego (zgodnie z rozporządzeniem dot. stanu epidemii). Co więcej, na stronach 4-5 jest dużo informacji, m.in.: nazwa sprzedawcy, miesiące których dotyczy zlecenie, unikalny numer nadany przez NFZ, pesel pacjenta przy kodzie kreskowym, limit i %, rodzaj kupionego wyrobu i liczba sztuk, cena, no i potwierdzenie wydania i odbioru wyrobu.

Chętnie poznam opinie innych i czy ktoś jeszcze stosował § 21 ust. 4 rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Jeśli tak to w jaki sposób?
My tak robimy, w jaki sposób...normalnie - po prostu przyjmujemy str 4 i 5, sprawdzamy czy PESEL się zgadza i dofinansowujemy.
Nie rozumiem, dlaczego mamy nie uwzględniać zapisów rozporządzenia, które przecież dopuszcza teraz taką możliwość. Przecież nie "przymykamy oka" tylko opieramy się na oficjalnym dokumencie.
I jeszcze jedno mi przyszło do głowy - jak się ma ganianie ludzi żeby raz po raz donosili poprawiane dokumenty do hasła "Zostań w domu!" :D ;)
Pcprnowa
Stażysta
Posty: 160
Od: 01 cze 2017, 10:28
Zajmuję się: PFRON

Napisano: 29 sty 2021, 10:02

Przecież przedmiot może odebrać inna osoba niż pacjent. Wtedy na stronie 5 są dane tej osoby, w tym pesel. Pozostałe informacje ze str 4 i 5 nie potwierdzają, że to zlecenie jest dla konkretnego wnioskodawcy. My na szczęście mamy większość ludzi, którzy składają wnioski cyklicznie. Kserujemy pierwsze 3 strony z poprzednich wniosków. Oczywiście z uwzględnieniem końcowej daty realizacji zlecenia.
Włóczykij
Awatar użytkownika
Praktykant
Posty: 23
Od: 30 lis 2020, 15:30
Zajmuję się: Dofinansowania ze środków PFRON

Napisano: 29 sty 2021, 11:03

Włóczykij pisze:
29 sty 2021, 10:02
Przecież przedmiot może odebrać inna osoba niż pacjent. Wtedy na stronie 5 są dane tej osoby, w tym pesel. Pozostałe informacje ze str 4 i 5 nie potwierdzają, że to zlecenie jest dla konkretnego wnioskodawcy. My na szczęście mamy większość ludzi, którzy składają wnioski cyklicznie. Kserujemy pierwsze 3 strony z poprzednich wniosków. Oczywiście z uwzględnieniem końcowej daty realizacji zlecenia.
numer PESEL osoby niepełnosprawnej ukryty jest na górze zlecenie (na każdej stronie) pod kodem kreskowym, ostatnie 11 cyfr to PESEL
Tomasz1981
Awatar użytkownika
Podinspektor
Posty: 1778
Od: 30 paź 2015, 14:05
Zajmuję się: REHABILITACJA SPOŁECZNA

Napisano: 29 sty 2021, 11:09

Dobrze wiedzieć
Włóczykij
Awatar użytkownika
Praktykant
Posty: 23
Od: 30 lis 2020, 15:30
Zajmuję się: Dofinansowania ze środków PFRON


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 11 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
cron Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x