zmiany od lipca

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 15 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 17 cze 2021, 9:39

Witam. Proszę jakąś mądrą głowę o pomoc. Jakie zmiany od 1 lipca powinniśmy zgłosić zarządcą budynków. Ja jestem jeszcze przed szkoleniem odnośnie zmian i szczerze powiem Wam ze jestem zagubiona w tym wszystkim. Ledwo nauczyła sie "starych" zasad już sa nowe.
Gosia1979
Stażysta
Posty: 61
Od: 08 mar 2020, 23:51
Zajmuję się: DM


Napisano: 17 cze 2021, 10:18

ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
kamos90
Awatar użytkownika
Referent
Posty: 214
Od: 20 mar 2017, 9:47
Zajmuję się: Dodatki mieszkaniowe/dodatki energetyczne/ archiwum zakładowe/ sekretariat/ prace społeczno - użyteczne

Napisano: 17 cze 2021, 11:19

kamos90 pisze:
17 cze 2021, 10:18
ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
Kamos a możesz podrzucić taki wzór tego pisma co prześlesz mailem do zarządców??? pleassse :)
agat77
Praktykant
Posty: 4
Od: 04 lis 2020, 14:55
Zajmuję się: Zajmuję się dodatkami mieszkaniowymi i energetycznymi

Napisano: 17 cze 2021, 13:01

Ja mam opracowane takie pismo. Dołączę je do listy wypłat za lipiec. Mile widziane uwagi. Pozdrawiam

Ośrodek Pomocy Społecznej w … informuje, iż zgodnie z art. 7 ust. 11 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2133 z późn.zm.), osobie, której przyznano dodatek mieszkaniowy, a nie płacącej należnej różnicy za zajmowany lokal mieszkalny, wstrzymuje się wypłatę dodatku mieszkaniowego w drodze decyzji administracyjnej do czasu uregulowania zaległości.
W związku z powyższym na podstawie art. 8 pkt. 4 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zawiadamia organ przyznający dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o których mowa powyżej, obejmujących pełne 2 miesiące w terminie 14 dni od dnia wystąpienia tych zaległości.
W przypadku niedopełnienia tego obowiązku zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokale mieszkalne zwraca organowi przyznającemu dodatek mieszkaniowy kwoty dodatków wypłacone za miesiące, w których występowały zaległości w tych opłatach.
Zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca organowi te kwoty w terminie kolejnych 2 miesięcy, jeżeli gospodarstwo domowe, któremu przyznano dodatek mieszkaniowy, nie uiści zaległych opłat w terminie miesiąca od powstania obowiązku zawiadomienia organu o powstaniu zaległości. Jeżeli ryczałt na zakup opału był wypłacany zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, na których spoczywa obowiązek powiadamiania organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości w opłatach, zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkalny zwraca także nienależnie wypłacony ryczałt.
W przypadku niewykonania obowiązku zawiadomienia organu przyznającego dodatek mieszkaniowy o wystąpieniu zaległości, o którym mowa powyżej, organ uprawniony do przyznania dodatku mieszkaniowego nakłada w drodze decyzji na zarządcę budynku albo inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny karę pieniężną w wysokości 500 zł.

Ponadto prosimy również o pisemne zgłaszanie wszelkich zmian danych, takich jak np. zmiana adresu i utrata tytułu prawnego do lokalu osoby otrzymującej dodatek mieszkaniowy.
basia17111
Stażysta
Posty: 53
Od: 23 paź 2015, 20:04
Zajmuję się: FA,DM,DE

Napisano: 17 cze 2021, 13:30

kamos90 pisze:ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
kamos90 pisze:
17 cze 2021, 10:18
ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
jakie oświadczenie dla zarządcy masz na myśli?
ope123
Praktykant
Posty: 31
Od: 30 mar 2021, 20:28
Zajmuję się: DM.DE

Napisano: 17 cze 2021, 13:46

ope123 pisze:
17 cze 2021, 13:30
kamos90 pisze:ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
kamos90 pisze:
17 cze 2021, 10:18
ja zamierzam zadzwonić do wszystkich zarządców, wysłać na maile to co się zmienia w DM (ale tylko te Art. z ustawy o DM które stricte obowiązuje zarządców) oraz nowy wniosek wraz z oświadczeniem
jakie oświadczenie dla zarządcy masz na myśli?
pewnie oświadczenie mówiące o wydatkach ...
:-)
Podinspektor
Posty: 1078
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 18 cze 2021, 9:43

Tak sobie myślę że taką informację trzeba powysyłać do zarządców jeszcze w czerwcu. Ja dopiszę jeszcze że od 1 lipca zarządcy nie będą otrzymywać decyzji.
Fantomas
Stażysta
Posty: 119
Od: 31 mar 2017, 8:24
Zajmuję się: DM i DE

Napisano: 18 cze 2021, 11:12

Fantomas pisze:
18 cze 2021, 9:43
Tak sobie myślę że taką informację trzeba powysyłać do zarządców jeszcze w czerwcu. Ja dopiszę jeszcze że od 1 lipca zarządcy nie będą otrzymywać decyzji.
Ja na szkoleniu dowiedziałam się, że decyzje można wysyłać do zarządców bo to przecież jest informacja ;) ogólnie w decyzji nie mam wielu danych...tylko okres przyznania i kwotę dodatku...oczywiście adres i dane wnioskodawcy też, ale bez liczby osób, bez dochodów itp. ...(tak po szkoleniu innym zmieniłam uzasadnienie decyzji by nie podawać tam danych,a do decyzji wnioskodawcy dopinam druk wyliczeń) i wszyscy zadowoleni
:-)
Podinspektor
Posty: 1078
Od: 20 mar 2017, 12:49
Zajmuję się: DM, DE

Napisano: 18 cze 2021, 12:51

art. 7a wchodzi w życie od lipca 2021 r.
awkor
Stażysta
Posty: 54
Od: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA

Napisano: 18 cze 2021, 12:54

art. 7 od lipca 2021 zmienia treść. Decyzji o przyznaniu dm nie doręcza się zarządcy. - tylko informację. A co z dec. wstrzymującą , wygaszającą itp.?
awkor
Stażysta
Posty: 54
Od: 11 lut 2021, 15:39
Zajmuję się: ŚW, FA


  
Strona 1 z 2    [ Posty: 15 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x