TURNUS

  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Moderator: Tomasz1981

Napisano: 27 wrz 2021, 19:25

1. Czy uaktualniacie na dzień przyznawania dofinansowania dochód osoby niepełnosprawnej?
Osoba np. złożyła wniosek w maju (gdzie deklaruje dochód z II,III,IV) ale nie mieliśmy wtedy już środków finansowych, wydaliśmy informację, że w związku z rozdysponowanymi środkami nie można przyznać dofinansowania ale w momencie pojawienia się środków otrzymają dofinansowanie. I dajmy na to takie środki zwalniają się w sierpniu i wtedy podejmujemy decyzję o przyznaniu dofinansowania. W tym czasie dochód Wnioskodawcy mógł mu się zmienić. Czy powinniśmy wtedy brać pod uwagę dochód z (V,VI,VII) ?
2. Czy po otrzymaniu od Wnioskodawców Informacji o wyborze turnusu wysyłacie do Organizatorów jakąkolwiek dokumentację Wnioskodawców (np. informację o wyborze turnusu, wniosek lekarski, informację o przyznaniu dofinansowania itp.) w celu uzyskania od Organizatora Oświadczenie Organizatora Turnusu?
RPCP
Praktykant
Posty: 4
Od: 27 wrz 2021, 18:54
Zajmuję się: Dofinansowania


Napisano: 28 wrz 2021, 9:53

Jeśli chodzi o dochód to nic nie uaktualniamy. rozpatrujemy z danymi na dzień złożenia wniosku lub jego uzupełnienia.
Jeśli chodzi o pismo do organizatora to przekazujemy tylko pismo z prośbą o wysłanie oświadczenia. żadnych dokumentów nie przekazujemy bo zgodnie z przepisami nie jest to wymagane. Wszystkie te dane mają w naszym piśmie, a jeśli chcą więcej to mogą prosić osobę niepełnosprawną.
pppcccppprrr
Praktykant
Posty: 33
Od: 13 mar 2017, 17:29
Zajmuję się: PFRON

Napisano: 28 wrz 2021, 10:05

RPCP pisze:
27 wrz 2021, 19:25
1. Czy uaktualniacie na dzień przyznawania dofinansowania dochód osoby niepełnosprawnej?
Osoba np. złożyła wniosek w maju (gdzie deklaruje dochód z II,III,IV) ale nie mieliśmy wtedy już środków finansowych, wydaliśmy informację, że w związku z rozdysponowanymi środkami nie można przyznać dofinansowania ale w momencie pojawienia się środków otrzymają dofinansowanie. I dajmy na to takie środki zwalniają się w sierpniu i wtedy podejmujemy decyzję o przyznaniu dofinansowania. W tym czasie dochód Wnioskodawcy mógł mu się zmienić. Czy powinniśmy wtedy brać pod uwagę dochód z (V,VI,VII) ?
2. Czy po otrzymaniu od Wnioskodawców Informacji o wyborze turnusu wysyłacie do Organizatorów jakąkolwiek dokumentację Wnioskodawców (np. informację o wyborze turnusu, wniosek lekarski, informację o przyznaniu dofinansowania itp.) w celu uzyskania od Organizatora Oświadczenie Organizatora Turnusu?
1. a) Przede wszystkim u nas kwartał to zawsze miesiące: I, II, III lub IV, V, VI itp...czyli wniosek złożony w maju to dochód za styczeń, luty, marzec, wniosek złożony w grudniu to dochód za lipiec, sierpień, wrzesień itp. Bierzemy pod uwagę poprzedni KWARTAŁ a nie poprzednie trzy miesiące...
b) jeżeli na chwilę rozpatrywania wniosku nie mamy środków to rozpatrujemy wniosek negatywnie. Wniosek raz rozpatrzony nie podlega dalszemu rozpatrywaniu...Ląduje w szafie i tyle. Zresztą chyba nawet nie można rozpatrywać kilka razy (raz negatywnie, raz pozytywnie) tego samego wniosku...Ewentualnie osoba npr. może za jakiś czas złożyć nowy wniosek, a nóż trafi w środki...czasem robimy tez tak, że dzwonimy nieoficjalnie i prosimy o ponowne złożenie wniosku bo akurat pojawiły się wolne środki. Wtedy dopiero rozpatrujemy wniosek pozytywnie i przyznajemy kasę.

2. My wysyłamy do organizatora kopie pisma o przyznaniu dofinansowania i kopie informacji o wyborze turnusu i prosimy o potwierdzenie rezerwacji w danym terminie. Żeby było wszystko zgodne z RODO to w oświadczeniu woli, które podpisuje wnioskodawca mamy taki zapis: "w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dofinansowania wyrażam zgodę na przekazanie do organizatora turnusu rehabilitacyjnego moich danych osobowych oraz informacji o wysokości przyznanego dofinansowania".
Pcprnowa
Stażysta
Posty: 196
Od: 01 cze 2017, 10:28
Zajmuję się: PFRON


  
Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x