w sprawie zmniejszenia kosztów - Księgowość

  
Strona 2 z 2    [ Posty: 18 ]

Napisano: 13 sty 2014, 10:16

...dokumentem stwierdzającym, że świadczenie jest należne lub nie nie jest lista wypłat...LECZ DECYZJA.

Jedna ma charakter zobowiązań a druga nalezności i księguje się je oddzielnie....
~TW


Napisano: 13 sty 2014, 11:42

TW decyzja ustala a nie stwierdza prawo do świadczeń okresowych. Osoba uprawniona nabywa prawo do świadczenia w danym miesiącu dopiero po nastąpieniu tego miesiąca jeżeli oczywiście nie zaszły żadne okoliczności np. powodujące zawieszenie tego prawa.

Decyzja może mieć charakter ustalający (konstytutywna) lub określający (deklaratoryjna).
W tym przypadku decyzja przyznająca ustala prawo do świadczeń okresowych a decyzja o NP ustala kwoty zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.

Powstanie w danym miesiącu prawa do otrzymania przez osobę uprawnioną świadczenia ujmowane jest w księgach jako przypis zobowiązania.
409/240
Jeżeli zatem osobie uprawnionej zostało cofnięte to prawo lub została ograniczona kwota świadczenia to należy skorygować wcześniej dokonany przypis dokonując odpisu:
240/409

Decyzja NP ustala pośrednio kwotę należności ale te należności powstają na koncie zobowiązań i wynikają z nadpłat które powstały wskutek dokonania odpisu.
--------------------------------------

~ola podaj proszę przepis na podstawie którego zwroty wydatków w samorządowych jednostkach budżetowych stanowią dochody budżetu.


~BDMB

Napisano: 13 sty 2014, 12:07

podałam ci rozporządzenie więc się zapoznaj z nim
~ola

Napisano: 13 sty 2014, 12:44

Przepis w rozporządzeniu dotyczy jednostek państwowych a tutaj rozpatrujemy przypadek zwrotu wydatku w samorządowej jednostce budżetowej.
~BDMB

Napisano: 13 sty 2014, 13:43

i widzisz jak ty nie umiesz czytać przepisów , należało by ciebie zgłosic na szkolenie
~ola

Napisano: 13 sty 2014, 13:52

a poczytaj sobie to BDMB moze w końcu cos do ciebie dotrze
Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może przyjąć indywidualne zasady realizacji budżetu w roku bieżącym, które stanowiły będą obligatoryjne wytyczne. Unormowania te dotyczyć mogą m.in. sposobu kwalifikacji zwrotów wydatków dokonywanych przez jednostkę w trakcie roku budżetowego (kwalifikacja na dochody budżetowe lub jako zmniejszenie wydatków), czy katalogu rodzaju wydatków, które mogą podlegać refundacji. Ustalone przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zasady odnoszą się wówczas do wszystkich jednostek organizacyjnych, zobligowanych do ujmowania operacji gospodarczych, zgodnie z ustalonymi zasadami.

1. Zasady refundacji wydatków

Działalność jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych cechuje roczne ujęcie planowanych i realizowanych działań, pomimo że większość zadań publicznych ma długoterminowy charakter. Polityka finansowa jednostek sektora finansów publicznych koncentruje się zatem na jednorocznym ujęciu planowanych działań (oprócz obligatoryjnej prognozy finansowej) jak też rocznym (oprócz sprawozdawczości okresowej, np. sprawozdań budżetowych) sprawozdawaniu z realizacji planowanych zadań.

Konsekwencją ustawowych założeń polityki finansowej jest także „roczność” planowanych dochodów i wydatków budżetowych. Ujęte w budżet (lub plan finansowy) oznaczają:

w odniesieniu do dochodów budżetowych – prognozowane ich wielkości,

w odniesieniu do wydatków budżetowych – nieprzekraczalny ich limit.

Rozwiązania prawne dotyczące funkcjonowania państwowych jednostek budżetowych regulują, w § 19 rozporządzenia Ministra Finansów z 7.12.2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Dz.U. Nr 241, poz. 1616 ze zm.). Zgodnie z rozwiązaniami prawnymi uzyskane przez państwowe jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie planowanych wydatków w tymże roku. Natomiast uzyskane, przez państwowe jednostki budżetowe, zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych stanowią dochody budżetu państwa. Prawodawca nie określił szczegółowych rozwiązań odnoszących się do samorządowych jednostek budżetowych. Obowiązujące zasady nie określają szczegółowo sposobu ujmowania i klasyfikowania środków, stanowiących zwrot (refundację) poniesionych wcześniej przez jednostkę budżetową wydatków. Jednakże na mocy art. 247 ustawy z 27.8.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.; dalej: FinPublU), organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego jest uprawniony do udzielenia organowi wykonawczemu upoważnień związanych z realizowaną polityką finansową. Na ich mocy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może przyjąć indywidualne zasady realizacji budżetu w roku bieżącym, które stanowiły będą obligatoryjne wytyczne. Unormowania te dotyczyć mogą m.in. sposobu kwalifikacji zwrotów wydatków dokonywanych przez jednostkę w trakcie roku budżetowego (kwalifikacja na dochody budżetowe lub jako zmniejszenie wydatków), czy katalogu rodzaju wydatków, które mogą podlegać refundacji. Ustalone przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego zasady odnoszą się wówczas do wszystkich jednostek organizacyjnych, zobligowanych do ujmowania operacji gospodarczych, zgodnie z ustalonymi zasadami. W przypadku dokonywania refundacji poniesionych wydatków należy pomniejszyć poniesione koszty ujęte w zespole „4”, natomiast, jeśli dokonany zostanie przypis dochodów budżetowych, należne dochody budżetowe należy ująć w zespole „7”. Odmienne rozwiązania niż przewiduje ustawa o rachunkowości wynikają z przepisów szczególnych, jakimi są FinPublU i przepisy wykonawcze do niej.

Bez względu jednak na zakres regulacji związanych z refundacją poniesionych w ciągu roku obrachunkowego wydatków, refundacje wydatków budżetowych dokonane już po zakończeniu roku budżetowego stanowiły będą dochody budżetowe, podlegające przekazaniu do budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
~ola

Napisano: 13 sty 2014, 15:21

Wklejasz tu jakiś tekst który zawiera liczne błędy:

[..]
Jednakże na mocy art. 247 ustawy z 27.8.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.; dalej: FinPublU), organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego jest uprawniony do udzielenia organowi wykonawczemu upoważnień związanych z realizowaną polityką finansową.
[..]

Jak to organ wykonawczy udziela organowi wykonawczemu..?

Co zawiera przytoczony artykuł:

Art. 247.
1. Budżet jednostki samorządu terytorialnego wykonuje jej zarząd.
2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sprawuje ogólny nadzór nad realizacją, określonych uchwałą budżetową, dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
3. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego określi szczegółowe zasady, sposób i tryb przyznawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych przy dokonywaniu wydatków z budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz innych samorządowych jednostek organizacyjnych i osób prawnych, a także zasady rozliczania płatności dokonywanych przy ich wykorzystaniu, z uwzględnieniem konieczności zapewnienia prawidłowości i gospodarności dokonywania wydatków.
----------------------------------------

Treść tego artykułu nie ma nic wspólnego z tym co napisano we wklejonym tekście. itd

Ola zanim coś znowu wkleisz to postaraj się wpierw przeczytać tekst ze zrozumieniem ale czy dasz radę to inna sprawa.


~BDMB

Napisano: 13 sty 2014, 16:25

no właśnie czytaj ze zrozumieniem BDMB bo nie dajesz rady brak argumentów i wiedzy na temat jednostek samorządowych z twojej strony
~ola



  
Strona 2 z 2    [ Posty: 18 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x