zatwierdzam fakturę pod wględem merytorycznym? - Księgowość

Strona 1 z 1    [ Posty: 1 ]

Napisano: 16 lip 2016, 16:28

dzien dobry,

w nowej pracy w budżetówce mam za zadanie opisywać faktury np., w oparciu o co kupiony został dany sprzet czy byl to zakup z wolnej reki w oparciu o co czy też PZP + podpisywac sie na duzej pieczatce na której moje pole brzmi: "zatwierdzam pod wzgledem merytorycznym"
Kiedys ta pieczatka brzmiala sprawdzono pod wzg... - z tego co mowila ksiegowa.

Problem w tym, że wcześniej nigdy tego nie robiłem. To nowa praca i nie znam się na tym.
Jestem z innego działu. Ksiegowa zamist mi pomóc straszy mnie odpowiedzialnosci (komisją nadzoru czy dozoru finansowego) i kazda fakture kaze dokladnie sprawdzac z umową.
Co jest zrozumiałem, z tym, ze czasu tutaj nie ma bo faktury leżały i teraz mają krótkie terminy płatności i chcą je na już.
Na tej pieczeci sa tez inne pola: sprawdzono pod wazgledem formalnym i rachunkowym tu podpisuje sie ksiegowa. zatw. do wyplaty i tu podpisuja sie ksiegowa i dyrektor.

Mógłbym to spisać przez analogię po poprzedniku - jak opisywał to przez 5 miesiecy. Chociaż staram się na ile mogę je weryfikować, ale zapozn. się z umowa trwa, a też nie na wszystkim się znam. Czasem piszę przez analogię.

1.Pytanie: Jak jest z odpoweidzialnością za błąd w tym przypadku?

Czy dokładnie je weryfikować z umowami i PZP (ja nie dokonuję zakupów a czasem są dokonywane z wolnej ręki i tutaj mam wątpliwości)

2.

Nadzor nad real zamów. publicznych regulowanych przez regulamin spoczywa ma dyrektorze.

PRzy czym, regulaminu nie stosuje sie do zamowien ktorych wart. netto w skali roku nie przekracza 1000zł netto.
mamy obowiazek zakupow wg pzp bo to budżet. czesto są faktury dot. dokonanych zakupów na tej podstawie (ponizej 30 tys).

Oprócz mojego opisu - który ja obecnie wykonują na kazdej fakturze

Na fakturach jest pieczątka PZP pod którą podpisuje się ktos inny, ale moze niedlugo mi to wrzucą.