Nie ma chyba w Polsce gminy czy powiatu, która ujmując pozabudżetowo środki FS na kontach 139 i 240 miała prawidłowo prowadzone księgi. Niezależnie bowiem od tego czy AOON i opieka wytchnieniowa są w budżecie czy pozabudżetem otrzymane środki pieniężne z FS są literalnie pozostałym przychodem operacyjnym w rozumieniu art. 3u1pkt 32 lit.h UoR. A zatem jeśli OPS lub urząd księguje AOON lub OW tak:
- Wn 139/ Ma 240 - wpływ środków na realizację programu,
- Wn 240/ Ma 231 - naliczenie listy płac finansowanej z środków programu,
- Wn 231/ Ma 229, 225 – przeksięgowanie składek ZUS i podatku z ww. listy płac,
- Wn 240/ Ma 229 – naliczenie składek ZUS pracodawcy,
- Wn 231/ Ma139 - przelew wynagrodzenia netto,
- Wn 225/ Ma 139 - przelew zaliczki na podatek dochodowy,
- Wn 229/ Ma 139 - przelew składek ZUS,
- Wn 240/ Ma 139 – zwrot niewykorzystanych środków.
... to ma nierzetelnie prowadzone księgi rachunkowe i błędny rachunek zysków i strat. Bo nie ma w nim 760 i kosztów wynagrodzeń i pochodnych z zespołu "4".
Wszystko jest źle ujęte