Witam, proszę o pomoc w poniższej sprawie: otóż mam klientkę, która jest uczestnikiem projektu i podczas wizyty w jej środowisku okazało się, że od dłuższego czasu nie ma ważnego dowodu osobistego, ani miejsca zameldowania. W rodzinie jest konflikt o zameldowaniu klientki nie ma nawet mowy. Na nowy dowód trzeba będzie czekać około miesiąca, gdyż wniosek i pozostałe dokumenty należy wysłać do miejsca ostatniego zameldowania. Proszę o pomoc w powyższej sprawie czy powinnam robić w ogóle z tą osobę wywiad, chcę jej pomóc ale sama się też boję abym nie miała z tego tytułu problemów.
tożsamość klienta można ustalić tylko na podstawie ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem. jeśli złożony wniosek przez ww. to należy zawiesić postępowanie do momentu uzyskania przez nią dowodu osobistego.
niech weźnie zaświadczenie z urzędu, a pozatym przy złożeniu wniosku o dowód powinnien klient otrzymać część b (dla wnioskodawcy) na którym są jej dane i termin odbioru dowodu osobistego
takie zaświadczenie nie jest dokumentem mogącym poświadczyć tożsamość. weź sobie taki papier i spróbuj na jego podstawie gdziekolwiek cokolwiek załatwić.
czy ta klientka jest tą za którą się podaje? znasz ją?
jeśli tak - nie widzę problemu
zobowiązać do złożenia wniosku o nowy dowód ( zameldowanie aktualnie nie jest wymagane )
dostanie własnie poświadczenie złożenia - i jak najbardziej tym może się okresowo okazywać
opisać sytuację w wywiadzie
trudno by było czekać ze wszystkim na wydanie dowodu osobistego, bo zakładając że klientka nie ma dochodów i nie ma co jeść - nie damy jej posiłku?
"na posiłek" tez konieczny jest wywiad, tak samo jak na świadczenie pieniężne....
W takich przypadkach gdy klient ma do odbioru pieniądze w kasie - pracownik socjalny poświadcza tożsamość na specjalnym druku i kasjerka podpina pod listę