Co po kolei -jestem zielona - Fundusz alimentacyjny, Zaliczka alimentacyjna

Strona 1 z 1    [ Posty: 3 ]

Napisano: 24 mar 2025, 13:16

Koleżanka poszła na macierzyński i dostałam w spadku FA.
Czytam ustawę, ale nie wiele rozumiem.
Przyjęłam wniosek od wierzycielki. Wysłałam decyzję, harmonogram i wniosek o przyłaczenie się do egzekucji do komornika.
Wezwałam dłużnika na wywiad - nie odebrał wezwania,dzisiaj odebrałam kopertę 2 razy awizowano.
Co teraz robię ?
Przeszukałam teczkę była w 2019 r i w 2021 wydana decyzja- zwiadomienie o wszczęciu postępowania dotyczące uznania dłuźnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych, ale chyba na inne dziecko z innego związku.

Proszę co powinnam teraz zrobić ? Co wysłać do komornika, co do Prokuratury i co do dłużnika- w jakich terminach?
Ddam, że dłuźnik ma ponad 300 tyś zadłużenia, ale na inne dzieci, z poprzednich związków.W ciągu kilku miesięcy dokonał wpłat na 500 zł. W teczce są też informacje z innych gmin.
Jak po kolei postępować?
Z góry bardzo dziękuję
olik
Referent
Od: 16 paź 2017, 14:58
Zajmuję się: księgowość, świadczenia rodzinne

Napisano: 25 mar 2025, 8:39

robisz zawiadomienie z art. 209 KK, na każdą wierzycielkę, której przyznałaś teraz FA osobne; weryfikujesz CEK czy ma prawo jazdy - chyba że masz w aktach decyzję Starosty o zatrzymaniu, to że rok temu czy dwa masz info z CEK że prawa jazdy nie ma nic nie oznacza - robimy okresową weryfikację jeśli mamy wydaną decyzję; decyzji uznającej za dłużnika nie wydajesz drugi raz nawet jak była ona wydana w innym postępowaniu
Franna
Praktykant
Od: 13 mar 2025, 12:59
Zajmuję się: FA i ŚR + wszelkie świadczenia osłonowe

Napisano: 25 mar 2025, 9:35

Zawiadomienie do dłużnika o przyznanym świadczeniu zanim wyślesz wezwanie na wywiad. ( A jak nie będziesz OWD, to jeszcze to zawiadomienie do OWD)
Zawiadomienie z art. 209 kk na prokurature ( u siebie wysyłam na posterunek)