Zapytam i proszę o odpowiedź.
Czy w sytuacji, gdy opiekun zgłasza telefonicznie zgon podopiecznego pracownik OPS powinien zrobić z tej rozmowy notatkę i załączyć ją do akt ? Parę dni później organ dostał odpis aktu zgonu.
I drugie pytanie, parę tygodni później, gdy organ dokonał wypłaty SZO temu opiekunowi, który już faktycznie nie sprawował opieki i który zgłosił ten fakt podjęcia kwoty SZO i zapytał w rozmowie telefonicznej co ma z tymi pieniędzmi zrobić i uzyskał odpowiedź, że ma czekać, to czy pracownik też miał obowiązek zrobić z tej rozmowy notatkę i załączył do akt ?
I teraz trzecie pytanie, minął ponad rok czasu i organ nie kontaktował się z byłym już opiekunem i byłym beneficjentem SZO, czy w takiej sytuacji organ może żądać zwrotu NPŚ od kogoś, kto z tym organem nie ma żadnego związku od ponad roku czasu ?
Proszę także o wskazanie przepisów, które wyjaśniają opisaną wyżej sytuację i rozwieją wątpliwości co do zwrotu NPŚ (oczywiście w sytuacji, jeśli organ potrafi udowodnić, że wypłacone SZO jest NPŚ)
ja bym z tych rozmów telefonicznych robiła notatki. zawsze to dowód. jeżeli organ dostał akt zgonu to nie bardzo rozumiem czemu pozniej zostały wypłacone świadczenia jeszcze? błąd pracownika, tak?
w takim razie nadal są to nienależnie pobrane świadczenia, tylko w przypadku błędu pracownika, zrobiłabym bez odsetek.
cZemu przez rok nikt tego nie ruszał? nagle została uchylona decyzja i nikt nie zajął się NPŚ? dziwne....