Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
-
- Stażysta
- Posty: 101
- Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
- Zajmuję się: środki PFRON
- Kontakt:
Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Mam pytanie. Została dofinansowana proteza na 3 poziomie jakości i powiedzmy, że ekspert na drugiej wizycie negatywnie zaopiniuje zakup. Czy musimy zwracać koszty obsługi wydatku czyli te 5%?
Gdzieś czytałem, że nie ale nie mogę znaleźć tej informacji.
Gdzieś czytałem, że nie ale nie mogę znaleźć tej informacji.
-
- Starszy referent
- Posty: 696
- Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
- Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
jest to w umowie z PFRON. Jeżeli łącznie w ciągu 2021 roku wydaliście więcej niż 90% wszystkich środków to nie zwracacie kosztów obsługi, ewaluacji i promocji. Jeżeli wydaliście łącznie np. 89% wszystkich środków to zwracacie kosztów obsługi, ewaluacji i promocji.pawcio416 pisze: 30 mar 2022, 10:55 Mam pytanie. Została dofinansowana proteza na 3 poziomie jakości i powiedzmy, że ekspert na drugiej wizycie negatywnie zaopiniuje zakup. Czy musimy zwracać koszty obsługi wydatku czyli te 5%?
Gdzieś czytałem, że nie ale nie mogę znaleźć tej informacji.
Załącznik nr 4 do uchwały nr 15/2013 Zarządu PFRON z dnia 22 lutego 2013 r.
§ 2 pkt. 8. "W przypadku, gdy Realizator wykorzysta poniżej 90% środków przekazanych przez PFRON na udzielanie osobom niepełnosprawnym wsparcia w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków na obsługę programu będzie wyliczana od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań. W takim przypadku różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi realizacji programu wraz z odsetkami bankowymi podlega zwrotowi na rachunek bankowy wskazany przez PFRON."
-
- Praktykant
- Posty: 27
- Rejestracja: 30 lip 2021, 8:09
- Zajmuję się: xyz
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Dzień dobry,
w związku z pojawiającymi się pytaniami przypominam, iż w przypadku, wykorzystania poniżej 90% środków przekazanych w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków przysługujących na obsługę programu należy wyliczyć od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań wg. wzoru:
Środki przysługujące na obsługę = (środki wykorzystane z Modułu I + środki wykorzystane z Modułu II)*5%
Różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi podlega zwrotowi na rachunek bankowy PFRON.
Jednocześnie przypomianm, iż środki na promocję oraz ewaluację programu nie podlegają zwrotowi niezależnie od stopnia wykorzystania środków na dofinansowania dla beneficjentów programu.
W uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału Mazowieckiego.
Z poważaniem
Marek Miliński
Samodzielny Specjalista
ds. współpracy z administracją publiczną
w związku z pojawiającymi się pytaniami przypominam, iż w przypadku, wykorzystania poniżej 90% środków przekazanych w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków przysługujących na obsługę programu należy wyliczyć od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań wg. wzoru:
Środki przysługujące na obsługę = (środki wykorzystane z Modułu I + środki wykorzystane z Modułu II)*5%
Różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi podlega zwrotowi na rachunek bankowy PFRON.
Jednocześnie przypomianm, iż środki na promocję oraz ewaluację programu nie podlegają zwrotowi niezależnie od stopnia wykorzystania środków na dofinansowania dla beneficjentów programu.
W uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału Mazowieckiego.
Z poważaniem
Marek Miliński
Samodzielny Specjalista
ds. współpracy z administracją publiczną
-
- Stażysta
- Posty: 101
- Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
- Zajmuję się: środki PFRON
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
No ok to rozumiem, jednak przekazaliśmy środki na zakup protezy. Chodzi o fakt gdyby np ekspert PFRON podczas wizyty kontrolnej negatywnie zaopiniował wykonaną protezę. Czy w takim przypadku jesteśmy zobligowani do zwrotu obsługi?
- MartuchaEm
- Stażysta
- Posty: 99
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
- Zajmuję się: AS
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Przepraszam, że wtrącę tak nie na temat ale dlaczego macie obawy, że ekspert może negatywnie zaopiniować protezkę? Coś beneficjent nawywijał? 

-
- Stażysta
- Posty: 101
- Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
- Zajmuję się: środki PFRON
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Nie, ale kiedyś na spotkaniu z PFRON był poruszony temat, że zakład ortopedyczny nie wywiązał się z oferty i proteza nie spełniała wymagań programu. A teraz mam osobę z protezą na IV poziomie jakości. PFRON dopiero rozstrzyga konkurs na eksperta a do 15 kwietnia muszę wyzerować konto. Obsługa jest spora i zastanawiam się co by było gdyby zaistniała podobna sytuacja.
-
- Starszy referent
- Posty: 696
- Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
- Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Dzień dobry Panie Marku.pcprxyz pisze: 30 mar 2022, 12:43 Dzień dobry,
w związku z pojawiającymi się pytaniami przypominam, iż w przypadku, wykorzystania poniżej 90% środków przekazanych w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków przysługujących na obsługę programu należy wyliczyć od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań wg. wzoru:
Środki przysługujące na obsługę = (środki wykorzystane z Modułu I + środki wykorzystane z Modułu II)*5%
Różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi podlega zwrotowi na rachunek bankowy PFRON.
Jednocześnie przypomianm, iż środki na promocję oraz ewaluację programu nie podlegają zwrotowi niezależnie od stopnia wykorzystania środków na dofinansowania dla beneficjentów programu.
W uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału Mazowieckiego.
Z poważaniem
Marek Miliński
Samodzielny Specjalista
ds. współpracy z administracją publiczną
Proszę o informację, czy udostępnicie nam dane do sprawozdania rzeczowo-finansowego w systemie SOW?
Od początku roku wprowadzamy dane, nie dublujemy danych poza systemem, kwotę wnioskowaną.
Czy do 15-04-2022 otrzymamy zestawienie wprowadzonych wniosków??
Kwoty wprowadzone, liczba osób itp.
Użytkownicy SOW
- MartuchaEm
- Stażysta
- Posty: 99
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
- Zajmuję się: AS
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
A to w raportach przecież jest. Co kwartał generujemy. Do sprawozdania również trzeba dołączyć.
-
- Starszy referent
- Posty: 696
- Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
- Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Pytam się o sprawozdanie z algorytmu. Masz dane z sow złożonych wniosków?? Jaka kwota i liczba osóbMartuchaEm pisze: 31 mar 2022, 8:09 A to w raportach przecież jest. Co kwartał generujemy. Do sprawozdania również trzeba dołączyć.
- MartuchaEm
- Stażysta
- Posty: 99
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
- Zajmuję się: AS
- Kontakt:
Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy
Przepraszam nie zrozumiałam, że chodzi o zadania algorytmowe. Mówiłam o ASie.
Oprócz Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy - Aktywny Samorząd przeczytaj również:
Aktywny Samorząd - Aktywność zawodowa u lekarza
Cykle realizacji wniosków MI
Moduł II studia podyplomowe (3 semestry)
MODUŁ I zadanie A1
MOduł II
prawo jazdy obaszr A2 lub A3
Studia podyplomowe
Rozliczenie Moduł II
Aktywny samorząd A2
wiek aktywności zawodowej
Aktywny samorząd- sprawozdanie
12-C w orzeczeniu
B1 zaświadczenie lekarskie
Karencja bariery i AS
Aktywny samorząd B zad. 1
rozliczenie dodatku w SOW