Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

ODPOWIEDZ
pawcio416
Stażysta
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
Zajmuję się: środki PFRON
Kontakt:

Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: pawcio416 »

Mam pytanie. Została dofinansowana proteza na 3 poziomie jakości i powiedzmy, że ekspert na drugiej wizycie negatywnie zaopiniuje zakup. Czy musimy zwracać koszty obsługi wydatku czyli te 5%?
Gdzieś czytałem, że nie ale nie mogę znaleźć tej informacji.
cpr3
Starszy referent
Posty: 696
Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: cpr3 »

pawcio416 pisze: 30 mar 2022, 10:55 Mam pytanie. Została dofinansowana proteza na 3 poziomie jakości i powiedzmy, że ekspert na drugiej wizycie negatywnie zaopiniuje zakup. Czy musimy zwracać koszty obsługi wydatku czyli te 5%?
Gdzieś czytałem, że nie ale nie mogę znaleźć tej informacji.
jest to w umowie z PFRON. Jeżeli łącznie w ciągu 2021 roku wydaliście więcej niż 90% wszystkich środków to nie zwracacie kosztów obsługi, ewaluacji i promocji. Jeżeli wydaliście łącznie np. 89% wszystkich środków to zwracacie kosztów obsługi, ewaluacji i promocji.
Załącznik nr 4 do uchwały nr 15/2013 Zarządu PFRON z dnia 22 lutego 2013 r.

§ 2 pkt. 8. "W przypadku, gdy Realizator wykorzysta poniżej 90% środków przekazanych przez PFRON na udzielanie osobom niepełnosprawnym wsparcia w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków na obsługę programu będzie wyliczana od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań. W takim przypadku różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi realizacji programu wraz z odsetkami bankowymi podlega zwrotowi na rachunek bankowy wskazany przez PFRON."
pcprxyz
Praktykant
Posty: 27
Rejestracja: 30 lip 2021, 8:09
Zajmuję się: xyz
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: pcprxyz »

Dzień dobry,

w związku z pojawiającymi się pytaniami przypominam, iż w przypadku, wykorzystania poniżej 90% środków przekazanych w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków przysługujących na obsługę programu należy wyliczyć od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań wg. wzoru:

Środki przysługujące na obsługę = (środki wykorzystane z Modułu I + środki wykorzystane z Modułu II)*5%

Różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi podlega zwrotowi na rachunek bankowy PFRON.

Jednocześnie przypomianm, iż środki na promocję oraz ewaluację programu nie podlegają zwrotowi niezależnie od stopnia wykorzystania środków na dofinansowania dla beneficjentów programu.



W uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału Mazowieckiego.

Z poważaniem

Marek Miliński
Samodzielny Specjalista
ds. współpracy z administracją publiczną
pawcio416
Stażysta
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
Zajmuję się: środki PFRON
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: pawcio416 »

No ok to rozumiem, jednak przekazaliśmy środki na zakup protezy. Chodzi o fakt gdyby np ekspert PFRON podczas wizyty kontrolnej negatywnie zaopiniował wykonaną protezę. Czy w takim przypadku jesteśmy zobligowani do zwrotu obsługi?
Awatar użytkownika
MartuchaEm
Stażysta
Posty: 99
Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
Zajmuję się: AS
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: MartuchaEm »

Przepraszam, że wtrącę tak nie na temat ale dlaczego macie obawy, że ekspert może negatywnie zaopiniować protezkę? Coś beneficjent nawywijał? ;)
pawcio416
Stażysta
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2019, 11:41
Zajmuję się: środki PFRON
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: pawcio416 »

Nie, ale kiedyś na spotkaniu z PFRON był poruszony temat, że zakład ortopedyczny nie wywiązał się z oferty i proteza nie spełniała wymagań programu. A teraz mam osobę z protezą na IV poziomie jakości. PFRON dopiero rozstrzyga konkurs na eksperta a do 15 kwietnia muszę wyzerować konto. Obsługa jest spora i zastanawiam się co by było gdyby zaistniała podobna sytuacja.
cpr3
Starszy referent
Posty: 696
Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: cpr3 »

pcprxyz pisze: 30 mar 2022, 12:43 Dzień dobry,

w związku z pojawiającymi się pytaniami przypominam, iż w przypadku, wykorzystania poniżej 90% środków przekazanych w ramach Modułów: I i II programu, wysokość środków przysługujących na obsługę programu należy wyliczyć od wysokości środków faktycznie wykorzystanych na udzielanie dofinansowań wg. wzoru:

Środki przysługujące na obsługę = (środki wykorzystane z Modułu I + środki wykorzystane z Modułu II)*5%

Różnica pomiędzy środkami przekazanymi a należnymi z tytułu obsługi podlega zwrotowi na rachunek bankowy PFRON.

Jednocześnie przypomianm, iż środki na promocję oraz ewaluację programu nie podlegają zwrotowi niezależnie od stopnia wykorzystania środków na dofinansowania dla beneficjentów programu.



W uzgodnieniu z Dyrektorem Oddziału Mazowieckiego.

Z poważaniem

Marek Miliński
Samodzielny Specjalista
ds. współpracy z administracją publiczną
Dzień dobry Panie Marku.

Proszę o informację, czy udostępnicie nam dane do sprawozdania rzeczowo-finansowego w systemie SOW?
Od początku roku wprowadzamy dane, nie dublujemy danych poza systemem, kwotę wnioskowaną.
Czy do 15-04-2022 otrzymamy zestawienie wprowadzonych wniosków??
Kwoty wprowadzone, liczba osób itp.

Użytkownicy SOW
Awatar użytkownika
MartuchaEm
Stażysta
Posty: 99
Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
Zajmuję się: AS
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: MartuchaEm »

A to w raportach przecież jest. Co kwartał generujemy. Do sprawozdania również trzeba dołączyć.
cpr3
Starszy referent
Posty: 696
Rejestracja: 14 mar 2017, 16:13
Zajmuję się: PS/WRiSPZ/obsługa
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: cpr3 »

MartuchaEm pisze: 31 mar 2022, 8:09 A to w raportach przecież jest. Co kwartał generujemy. Do sprawozdania również trzeba dołączyć.
Pytam się o sprawozdanie z algorytmu. Masz dane z sow złożonych wniosków?? Jaka kwota i liczba osób
Awatar użytkownika
MartuchaEm
Stażysta
Posty: 99
Rejestracja: 03 wrz 2020, 14:31
Zajmuję się: AS
Kontakt:

Re: Czy zwracamy koszty obsługi jeżeli wnioskodawca nie wywiąże się z umowy

Post autor: MartuchaEm »

Przepraszam nie zrozumiałam, że chodzi o zadania algorytmowe. Mówiłam o ASie.
ODPOWIEDZ