SKO przyznało śp w 2022r potem my tylko waloryzacje robilismy. Okazało się że klientka ma nienależnie pobrane świadczenie z tego tytułu. Decyzja zakończona a teraz kto ma odciekać nienaleznie pobranych.. Czy wysyłam sprawę do SKO czy sami na naszym szczeblu ?
Robisz wszczecie postepowania w sprawie ustalenia i zwrotu nienaleznie pobranych swiadczen, dajesz stronie czynny udział, by mogla sie wypowiedziec i wydajesz decyzje w sprawie ustalenia i zwrotu nienaleznie pobranych swiadczen. U nas przyjela sie praktyka, że zanim wydamy taka decyzje piszemy do zus zapytanie czy osoba pobiera 800+, jesli tak to w decyzji orzekajacej zwrot informujemy, że swiadczenia do zwrotu beda potracane z 800+.
Jeśli strona nie ma 800+ to po uprawomocnieniu się decyzji na zwrot strona ma obowiązek spłacic bez zwłoki dług. Jeśli nie spłaca to UP i TW.