Napisano: 12 kwie 2012, 16:33
xxxxx, dnia
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
w xxxxxx
ul. xxxxx
xxxxxxxxxx
WNIOSEK
o stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej
Na podstawie art.157 § 1 i 2 w związku z art. 156 § 1 pkt kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) organ właściwy wierzyciela w xxx wnioskuje o:
1. Stwierdzenie nieważności ostatecznej decyzji Nr --- z dnia ---- w sprawie ---- wydanej na podstawie wniosku Pani --- zam. --- o ----
2. W załączeniu przekazuję akta sprawy w celu stwierdzenia nieważności decyzji
U z a s a d n i e n i e
Na podstawie złożonego wniosku w dniu --- przez przedstawiciela ustawowego Panią --- zam. --- w sprawie przyznania świadczeń z funduszu alimentacyjnego dla osoby uprawnionej --- na okres świadczeniowy 20/20 organ właściwy wierzyciela w --- wydał decyzję administracyjną przyznającą świadczenie z funduszu alimentacyjnego dla w/w osoby uprawnionej na okres świadczeniowy 20/20 w wysokości --- miesięcznie.
W decyzji Pani -- była pouczona o obowiązku poinformowania organu wypłacającego świadczenia o każdej zmianie, która ma wpływ na prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego. Pani --- nie poinformowała, że ----
W związku z powyższym tutejszy organ wezwał Panią --- do złożenia wyjaśnień dotyczących --- W dniu --- wpłynęło oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną przez Panią --informujące, iż ----
Z posiadanych dokumentów wynika, iż wystąpił element --- zatem organ właściwy wierzyciela w --- nie posiadał kompetencji do wydania wyżej wymienionej decyzji przyznającej świadczenia z funduszu alimentacyjnego, ponieważ zgodnie z właściwością sprawa należała do kompetencji -----
Organ wydający przedmiotową decyzję znając nałożony nań obowiązek wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia całego materiału dowodowego (art. 77 § 1 k.p.a.), na który winny się złożyć także xxxx – powinien mieć świadomość, że decyzja taka w sposób rażący narusza prawo. Rażące naruszenie prawa doktryna postępowania administracyjnego pojmuje jako sytuację w której „rozstrzygnięcie sprawy jest ewidentnie sprzeczne z wyraźnym i nie budzącym wątpliwości przepisem, co na podstawie jego brzmienia niejako od razu rzuca się w oczy. Rażące naruszenie prawa zgodnie z tym stanowiskiem zachodzić będzie wówczas, gdy organ administracyjny wbrew literalnemu brzmieniu, przyzna uprawnienie lub odmówi jego przyznania, mimo że powinien zdawać sobie sprawę, że w świetle obowiązującego prawa tego rodzaju stosunek materialno-prawny nie może być nawiązany”.
Wobec nie budzących wątpliwości żądanie zawarte w osnowie należy uznać za zasadne.
Załączniki:
akta sprawy, dokumentacja w oryginale.
Otrzymują: