Ważne: Należy podkreślić, że nie istnieje podstawa prawna do wydawania przez radę gminy uchwały,
której przedmiotem jest wyznaczenie, na podstawie ww. art. 53 ust. 1, istniejącej już w danej gminie
jednostki organizacyjnej do realizacji ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci – jak zostało
wyżej wskazane, jest to wyłączna kompetencja organu właściwego zdefiniowanego w art. 2 pkt 11. ustawy.
Uchwała rady gminy byłaby niezbędna jako pierwszy krok w procesie organizacji realizacji ustawy o pomocy
państwa w wychowywaniu dzieci, tylko i wyłącznie w przypadku decyzji o utworzeniu w danej gminie
nowej jednostki organizacyjnej do realizacji ustawy. Wówczas taka jednostka powoływana jest na mocy
uchwały rady gminy, a następnie, na podstawie art. 53 ust. 1 w zw. z art. 10 i art. 2 pkt 11 ustawy, organ
właściwy, czyli wójt, burmistrz lub prezydent miasta, wyznacza pisemnie tę jednostkę (najczęściej w drodze
zarządzenia) do realizacji ww. ustawy, a jej kierownika lub pracowników do prowadzenia postępowań
w sprawach o świadczenie wychowawcze oraz do wydawania w tych sprawach decyzji.
ministerstwo oszalało!!!!!!!!!!!!!
żaden wójt burmistrz nie ma prawa wskazać jednostki do wykonywania zadań. organ wykonawczy ma zamknięty katalog zadań
ministerstwo oszalało!!!!!!!!!!!!!
żaden wójt burmistrz nie ma prawa wskazać jednostki do wykonywania zadań. organ wykonawczy ma zamknięty katalog zadań
Czyli sugerujesz, że robi się to uchwałą?
poczytaj: https://edzienniki.olsztyn.uw.gov.pl/WDU ... table.html
podobna sprawa w sumie. Meritum masz tutaj:
" Artykuł 7 ust. 1 ustawy o dodatkach mieszkaniowych zastrzega tymczasem funkcje orzecznicze na rzecz organu wykonawczego gminy stanowiąc, iż dodatek mieszkaniowy przyznaje, na wniosek osoby uprawnionej do dodatku, wójt, burmistrz, prezydent miasta w drodze decyzji administracyjnej. Przepis art. 39 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym nie może zatem stanowić podstawy prawnej dla rady gminy do wydawania upoważnień w zakresie rozstrzygania w drodze decyzji administracyjnych indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, gdyż z mocy przepisów szczególnych te kompetencje zostały zastrzeżone na rzecz wójta, burmistrza czy prezydenta miasta. Regulacja prawna zawarta w art. 7 ust. 1 ustawy o dodatkach mieszkaniowych, wyznaczająca w sposób jednoznaczny organ właściwy do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu dodatków mieszkaniowych, jest w tym przypadku regulacją szczególną, która wyłącza stosowanie regulacji ogólnych zawartych w art. 39 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym (por. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 16 czerwca 1992 r., SA/Po 375/92, ONSA 1993, nr 2, poz. 45)."
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
iza i osp - NIE KOMPROMITUJCIE SIĘ SWOIMI ŻENUJACYMI WPISAMI I KOMPLETNYMI BZDURAMI ŚWIADCZĄCYMI O BRAKU ELEMENTARNEJ WIEDZY JUZ NAWET NIE O ŚWIADCZENIACH RODZINNYCH, USTAWIE O POMOCY PAŃSTWA W WYCHOWYWANIU DZIECI, TYLKO NAWET O ELEMENTARNYCH PRZEPISACH SAMORZĄDOWYCH