Napisano: 06 cze 2017, 11:15
Ja bym się tym tak nie martwiła, zwłaszcza jeśli nie informowali was o przyznaniu facetowi świadczenia na piśmie. Nasz ZUS z reguły nie informuje nas o przyznaniu świadczeń naszym klientom, nawet kiedy mają zaświadczenia w dokumentach albo informację o pobieraniu zasiłku stałego we wniosku. My po otrzymaniu oficjalnej informacji o przyznaniu świadczenia klientowi (z ZUS lub od samego klienta) występujemy do ZUS, powołując się na art. 99 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej z prośbą o zwrot świadczeń za okres za który ZUS przyznał rentę lub emeryturę. Wprawdzie jest to sytuacja bardziej niekorzystna dla klienta, bo potrącają mu później świadczenia z bieżących wypłat a nie z wyrównania,ale tego nie jesteśmy w stanie przeskoczyć. Mam nadzieję, że trochę pomogłam. A tak poza tym, to twój klient po otrzymaniu decyzji z ZUS sam powinien zgłosić, że otrzymał świadczenie.