Faktura wystawiona w styczniu dotycząca części grudnia - Księgowość

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 20 ]

Napisano: 27 sty 2016, 14:04

Witam
Jak księgujecie f-re np za usługi telekomunikacyjne, wystawioną w m-cu styczniu a w rozpisce występuje połączenie w okresie od 01.12.15 do 31.12.15, natomast pozostałe opłaty są za m-c styczeń 16
Mała


Napisano: 27 sty 2016, 14:55

dotyczące roku 2015 w ciężar roku 2015 i 4/300 przez pk fakturę w roku 2016 w części dotyczącej roku 2016 4/201 i 300/201 dot. roku 2015
alka123

Napisano: 27 sty 2016, 15:03

alka123 a saldo konta 300 wykazujesz jako zobowiązania w 27S czy tylko w bilansie
mk1

Napisano: 27 sty 2016, 15:04

Tak jak alka 123 .Robię ksero faktury i na nią PK w części roku 2015.Oryginał segregatorach roku 2016
AKM

Napisano: 27 sty 2016, 15:06

no ok ale jak to konto 300 wykazujecie w sprawozdaniach na 31.12.
mk1

Napisano: 28 sty 2016, 12:16

Zależy jak macie zapisane w polityce, u mnie fakturę zliczam do 2016r.
zosia1

Napisano: 28 sty 2016, 12:38

I Zosia ma racje - nie ma co gdybać i się zastanawiać wszystko jest w polityce rachunkowości jak księgować taka fakturę.
renia50

Napisano: 28 sty 2016, 13:37

ja tez zaliczam do stycznia
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:

Napisano: 28 sty 2016, 13:50

mk1 pisze:alka123 a saldo konta 300 wykazujesz jako zobowiązania w 27S czy tylko w bilansie
wykazywane jest w bilansie konto 300 i w rachunku zysków i strat konta z. 4
zosia1 pisze:Zależy jak macie zapisane w polityce, u mnie fakturę zliczam do 2016r.
polityka to jedno a ustawa o rachunkowosci to drugie w taki sposób jak macie zapisane łamiecie art.6 ust. 1 ustawy o rachunkowości zasada memoriału,która wymaga ujęcia w księgach rachunkowych wszystkich przypadających na rzecz jednostki przychodów, jak i obciążających ją kosztów, związanych z tymi przychodami dotyczących danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty.
alka123

Napisano: 28 sty 2016, 13:52

alka123, po pierwsze nikt nie łamie ustawy, bo koszty te przeważnie powtarzają się co roku, więc różnic nawet nie widać. poza tym jak ma się koszt ORANGE w kwocie 100,00 zł do 3-milionowej straty w rachunku zysków i strat? moim zdaniem jest to koszt nieistotny dla sprawozdań, tym bardziej, że nie płacimy podatku dochodowego.
gumi
VIP
Posty: 1859
Od: 17 mar 2015, 8:57
Zajmuję się:



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 20 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x