Fv za licencję z Sygnity Dobry Start - Księgowość

  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]

Napisano: 08 cze 2021, 8:50

Otrzymaliśmy do zapłaty fakturę z Sygnity za licencję do obsługi programu "Dobry Start". W tym roku to zadanie przejmuje ZUS o czym OPSy wiedzą od niedawna. Pracownik z Sygnity stanowczo nie chce faktury anulować, ponieważ w zeszłym roku składaliśmy zapotrzebowanie i argumentuje, iż już otrzymaliśmy klucz do licencji. Czy ktoś ma podobną sytuację ? Czy jest szansa, żeby anulować tę fakturę?
kasiorra
Praktykant
Posty: 48
Od: 26 wrz 2016, 8:30
Zajmuję się:


Napisano: 08 cze 2021, 13:02

Takiej treści pismo otrzymali Ci, którzy wysłali zapytanie do firmy.

"Szanowni Państwo,


w odpowiedzi na wiadomość, uprzejmie wyjaśniamy, iż zgodnie z wiążącą nas umową oraz złożoną Państwu ofertą dostarczyliśmy Państwu licencję m.in. na korzystanie z produktu Dobry Start wraz z utrzymaniem tego oprogramowania. Zarówno licencja, jak usługi utrzymania obejmują okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r., co oznacza, iż jesteśmy w trakcie realizacji umowy i nie ma możliwości skorygowania takiego już realizowanego zamówienia. Pragniemy zwrócić Państwa uwagę, że dostarczone oprogramowanie służy do obsługi programu Dobry Start w zakresie wykonywania zadań zarówno obsługi samych wniosków beneficjentów programu, jak i czynności związanych z rozliczaniem, windykacją oraz sprawozdawczością wymaganymi przepisami i także obsługiwanymi w dostarczonym Państwu oprogramowaniu. Rozumiemy, iż co prawda okres zasiłkowy obejmuje okres od lipca danego roku do czerwca następnego roku i podzielony jest pomiędzy dwa lata kalendarzowe, ale czynności związane z realizacją zadań obejmują bez wątpliwości cały rok kalendarzowy i tak też – obejmując rok kalendarzowy liczony od 1 stycznia – skonstruowana jest i świadczona na Państwa rzecz usługa oraz dostarczana licencja. Tym samym wykorzystując oprogramowanie musieliście Państwo wykonywać zadania objęte programem Dobry Start w 2021 r., co najmniej w zakresie: sporządzenia resortowego sprawozdania rocznego (SDS) oraz obsługi raportu z usługi grupowej SIO (MEN) zakończonej wygenerowaniem z systemu sprawozdania. Dodatkowo złożona Państwu oferta obejmowała także oprogramowanie do obsługi Świadczenia Wychowawczego, a całość skonstruowana była na zasadzie usługi pakietowej i tak też skalkulowana, w szczególności w zakresie usług utrzymania oprogramowania objętego pakietem.

W związku z powyższym oraz obowiązującą nas umową i złożoną Państwu ofertą zobowiązani jesteśmy do wystawienia Państwu faktury za przekazaną licencję, jak również za towarzyszące dostarczonej Państwu usłudze licencji świadczone przez nas na Państwa rzecz usługi utrzymania. Wyjaśniamy, iż zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług, podatnik świadczący usługę jest obowiązany do wystawienia faktury dokumentującej świadczenie usługi oraz do wpłaty wynikającego z niej podatku należnego do urzędu skarbowego.


Z wyrazami szacunku

Zespół Sygnity S.A."
Kinia001
Awatar użytkownika
Referent
Posty: 207
Od: 06 lis 2017, 15:53
Zajmuję się: Księgowość i cała inna gama

Napisano: 08 cze 2021, 13:49

dziękuję za odpowiedź
kasiorra
Praktykant
Posty: 48
Od: 26 wrz 2016, 8:30
Zajmuję się:

Napisano: 09 cze 2021, 11:30

Najlepiej zadzwonić do swojego UW, jest to ogólny problem, może znajdą kasę na to:)
alaaa
Starszy referent
Posty: 619
Od: 02 mar 2016, 9:25
Zajmuję się:

Napisano: 09 cze 2021, 13:09

Ja dziś dzwoniłam do firmy, która nam dostarcza oprogramowanie i powiedzieli, że chyba proporcjonalnie naliczą opłatę(musimy wystąpić o aneks do umowy), bo jeśli będą jakieś sprawozdania, czy odzyskiwanie świadczeń nienależnie pobranych, to będziemy zmuszeni korzystać z tego programu; no i jest problem...
mgops7
Podinspektor
Posty: 1582
Od: 13 paź 2017, 13:51
Zajmuję się: płace, księgowość

Napisano: 10 cze 2021, 10:40

Problem jest poruszany w zakładce Dobry Start (300+). Proszę tam poczytać
Prac socjalny
Praktykant
Posty: 30
Od: 06 lis 2019, 10:38
Zajmuję się: pracownik socjalny

Napisano: 10 cze 2021, 12:57

mgops7 pisze:
09 cze 2021, 13:09
Ja dziś dzwoniłam do firmy, która nam dostarcza oprogramowanie i powiedzieli, że chyba proporcjonalnie naliczą opłatę(musimy wystąpić o aneks do umowy), bo jeśli będą jakieś sprawozdania, czy odzyskiwanie świadczeń nienależnie pobranych, to będziemy zmuszeni korzystać z tego programu; no i jest problem...

tzn ze my jako dotychczasowi wykonawcy 300+ będziemy ściągać nienależne a nie ZUS? Miejmy nadzieję, ze nieeeeeeeeeee.
nagdam
Stażysta
Posty: 147
Od: 21 sie 2017, 13:44
Zajmuję się: FA

Napisano: 15 cze 2021, 14:59

Dzwoniłam do UW. W zapotrzebowaniu kazano nam wykazać że musieliśmy opłacić fakturę za licencję ze środków własnych. Prawdopodobnie ministerstwo da nam na to kasiorkę.
Nowa999
Stażysta
Posty: 103
Od: 29 maja 2017, 14:02
Zajmuję się: LP/KS

Napisano: 16 cze 2021, 10:59

nagdam pisze:
10 cze 2021, 12:57
mgops7 pisze:
09 cze 2021, 13:09
Ja dziś dzwoniłam do firmy, która nam dostarcza oprogramowanie i powiedzieli, że chyba proporcjonalnie naliczą opłatę(musimy wystąpić o aneks do umowy), bo jeśli będą jakieś sprawozdania, czy odzyskiwanie świadczeń nienależnie pobranych, to będziemy zmuszeni korzystać z tego programu; no i jest problem...

tzn ze my jako dotychczasowi wykonawcy 300+ będziemy ściągać nienależne a nie ZUS? Miejmy nadzieję, ze nieeeeeeeeeee.
Z tego, co się ministerstwo wypowiadało, to gminy będą prowadzić postępowania tam, gdzie nienależnie pobrane itd. dotyczą okresów, w których to my się tym zajmowaliśmy (czyli do zeszłego okresu zasiłkowego).
Paulinka z GOPSu
Starszy referent
Posty: 757
Od: 24 paź 2017, 14:38
Zajmuję się: Księgowość

Napisano: 18 cze 2021, 7:49

W sprawozdaniu wykazujecie wydatek za licencję w pełnych zł czy w groszach?
BENIUSIA
Referent
Posty: 206
Od: 17 lip 2017, 15:32
Zajmuję się: PRACOWNIK SOCJALNY



  
Strona 1 z 2    [ Posty: 12 ]
NIE PRZEGAP WAŻNYCH INFORMACJI! POLUB NASZ PROFIL NA FACEBOOKU
[ ZAMKNIJ ]
Usuń ciasteczka witryny
 
x

 

x